Mitä tehdä..?

Vierailija

Oon miettinyt, että onko tässä suhteessa oikeasti ongelma, vai teenkö itse sen? Ollaan seurusteltu nyt 10kk. Tuntuu, että mieheni ei osaa miettiä elämää kahden ihmisen kannalta.. tai siis parisuhteen. Että suunniteltais asioita yhessä ja hän kysyis multakin välillä että mitä tehtäis jne. Tuntuu, että mies vaan ilmottaa mitä tekee ja sen pitää olla okei. Ei hän tajua itse tätä asiaa, mä loukkaannunkin väillä kun tuntuu että seura on "ihan sama". Välillä mies peruu näkemisiä kun on niin väsynyt. Nähdään noin 3 krt viikossa ja asutaan samalla paikkakunnalla. Työt tosin vaikuttaa vähän asiaan. Sit kun nähdään kaikki on ok ja mies kertoo rakastavansa yms. Mutta saanko tästä irti niin paljon kun vois.. Sekin ärsyttää kun mies ei _koskaan laita mitään kivaa viestiä tai viestiä ollenkaan.

Kommentit (4)

Vierailija

Musta tuntuu että sun pitäis ottaa asia esille ja kertoa miehellesi mitä ajattelet. Koska sä ainakin toimit normaalisti. Sillä jos mies oikeasti välittää, en oo ainakaan sellaista miestä tavannut joka ei, lähettää kivoja viestejä, soittelee vaikka kesken yötä ja ilman asiaakin.

Vierailija

Täällä ilmoittautuu yksi, joka toimii tismalleen kuten aloittajan poikakaveri, ja itse olen kuitenkin seurustellut saman miehen kanssa 5- vuotta o/

En tiedä teidän suhteenne laadusta (nuori se ainakin on), mutta tosiasia on vaan se, että kaikki ihmiset eivät parisuhteeseen astuttaessa muutu "minä"- muodosta "me"- muotoon. Onhan se totta, että jos toinen vain ilmoittaa tekevänsä ja menevänsä jonnekin, niin sitä toivoisi, että toinen pyytäisi mukaan tai jotenkin viestittäisi, että haluaa myös kumppanin lähtevän messiin. Mutta ei se vaan kaikilta luonnistu.

Kannattaa kysäistä noissa tilanteissa, kun mies sanoo aikomuksistaan, että pääsetkö mukaan, ja jos mies sanoo "vaikka", "ihan sama", "miten haluat" jne. niin käske sanomaan vastaus joko kyllä tai ei- muodossa. Ei tunnu varmasti romanttiselta inttää "kyllä vai ei? Eikun kyllä vai ei", mutta asia tulee ainakin selväksi. Mieskin ehkä oppii samalla, että helpommalla pääsee, kun ilmoittaa aikeensa selvemmin.

Jos mies peruu näkemisiänne väsymyksen takia, kannattaa asia ottaa ennemmin positiiviselta kantilta, sillä aniharva ihminen on kovinkaan mukavaa seuraa väsyneenä. Usein väsynyt ihminen on kireämpi, enemmän omissa maailmoissaan ja saattaa haastaa riitaa aivan tyhjästä. Sekö olisi sitten sitä mukavaa yhdessäoloa?

Mutta kuten itse alussa sanoin, toimin aivan kuten aloittajan poikakaveri. En itsekään hirveästi osaa suunnitella yhteisiä juttuja, vaan ennemmin omia menojani. Yleensä vielä tapaan vain ilmoittaa niistä. Toki suhteen vanhetessa olen jo oppinut sen tavan, että kysyn haluaisiko mies tehdä tai mennä sinne ja tänne, jollei tahdo, niin sanon sitten meneväni/tekeväni yksin, joka passaa, koska alunperin itsellenihän ne menot olin suunnitellut ;)

Mutta niin, jos miehesi toimintatapa ärsyttää, sano siitä! Ehdottomasti kannattaa nostaa kissa pöydälle ja kertoa, miltä se tuntuu, kun on aina sivuutettuna ja yksin koko suhteessa. Itsekin olen saanut monet läksytykset tuosta tavastani ja kyllä sitä vähitellen oppii, että miten sitä hommaa hoidetaan yhdessä.

Vierailija

Suosittelen puhumaan asiasta. Ei kaikki miehet edes tajua, että yhteyttä voi pitää myös sillon kun ollaan enemmän omassa elämässä.

Ja oman kanssa ollaan oltu melkein vuosi yhdessä ja vielä me omat aikataulut tehdään ja sovitetaan ne yhteen jos ne menee yhteen. On meilläkin pidempiä taukoja ja sillon vaihdetaan muutama viesti.

Parisuhteeseen heittäytyminen on kivaa ja vaikka olis jo selkeä tulevaisuus yhdessä niin silti pitää muistaa elää sitä omaa elämää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat