Rasvoittuvat hiukset

Vierailija

Osaisitteko suositella herkälle, rasvoittuvalle ja hieman kuivalle päänahalle shampoota? Yritän pestä hiukset joka toinen päivä mut sillon toisena päivänä hiukset on niin limaset että hyvä kun kehtaa niillä näyttäytyä. Välillä myös tuntuu (juuri tänään) kun on pessyt hiukset aamulla niin illalla jo pahan näköset...Pesen aina hiukset pääalaspäin kun niin se kuulemma pitäisi tehdä ja huuhtelen lopuks kylmällä vedellä. En käytä muotoilutuotteita.
Joskus päänahka myös punoittaa ja siinä on pieniä näppylöitä :o
Toinen ongelma on ohkoset hiukset,tuntuu että pälvikalju suunnilleen paistaa (hieman liioitelusti), mutta kuitenkin hiukset on parina viime vuotena ohentuneet selkeesti. Eivätkä ne ikinä mitkään paksut ole olleet.
Vinkkejä, apua ja muuta kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija

Kannattaa välillä pitää taukoa hiusten pesemisestä. Esim 3-5 päivää, ettei pese ollenkaan hiuksia. Kannattaa käydä vaikka kampaajalla kysymässä, koska esim. oon kokeillut joitain mitä kaverit on suositelleet kuivalla päänahalle, muttei ainakaan mulle oo sopinut ollenkaan! Eli kampaajalta vaan kysymään, mitä suosittelis sun hiuksille ja kerrot samalla ongelmastas.

Vierailija

Moikkelis!

Pakko oli vastata kun sain omiin päänahan ongelmiin niin loistavan avun! Elikkäs menin kampaajalle itkemään kutisevaa ja herkästi rasvoittuvaa päänahkaani. Revin sen siis kirjaimellisesti verille, hilsettä ei ole, mutta vaiva pahenee mitä pitempään olen pesemättä hiuksia. Kampaajani ehdotti suomalaista KC Professionalsin Biosystemin tuotteita. Ne on kehitetty erityisesti päänahan ongelmiin ja niitä voi käyttää joka päivä. Kampaajani suosittelikin tätä päivittäistä pesemistä, sillä esim kun saa antibioottikuurin, niin eihän se tehoa jos sitä ei ota. Sama shampoon kanssa, sillä juuri hiusten pesu on se hoitava hetki, eihän ilman sitä tapahdu mitään hoitavaa hiuksissa tai hiuspohjassa.

Vinkiksi vielä jos aiot kokeilla noita Biosystemin rasvaiselle päänahalle tarkoitettuja shampoita, kannattaa pestä niillä vain päänahka. Ne ovat niin peseviä, että ei tarvitse erikseen latvoja pestä. Lisäksi kannattaa hankkia hyvähoitoaine. Biosystemin hoitoaine on aivan erinomainen ja sitä voi käyttää vaikka ihovoiteena! :)

Joskus voi olla niin, että jos käyttää liian vahvoja tuotteita päänahka ärähtää ja puskee talia entistä kovempaa tahtia. Joten kannattaa testata sekä rasvoittuvan tukan että herkän päänahan tuotteita. Toivottavasti auttoi hieman! :)

Vierailija

Itselläni on ollut pitkään sama ongelma rasvoittumisen kanssa, pesin illalla hiukset ja seuraavana päivänä ne olivat jo rasvaiset! ei kiva!Äitini on kampaaja ja hän käski minun kokeilla four reasonin healing shampoota, elikkä virkistävää shampoota, joka ennaltaehkäisee hiuspohjan ongelmia! Aivan mahtava, nyt voin olla jopa 4päivää pesemättä hiuksia, eikä rasvoitu! :) suosittelen ehdottomasti!

Vierailija

Minulla on ollut sama ongelma hiusten rasvoittumisen kanssa. Kuinka usein peset hiuksia? Itse olen aloittanu pesemään parin vuoden ajan jo joka ilta hiukset, se osoittautuikin huonoksi ideaksi sillä nyt hiukset rasvoittuvat ensimmäisen päivän jälkeen jonka takia joudun pesemään ne istten joka ilta. Suosittelen ostamaan jotain tiettyä shampoota niinkuin sannnaku sanoikin, jos se ei auta (+ ja voithan kokeilla tätä siinä ohessa) suosittelen esimerkiksi jollain lomalla tai muulla aikajaksolla jolloin hiusten ei välttämättä tarvitse olla kondiksessa, ettet pese hiuksia koko sinä aikana tai vaihtoehtoisesti jätät monta päivää väliin kunnes peset hiukset (esimerkiksi 5 päivää tai enemmän) ja sitten teet saman uudelleen siihen asti kunnes huomaat muutoksen. Kesäloma on tähän esimerkiksi todella hyvä ajankohta (mökillä?)

Käytätkö myös esimerkiksi suoristusrautaa kiharrinta tai kuivaajaa jatkuvasti? Itselläni hiukset ohenevat ja katkeilevat niiden jatkuvasta käytöstä ja se vaurioittaa hurjasti hiusta.
Kannattaa myös tarkistaa käyttämäsi shampoitten, hoitoaineiden ja muiden käyttämäsi hiustenhoitotuotteiden sisällöt, oletko ehkä allerginen jollekin niitä sisältävistä ainesosista.
Pidä siis hiusten hoito kuuri ja keskity hiuksiisi! :D

Toivottavasti saat hiuksesi kuntoon. Onnea ja hyvää kevättä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat