Kihlasormukset

Vierailija

Kysymys kihloissa oleville: Minkälaiset kihlasormukset sinulla ja kihlatullasi on?

Kysymys kihloista vielä haaveileville: Minkälaisen kihlasormuksen haluaisit?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Hopeiset puolipyöreät 3mm:n sormukset. Hintaa oli se 25e/kpl + 20% opiskelija- alennus sisältäen kaiverruksen.

Kuten poikakaverini sanoi sormuksia ostettaessa, että hänelle on sama, vaikka hän tekisi kupariputkesta itselleen sormuksen, sillä kaikkein tärkeintä hänelle on se, että hän sai minut vierelleen. Sormus on vain symboli. Olen tästä itse samaa mieltä. Sormus ei ole kuin vain symboli, eikä siitä pidä tehdä missään nimessä kynnyskysymystä kihlautumiselle.

Vierailija

Ei olla poikaystävän kanssa vielä kihloissa, eikä ihan lähiaikoina mennäkään. Halutaan ensin saada opiskelut alta pois yms.

Sitten, kun kihloihin menemme, haluan oikeasti hyvän sormuksen. Sen ei tarvitse maksaa tuhansia euroa, mutta jos kerta aion sitä käyttää loppuelämäni, kuten myös siihen yhteensopivaa vihkisormustakin, niin kyllä mä haluan, että se on oikeasti tyylikäs ja hieno ja ehdottomasti kestävä. Mielestäni teinikihloissa voi sitten ostaa niitä rihkamakoruja, mutta kun oikeasti pointtina on käyttää niitä loppuelämä, niin silloin mieheni ja minun sormuksien on oltava oikeasti kestävät ja tyylikkäät.

Ja kun menen kihloihin, niin en siis ole menossa sormuksen takia vaan tulevan avioliiton takia, mutta niiden tulisi kestää mielestäni koko loppuelämän ajan, joten siksi haluan hyvän sormuksen.

Haluaisin valkokultaisen yksinkertaisen, johon on upotettu timantteja.

Vierailija

Molemmilla hopeat sormukset, mies osti itse kummatkin minulta salaa.
Minun sormus on pyöreä jossa on tuos pääliosassa 10 neliömäistä läpinäkyvää jotain timantintapaisia, mutta tuskin ihan timantteja? Miksä nuita voi sanoo, zirkoneja..? Mut kuitenkin.. :D Ja miehellä ihan perus pyöreä ja ohut hopeinen, mut se on menny vähä mutkille.

Haaveena olisi joskus kun rahatilanne sallii niin uusia sormukset ihan kullan värisiin, kun ei ollut varaa kultaisiin tuolloin kun mentiin kihloihin reilu vuosi sitten..

Vierailija

Mulla 4 ja miehellä 7 millinen keltakultaset sileet sormukset, vajaa 400e maksoi. Mun mielestä kun mennään kihloja ja vihkisormuksia ostaa, siinä ei pitäs miettiä vaan hintaa, ja jos ei ole varaa ostaa sellaista kuin haluaisi, niin miksi silloin pitää mennä kihloihin? Eikö ois mukavampi mennä sitten kun saa semmoset ku haluaa eikä tartte myöhemmi vaihdella hienompiin..

Vierailija

Puolipyöreä 4mm keltakultainen kimaltelee minun nimettömässäni. :) Se maksoi jotakin 200-300 euron väliltä. Olen samaa mieltä kuin pinkcherry: sormus on sormessa hyvässä tapauksessa monen monta vuosikymmentä, joten sen on hyvä olla kestävä ja laadukas. Kihlattuni sormus on flakka, leveyttä en muista mutta keltakultainen myös ja leveämpi kuin omani.

Pitääkö muuten teidän mielestänne kihlaparin sormusten olla samanlaiset? :)

Vierailija

Ohhoh minä luulin että ihmiset menevät rakkaudesta kihloihin, eikä sen takia että saisi kalliin ja hienon sormuksen. Mutta tyylinsä tietysti kullakin..

Minulle on se ja sama millaisen sormuksen elämäni mies minulle ostaa, kunhan se ei olisi kultainen (en pysty käyttämään). Jos joku mies joskus rakastaa mua niin paljon että haluaa naimisiin mennä, niin en mie rupee hösläämään että "sormuksen pitää sit maksaa yli kaks tonnia" tai jos sormus on vääränlainen niin en suostuisi : D

Vierailija

Mä näin Saksassa sellasen aivan ihana kultasormuksen johon oli kaiverrettu ulkopuolelle molempien nimet <3 Minusta idea oli aivan loistava joten olen kullalle vihjaillut että sellainen olisi kiva sitten kun aika tulee (:

Vierailija

Ohhoh minä taasen luulin, että kun toista rakastaa, hänelle haluaa antaa parasta mitä pystyy. Mielestäni 25€ rihkamasormus ei ole sellaista. Edelleenkin, sormuksen tulee kestää KOKO loppuelämä eikä vain paria vuotta. Ja sanoinkin, ettei sormukseni tarvitse maksaa tuhansia euroja, ei tuhattakaan. Pääasia, että se kestää jokapäiväisessä käytössä koko yhteisen rakastavan loppuelämän. En ole menossa kihloihin sormuksen takia (edelleenkään) vaan miehen kanssa, joka minua rakastaa ja jota minä rakastan.

Vierailija
pinkcherry

Ohhoh minä taasen luulin, että kun toista rakastaa, hänelle haluaa antaa parasta mitä pystyy. Mielestäni 25€ rihkamasormus ei ole sellaista. Edelleenkin, sormuksen tulee kestää KOKO loppuelämä eikä vain paria vuotta. Ja sanoinkin, ettei sormukseni tarvitse maksaa tuhansia euroja, ei tuhattakaan. Pääasia, että se kestää jokapäiväisessä käytössä koko yhteisen rakastavan loppuelämän. En ole menossa kihloihin sormuksen takia (edelleenkään) vaan miehen kanssa, joka minua rakastaa ja jota minä rakastan.

Tuo on asia, joka riippuu aivan siitä, että aikooko pitää kihlasormusta vihkisormuksen kanssa vai ei. Perinteisesti on ajateltu niin, että nainen kantaa sekä kihlasormusta, että vihkisormusta lopun elämäänsä, muttei se ole mikään pakko. Itse olen tehnyt sen päätöksen, että kihlasormus saa väistyä vihkisormuksen tieltä vihkivalan aikana. Aion teetättää vihkisormukseni korusepällä, jolloin on parempi, että se pääsee loistoonsa ainoana sormuksena sormessa.

Tämä on asia, joka kannattaa sormusostoksille mennessä päättää. Jos aikeena on pitää kihlasormusta vihkisormuksen kaverina, silloin kannattaa panostaa sormukseen enemmän (Materiaali, leveys, sormuksen muoto, kivi lähtien materiaalista, muodosta, lukumäärästä ja väristä), mutta kuitenkin niin, että arvokkaammalle vihkisormukselle on sormessa tilaa ja ettei se jää kihlasormuksen loiston varjoon. Erityisen tarkkana kannattaa olla sen sormusmateriaalin kanssa, sillä kyseessä on kuitenkin arkikoru, ei pukukoru.

Meillä oli lähtökohtaisena ajatuksena se, että molempien sormukset ovat samanlaiset. Itse en halunnut kihlasormukseen minkäänlaista kiveä, vaan tasaisen ja yksinkertaisen sormuksen, jonka leveys on 3mm. Valmistusmateriaalin toivoimme olevan joko titaania tai hopeaa. Titaani oli jätettävä laskuista pois, koska kaupungin koruliikkeiden titaanisormukset olivat tilaustuotteita ja sesongin vuoksi toimitusajaksi annettiin 1-2kk. Emme halunneet kokeilla onneamme siinä, että kihlajaiskahveilla (jossa molempien perheet paikalla) ei ole kummallakaan vielä sormusta sormessa. Joten, ykkösmateriaalitoiveemme piti kuopata ja sitten etsittiinkin ne hopeasormukset.

Titaanisormukset olisimme halunneet sen äärimmäisen hyvän kestävyyden vuoksi. Molemmat meistä tekee fyysistä työtä, jossa kulutus kohdistuu käsiin. Titaani on ainoa materiaali, joka kolhuuntumattomana kestäisi sen. Hopeasormus oli materiaalinsa vuoksi toisena toiveena (valkokultaisissa on uudelleenrodiointi jota en halua, teräs ei houkuttele ja platina on aivan liian kallista).
Etsimme hopeasormukset, joiden seos vastaa pöytähopeaa, eli on perinteiseen Sterling- hopeaan verrattuna kestävämpää ja hiukan tummempaa. Meidän onneksi yhdestä liikkeestä löytyi tällaiset sormukset ja vieläpä alittaen meidän sormusbudjettimme erittäin positiivisesti. Kuten pinkcherry niitä rihkamaksi tai teinikihloiksi kutsui, ovat sormukset silti onnistuneet täyttämään niille asetetut vaatimukset etenkin kestävyyden osalta jo pidemmän aikaa. Hinta ei ole aina laadun tae.

Gimli
Seuraa 
Liittynyt29.8.2010

Itselläni on 3mm kultaa/valkokultaa, jossa keskellä timanttileikkaus. Miehelläni on tavallinen kultainen 3mm. Sormukset maksoivat yhteensä 400€ kaiverruksien kanssa.
Mielestäni sormuksien ei tarvitse olla samanlaiset, kunhan ne on molempien mieleen :)
Olimme olleet yhdessä 2,5 vuotta, kun menimme kihloihin. Olemme tällä hetkellä opiskelujen takia etäsuhteessa ja ajattelimme kihlojen lähentävän. Se ei tietenkään ole ainoa syy kihlautumiselle, vaan rakastamme toisiamme ja olemme varmoja siitä, että tämän ihmisen kanssa haluaa jakaa koko elämän.
Häät tulevat kun ovat tullakseen :) Ehkä haluan naimisiin vasta sitten, kun on jo lapsia ja omakotitalo ja perheauto ja...

Vierailija

http://www.kultajousi.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=B1...

Meillä tuommoiset! Haluttiin sirot, jotta saan vihkisormukseni siihen viereen kauniisti! Ja semmoset "käytännölliset". Mut oli kyl hyvä valinta. Kummallakin pysynyt tosi hyvänä.. Toki pientä 'huomaamatonta' pintanaarmua löytyy, mutta ei niitä näe kun suurennuslasilla katsomalla!

silloin hintaa oli 69€/kpl + kaiverrus 5€kpl! Ja oltiin kyllä varauduttu paljon isompaan summaan, mutta kun sopivat löydettiin, niin näillä mennään!

Vierailija

pinkcherry > Eli et voisi mennä naimisiin miehen kanssa joka ei halua maksaa sormuksesta 700€? Eli mies ei rakasta sinua jos hänellä ei ole rahaa? En valitettavasti pysty ymmärtämään.

Tuli vaan tässä kirjoittaessa mieleen että mulla on oikeassa nimettömässä mummoni ostama hopeasormus, joka ei varmastikaan ollut kallis mutta on säilynyt kauniina ja ehjänä jo 12 vuotta. Ja se on ollut sormessani koko ajan.

Harmi jos löydät elämäsi miehen ja hänellä ei ole varaa kustantaa sormustasi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat