Chihuahuat

Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Hei! :)

Onko täällä ketään, joka omistaisi chihuahuaa? Olen jo pitkään haaveillut kyseistä koirasta ja haluaisin tietää kaikenlaista olennaista chihuista mm. hintaa ja kasvattajista tietoa yms.

Kiitos!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Minulla on chihu-herra ja hänhän maksoi otettaessa 1500e, joka on kunnollisesta yksilöstä vielä inhimillinen hinta. Halvemmallakin saa, mutta mihinkään tuontikoiraan ei kannata hairahtaa. Kyllä se terve koira kuitenkin maksaa itsensä takaisin :)

Mitäs muuten. Aika itsepäisiähän nuo ovat ja esim. sisäsiistiksi kouluttaminen vaatii vähän hermoja, mutta kun chihuun on kerran hurahtanut niin ei sitä kyllä vaihtais mihinkään!

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Okeei. :) Onko lyhyt vai pitkä karvainen? Itse toivoisin pitkäkarvaista. Olisko sulla antaa vinkkiä kasvattajista? Pk-seudulta mielellään, kun itse asun Espoossa. :D

Vierailija

Miulla on lyhytkarvanen cihu (: Maksoi aikoinaan 8 000 markkaa :D Eli ikää on jo 14 vuotta mutta edelleen terve ja pirteä rouva. Olin 5-vuotias kun koira tuli taloon ja nyt se lähti miun mukaan kun muutin omilleen. Tää on luonteeltaan aika tyypillinen cihu: itsepäinen, mahottoman ylpeä, isoegoinen mutta ah niin ihana! Oikeesti, tyyppi saattaa alkaa uhoamaann jollekkin rotikalle jonka pääkin on isompi kuin koko cihu :D
Kasvattajista sen verran että vältä pentutehtailijoita ja venäjältä tuotuja koiria, porukat erehty ottamaan venäjältä tuodun pk-cihun ja sillä on kyllä riittänyt sairauksia ja ongelmia :( Hyvä koira maksaa sen 1200-1500e

Vierailija

Itse en omista moista, enkä kyllä haluaisikaan kissaa pienempää rakkia.

Mutta hintaahan nuilla näyttäis olevan tonnista ylöspäin, et jottai
1 000 - 2 000 euron hujakoilla mennää..

Vierailija

Heipsan, pitkäkarvasia chihuja saa alle tonnillakin, mulla on itellä lyhyt-, ja pitkä karvanen, Sain pitkäkarvaseni 900 eurolla ja lyhytkarvasen 1200 eurolla, ja molemmat oloivat ihan terveitä. Ainoa huono puoli niissä on, et ne tosiaan on vähän jääräpäisiä, ja hiljaiseksi opettaminen vaatii aikaa. Ennen noita kahta meillä oli kanssa yksi chihu, ja se eli todella kauan, jopa 14 vuotta, harvat elää niin kauan, mutta se jättikin ikuisen tassun kuvan sydämeen, en kyllä ole vieläkään päässyt siitä yli enkä ympäri, mutta on nuo kaksikin ihania tassuttelijoita.
Kysele vaa jos tulee jotai, täältä tulee vastauksia ku apteekin hyllyltä !

Vierailija

Koulutuksessa ei kannata joustaa lainkaan, paitsi ehkä joskus voi, kun koira on jo oppinut asian, mutta ei koulutus vaiheessa. Koulutus tyyliin kannattaa panostaa, koska nuo vintiöt oppivat paremmin, kun niillä on hauskaa!

Vierailija

Kuka haluaa koiran joka ei oo koira? Tommonen ketunsyötti, sit ne ulisee ja vikisee tuolla isoille koirille niinku jotku isotki koirat, voi elämä. Ja tommosen rääpäleen koulutus onki niin vaikeeta, kouluttakaapa saksanpaimenkoira, sanonpahan vaan että työtä riittää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat