Apua ?!

Vierailija

Enpä nyt tiiä minne tä asia oikee ois kuulunu, ni laitoin tänne. Mutta mulla on ongelma, sillä jäätiin jumiin noin 1kk sitten kerrostalon hissiin ja meidän piti soittaa jollekkin miehelle että tulee avaamaan sen oven. Siitä sitten tuli 520e lasku ja nyt se olisi tarkoitus maksaa. Mutta miten opiskelijana pystyy maksamaan tämän suuruisen laskun 2 viikon ajalla ? Kun suurinosa menoista, esim. asunto ja opiskelu maksetaan kelan tuilla ? Kellään ollut vastaavanlaista tilannetta ja miten siitä olette selvinneet ?

Kommentit (4)

Vierailija

Kuulostaapa hirveältä tilanteelta. Mulla oli kerran vastaava tilanne, ja myin itseäni saadakseni rahat, ja sain homman hoidettua. Sitä keinoa en kuitenkaan suosittele, ja toivottavasti et edes ajattele tekeväs mitään sellasta... Mutta ehdottaisin että otat yhteyttä sosiaali- tai diakonitoimistoon. Niistä paikoista oon ainakin itse saanut tarpeen vaatiessa vähän rahaa.

Vierailija

En tästä mitenkään satavarma ole, mutta minun tietääkseni lain mukaan hissin käyttö on aina haltijan vastuulla, joka tässä tapauksessa lienee taloyhtiö, eli laskun voi suunnata suoraan sinne. Eri asia tietenkin on, jos olet omalla toiminnallasi aiheuttanut hissin jumiutumisen.

Vierailija
Tiuviu

En tästä mitenkään satavarma ole, mutta minun tietääkseni lain mukaan hissin käyttö on aina haltijan vastuulla, joka tässä tapauksessa lienee taloyhtiö, eli laskun voi suunnata suoraan sinne. Eri asia tietenkin on, jos olet omalla toiminnallasi aiheuttanut hissin jumiutumisen.

Minusta tuntuu myös oudolta, että sinä joutuisit asian maksamaan, jos hissi on sattumalta kohdallasi juuttunut. Sinuna soittaisin taloyhtiölle asiasta ja selvittäisin sitä kautta mikä taho kustannuksista on oikeasti vastuussa.

Vierailija

Myös samaa mieltä. Kuulostaa oudolta, että joutuisit maksamaan laskun itse jos hissin jumiutuminen on johtunut sinusta riippumattomista syistä. Kannattaa kysyä neuvoja esim isännöitsijältä. Kysele lisäksi tutuilta tai muilta jos jollain sattuisi olemaan vaikka esim tuttu lakimies niin häneltä saisi varmaan ilmaisia neuvoja asiaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat