Hiusten kasvatus

Vierailija

Mikä on teidän mielestä paras tapa kasvattaa tukkaa pidemmäksi? Haluaisin kasvattaa oman värin takaisin mutta siinä menee ihan kamalan pitkä aika, kannaattako? Voisinko tehdä niin että kasvatan omaa väriä ja pistän vaikka raitaa aina välillä ettei se huomaudu paljoa nykyisestä väristä? Minulla on luonnostaan ruskeat hiukset ja nyt väri on punaisen ruskea, jossa on vaaleaa raitaa. Toivoisin vastauksia siihen mikä auttaisi siihen että hiukset kasvaisivat nopeammin ja onko teidän mielestä juurikasvu ruman näköinen?

Kommentit (8)

Vierailija

Itse olen aivan fanaattinen hiusten suhteen. En voi sietää juurikasvua. Olen tehnyt nuorempana sen virheen että värjäsin blondista mustaksi ja sitten taas blondiksi, joten jouduin leikkaamaan n. 20cm hiuksista pois koska ne menivät niin huonoon kuntoon.

Mielestäni hyvä keino kasvattaa tukkaa on hankkia hiuslisäkkeet. Latvoja kannattaa leikata sillointällöin, koska kaksihaaraisia ei ole järkevää kasvattaa. Kannattaa käyttää paljon hoitoaineita ja mahdollisimman vähän suoristusrautaa ja hiustenkuivainta. Olen saanut kasvatettua tukkaa nyt takaisin n. 10 cm ja ne ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan : )

Vierailija

Kuinka kauan sinulla meni tuohon että hiuksesi kasvoivat 10cm? Itse haluan oman värin takaisin, koska minulla on nätti ruskea ja olen värjäyskierteessä josta haluan pois ! :D

Vierailija

Itselläni on myös tällä hetkellä punaruskeat hiukset ja lupasin kasvattaa oman värini (vaaleahko ruskea) takaisin.
Päätin tehdä sen niin että menen kampaajalle joka värjää mahdollisimman saman väriseksi hiukset kuin oma värini on ja annan sitten vain kasvaa. Tätä on yritetty useampaan kertaan ja usealla kampaajalla ja toivon että nyt onnistuu.

Vierailija

Miten aijot tehdä kampaajalla tuon? Tarttuuko väri nykyiseen tukkaasi? itselleni piti tehdä ensin värinpoisto.. mut tuli tosi hyvä silti! en vaan viittis tehdä toista kertaa ettei hiukset kuole :D Ja eihän vaalempai väri ota kiinni tummempaan värjättyyn tukkaan?

Vierailija

samaa juttua meneillään mullakin, olin reilu vuosi sitten hiusmallina ja ihan Wellan joku asiantuntija sanoi, että hiuvärini on liian tumma. siitä lähtien mietein että ehkä aika saada luonnollisempaa, vaikka tumma mulle sopiikin.

eli ite tein niin, että värjäsin pari kolme kertaa siis tosiaan iha vaaleaksi, viime heinäkuussa oli viimeinen vaalennus. sitten värjäsin vasta marraskuun alussa, annoin hiusten siis ihan levätä. värjäsin vähän tummempaa koska hiukseni alkoivat olee jo keltaiset.. nyt on huomenna luvassa oman luonnollisen värin saaminen kampaajalla :)

eli kasvatusta kans menossa, ja ei toi vaalennus sillee kyl siihen auttanut.. vältän usein harjaamista, ja käytän pääasiassa hiuksiin jätettäviä hoitoaineita. latvahoitoa käytän myös, BonaCuren repair rescueta. ja muuten, päähieronta auttaa!

Vierailija

Opiskelen parturi-kampaajaksi ja voin sanoa, että elämäntavat näkyvät hiuksissa. Paras tapa kasvattaa omia hiuksia on syödä terveellisesti ja monipuolisesti sekä liikkua. Ette ehkä usko, mutta pidempään alalla olevat väittävät, että he erottavat kasvissyöjän hiuksia kokeilemalla.

Miten saada parhaiten oma väri takaisin: pyydä parturisi tekemään sinulle värihuuhtelu. Tuloksena todennäköisesti on oranssahtavan ruskea, saattaa olla osin kellertävä mutta siihen vain päälle mahdollisimman lähellä oleva kevytväri.

Vierailija

Minulle tehtiinkin tuo värihuuhtelu kampaajalla joka oli tuttuni. Onnistui ihan hyvin mutta ruskea väri rupesi nopeasti haalistumaan ja alta rupesi näkymään ikävästi se oranssi väri.. Nyt olen ajatellut että värjään samalla värillä uudestaan jos se auttaisi. Tummentaa en kuitenkaan haluaisi.

Vierailija

Jos sä nyt haluat täysin sen oman luonnollisen pigmentin sieltä esiin niin leikkaat ensin värjätystä hiuksesta paljon pois ja alat kasvattaa vaan sitä tukkaa, et voi saada omaa väriä ikinä takaisin ellet vaan ole värjäämättä! leikkaus on ainut vaihtoehto :)sitä paitsi tällä hetkellähän on muodissa liukuvärjätyt latvat :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat