Mustasukkaisuutta, ahdistusta ja heikkoa itsetuntoa

Vierailija

Eli olen hyvin mustasukkainen avopuolisoni entisestä, koska avopuolisoni koki hänen kanssaan kaiken. Ensimmäisen kerran (selvin päin),ensisuudelman,seurustelun. ym.
Se ei ollut kauhen vakava suhde ja ei kestänyt kuin tovin.Mutta kun tuntuu ettei minulla ole enää anettavaa. Tunnen olevani arvoton.

Mutta itselläni on ollut irtosuhteita, neitsyys meni nuorena ja vieläpä kännissä. Olisin halunnut olla koskematon kun aloimme seurustelemaan.
Itsetuntoni on ollut aina pohjalla ja yhdenyön jutuista hain hyväksyntaa, vääremmin ei voisi tehdä. Jouduin aivan pohjalle.
Kaikenlisäksi avokkini tietää kumppanien oikean määrän ja meneisyyteni luurangot.

Olen hieman pyöreä ja poikaystäväi on hoikka ja lihaksikas.
Pelkään ettei seksi ole kanssani hyvää. Että olen miten sen nyt sanoisi liian ''väljä'' sieltä :D

Tunnen kauheaa ahdistusta, en tiedä edes olenko hyvä. Olemme seurustelleet jo vuoden mutta itsetuntoni ei ole värähtänyt kuin vähän ylöspäin.

Miten päästä tästä ahdistavasta mustasukkaisuudesta eroon?
Pelkään olevani huono.

Voiko sekavampaa tekstiä enää olla, ahdistaa niin paljon ettei järkevämpää tekstiä ole tällähetkellä mahdollista saada aikaan.

Kommentit (5)

Vierailija

Itsekkin kärsin samankaltaisesta ongelmasta... Poikaystäväni ex ja se että ovat vielä tekemisissä aiheuttaa minussa mustasukkaisuutta ja pelkoa etten ehkä pysty olemaan parempi.. tai no miten sen sanoisi.. Tämän kanssa on nyt melkein vuosi painittu ja ei tunnu helpottavan millään.. Exä olisi kuulemma kiinnostunut puhumaan kanssani mutten tiedä pystynkö/haluanko jutella hänen kanssaan..

Vaikeita asioita nämä etenkin jos on epävarma itsestään :I itse en tiedä oikein keksi muuta ratkaisua kuin poikaystävän kanssa jutteleminen niin kauan kunnes helpottaa tai hermot menee.. Exän kanssa puhuminen taas.... en tiedä. Enkä mielelläni antaisi sitä neuvoksi jos on vähänkin epävarma itsestään koska se epävarmuus voi vaan lisääntyä siitä.

Vierailija

Juttele asiasta sun miehes kanssa. En usko että mies pitää sua huonompana kuin avopuolisosi entinen,sillä olettehan ollut jo jonkin aikaa yhdessä.Ei mies sinua katselisi jos häntä ei kiinnostaisi olla aidosti kanssasi. Menneisyys on menneisyyttä ja se ei leimaa sua samallaiseksi ihmiseksi tulevaisuudessa tai edes nyt. Keskity sun ja avopuolisos yhteseen tulevaisuuteen,sillä on merkitystä...entisellä ei :)

Vierailija

Nii ja unohdin mainita että myös hänen entisensä menetti neitsyyden avokilleni. Ja kun itse en oo voinu antaa hänelle mitään niin ''arvokasta''

Vierailija

Vastaan vähän eri näkökulmasta. Olin itse seurustellut reilu kuusi vuotta exäni kanssa ja harrastanut vähän irtosuhteita, sitten aloin seurustella uuden miehen kanssa, jolla oli takana muutama yhden yön suhde, muttei seurustelua. Hän oli todella katkera siitä, että olin menettänyt neitsyyteni toiselle ja että olin seurustellut ja hän ei. Joka kerta kun teimme jotain uutta yhdessä hän kysyi, olinko jo aiemmassa suhteessani tehnyt saman asian toisen kanssa.

Neitsyyttäni en tietenkään takaisin saa, mutta onko se välttämättä niin iso asia? Kun olin poikaystäväni kanssa ensi kertaa sängyssä se tuntui ihan niinkuin ensimmäiseltä kerralta. Samoin kaikki muutkin asiat tuntuivat todella hienoilta hänen kanssaan. En ajatellutkaan aikaisempia kokemuksia, saati vertaillut niitä keskenään. Vasta siinä kohtaa, kun poikaystäväni asioista tivasi jouduin muistelemaan vanhoja. Itse olisin mielelläni antanut vanhojen asioiden olla ja nauttia uuden ihmisen seurasta ja jakaa hänen kanssaan vilpittömästi yhteisiä kokemuksia. Lähes kolme vuotta pysyimme yhdessä, mutta lopulta en enää jaksanut sitä, että hän ei päässyt yli menneisyydestäni ja tiemme ajautuivat erilleen.

Pyöreys ei haittaa seksin laatua. Osa miehistä oikeasti nauttii siitä, että nainen on pyöreä ja pehmeä. Lisäksi on todettu, ettei vaginan tiukkuus ole kiinni siitä, onko ihminen lihaksikas, laiha, pyöreä tai vähemmän lihaksikas.

Mustasukkaisuus on kamala tunne ja se juontuu paljolti huonosta itsetunnosta. Ei poikaystäväsi varmasti ole ollut kanssasi vuotta, jos hän pitää sinua huonona. Ajatus on sinun pääsi sisällä. En osaa neuvoa sinua muuten kuin, että opettele päivä kerrallaan arvostamaan enemmän itseäsi ja luottamaan itseesi enemmän, huomioi ja vaali hyviä puoliasi, joita sinulla varmasti on. Älä tuijota menneisyyttä, vaan nauti tästä hetkestä ja tähtää nokka kohti tulevaisuutta. Nää on hitaita ja työläitä muutosprosesseja, mutta varmasti toteutettavissa olevia.

Vierailija

Kyyneleet kihosivat oikein silmiin kun luin vastauksesi. En edes tiedä miksi.
Vastauksesi teki minuun todella vaikutuksen, ja aloin pohtimaan asioita uudelta kantilta. Toden totta tämä on vain pääni sisällä, ja aijon ottaa itseäni niskasta kiinni ja yrittää muuttaa ajatusmaailmaani. Huonon itsetunnon parantaminen vaatii aikaa, mutta toivon että jonain päivänä katson peiliin ja ajattelen '' On ihanaa olla minä'' :) Olen hyvin hyvin kiitollinen vastauksestasi, kiitos!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat