Onko netissä muka helppoa tutustua uusiin ihmisiin?

Vierailija

Mun mielestä ei. Pelkän mesejuttelun perusteella toisen sanoista voi saada täysin erilaisen kuvan/käsityksen kun ei oo mitään ilmeitä tai jos ei oo monesti ennen kyseisen tyypin kanssa jutellu. Yks väärä sana/juttu niin toinen pitää sua ihan friikkinä tai pintäliitäjänä. :D Livenä on paljon helmompaa muutenkin kun heti näkee toisesta että synkkääkö vai ei.. Ja netissä myös vaikeempaa keksii mistä jutella jos ei tiiä toisen kiinnostuksen kohteista, niin tuntuu siltä ettei välillä jaksa ees jutella mitään vaikka oikeesti haluiskin tutustuu toiseen. Mun mielestä ennestä tuntemattomien kanssa juttelu vaan tuntuu "turhalta" jos se ein johda mihinkään, eli näkemiseen..

Kommentit (3)

Vierailija

Oon kyllä ihan samaa mieltä sun kaa! Esim. mua yks tyyppi piti hiljasena kun en jutellu mesessä sille kovin paljoa? :D Miten kukaan ees voi verrata netti- ja livejuttelua keskenään? voi luoja oikeesti-..netissä on niin rasittavaa ruveta tutustumaan ihmisiin ellei jaksa joku kaks viikkoa jauhaa turhanpäivästä enneku toinen uskaltautuu näkemään livenä :D Onneks en enää harrastakaa tällästä, mulla on onneks ihan tarpeeks ystäviä : )

Vierailija

Joskus on erittäin rentouttavaa jutella netissä ihan anonyyminä. Tällöin ei välttämättä tarvitse tutustua toiseen, ei ole mitään ennakko-käsitystä toisesta/ennakko-mielipiteitä. Tällöin kumpikin voi rauhassa puhua itse asiasta, ainoastaan perustellut mielipiteet/argumentointi ratkaisevat, ei toisen asema, ikä, koulutus, tms. Samaten olet vapautunempi kysymään jopa hiukan nolompiakin asioita, joita et välttämättä ole aikaisemmin kehdannut kysyä.

Vierailija

No mun mielestä joo. Oon ehkä enemmän tutustunut ihmisiin netissä, yllättävän moniin. Muut kaverit tai ystävät on koulusta, töistä, tai jostain baari/juomis reissuilta, tai jotenki kavereiden kautta jne. Mutta suurinosa ainakin on netistä, jostain kuva sivustoista / jne. Mesessä nyt en ees vietä aikaa, ehkä joskus pari vuotta sitten se oli '' in '' mut enään en sielä edes käy. Vaikka aika tarkka oonkin et kehen (netissä) rupeen tutustumaan, niin kumminkin.. Ja kaikki melkeen keihin netistä oon tutustunut, niin ensin llaan juteltu tosi pitkään ja sitten tyyliin lisätty facebookit ja aina ollut yhteisiä kavereita tuttuja jne, joita tunnen joko hyvin tai jotenkin. Etten iha kehen vaan lähtis tapaamaan, koska netissä nyt voi saadakkin väärän kuvan. Riippuu vähän, esim. kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Tai monet olleet, samasta kaupungistä sit on käynykki ilmi et tuntee paljo mun kavereita. En tajuu miks näin käy aina melkee. Pieni maailma :-) Mut on niitä muutamia, keihin oon netissä tutustunut ja nähnyt enkä paljoo näistä henkilöistä oo tiennyt, mut kivoja ihmisiä kaikki ollut. Sit on ollu sellasia ihmisiä, joihin alkanut tutustua mut ei siitä näkemisestä oo jostain syystä tullut mitään, joten ollut aika turhauttavaa puhua '' moi mitäs sä ? '' joka kerta. Sit vaan antanut olla, poistanut sillon joskus mesestä tai jostain..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat