diane nova

Vierailija

Heippa!
Haluaisin kysyä diane nova- pillereistä. Eli millaisia kokemuksia teillä on pillereistä? Ja millaisia olivat neljä ensimmäistä kuukautta aloittamisen jälkeen?
Itse söin ensin 2,5v mercilon pillereitä, jotka mielestäni sopivat minulle hyvin. Huonon ihoni takia minulle kuitenkin määrättiin diane novaa. Olen syönyt nyt kolme liuskaa ja neljäs on menossa.
Ihoni on parantunut, mutta olen huomannut mielialanvaihteluita, huonoa oloa ja päänsärkyä. Ja nyt kun minulla oli taukoviikko niin menkat alkoivat melko myöhään ja kun aloitin pillerit niin vieläkin tulee hiukan rusahtavaa vuotoa, kuin menkat olisivat loppumassa. Mietin onko muillakin ollut tällaisia samanlaisia oireita ja loppuivatko ne sitten kun elimistö tottui pillereihin? Tämä on toinen kerta kun pidin taukoviikon siis.

Kommentit (3)

Vierailija

Minä olen syönyt diane novia nyt vähän yli 4 kk, mutta en ole huomannut mielialanvaihteluita, huonoa oloa tai päänsärkyä - pikemminkin oireet ovat helpottuneet.

Taukoviikolla minullakin alkaa menkat kolmantena tai neljäntenä päivänä - ja jatkuvat muutaman päivän pillereiden aloituksen jälkeen. Mielestäni se on ihan normaalia, tai ainakin minulla on tapahtunut niin kaikkien pillerimerkkien kanssa.

Kannattaa kuitenkin miettiä jatkaako pillereiden käyttöä jos siitä aiheutuu jatkuvasti inhottavia sivuoireita: itselläni oli Implanon-ehkäisykapseli kaksi vuotta, jonka aikana kärsin jatkuvasta, lähes päivittäisestä päänsärystä. En edes tajunnut epäillä syyksi itse kapselia, mutta kerran luin jutun kapseleiden sivuvaikutuksista ja lopulta poistatin sen. Ja tadaa, sen jälkeen päänsärky ja mielialanvaihtelut ovat vähentyneet huomattavasti. :) Kolme-neljä kuukautta on tietenkin aika lyhyt aika, ja oireet saattaa vielä tasoittuakin.

Minäkin sain diane novat ihon takia, mutta siltikään iho ei ole huomattavasti parantunut. Liekö syynä stressi, mutta taidan kohta varata ajan ihotautilääkärille.

Vierailija

Söin myöskin diane novaa huonoon ihoon ja mulla ei oo muuta sanottavaa ku, että seksihalut lähti rytinällä.Jos oisin sinkku niin asia ei olisi maailman luokan katastrofi, mutta avoliitossa se ongelma nostaa äkkiä päätä. Söin noin puolitoista vuotta. Lopetin pillerit noin kuukausi sitten ja tuntuu paremmalta niin mielessä kuin kehossakin.

Vierailija

Itse sain kolme vuotta sitten reseptin diane novaan ihon takia. Söin pillereitä sinnikkäästi puolisen vuotta, ja ihoni kyllä todella parani, pikkuhiljaa kuitenkin ! Poskeni olivat todella hyvässä kunnossa tuona syksynä kun pillerit lopetin, mutta mieli oli kärsinyt tarpeeksi, jouduin lopettamaan pillerit siis sietämättömien sivuvaikutusten ansiosta. Mielialanvaihteluja oli siis PALJON ja aika ääripäästä, oli itku- sekä raivokohtauksia vaikka normaalisti olen hyvin rauhallinen persoona. Taisi siinä painokin nousta, ellei ollut vaan turvotusta mutta sen koommin en ole sitäkään painoa saanut pudotettua.
Omasta diane nova käytöstäni sain niin sanotusti traumat kaikkiin pillereihin, koska sivuvaikutukset olivat niin inhottavat ja niitä oli paljon. Olen kokeillut myös yazz pillereitä, ne kuitenkin pahensivat ihoa enkä uskaltanut käyttää paria liuskaa enempää. Nyt käytän vain ehkäisyyn evra laastaria, joka ei itselleni anna minkäänlaisia oireita, ainakaan huomatakseni.

Silti oma kokemukseni on, ettei yksikään antibiootti, lääke, tai pesuaine ole saanut ihoani yhtä hyvään kuntoon kuin diane nova, harmi ettei niitä enään "uskalla" käyttää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat