Minipillerit

Vierailija

Eli siis mun piti ensiks alottaa yhdistelmäehkäsypillerit mutta sitte selviski etten voi käyttää niitä koska mun äitillä on APC-resistenssi (eli geenivirhe joka voi aiheuttaa joskus veritukoksia) ja mulla voi olla se sama koska se voi olla periytyvää mutta ei välttämättä koska äitin veljellä sitä ei ole ja multa sitä ei vielä kuitenkaa oo tutkittu. Joten mun pitää alottaa sitten minipillerit, se yhdistelmäpillerit ois ollu musta paljon paremmat. Se terkkari sano että voi olla aika hermoja kiristävää ku kokoaja tiputtelee ja kannattaa varautua pahimpaan. Otin sitte selvää noista minipillereistä ni missää netissä ei oo niistä melki mitää hyvää sanottavaa, kaikki sanoo että tiputtelee yli puolki vuotta, iho menee ihan järkyttävään kuntoon ja joka paikkaan tulee kauheesti finnejä ja hermot kireellä kokoajan ja että kamalimpia koskaa ne. Ite haluan kyllä mennä verikokeisii ja selvittää että jos mulla ei vaikka oiskaa sitä resistenssiä ja voisinki ottaa ne yhdistelmäpillerit koska noitten juttujen perusteella noi minipillerit on tyyliin kauhein vaihtoehto : D Onko teillä kokemuksia minipillereistä ja jos on ni tuleeko noita samoja sivuvaikutuksia mitä toho listasin ja kuin kauan ootte niitä käyttäny? Olis tosi kiva jos vaivautuisitte vastaamaa :) Nii ja siis sen takia oisin just alottamassa e-pillereitä tai no nyt minipillereitä et saisin säännölliset kuukautiset, kivut lähtis tai ainaki helpottais, iho tulis paremmaks ja totta kai siinä on se ehkäsy puoliki, mutta noi minipillerit tuntuu olevan just päinvastane vaihtoehto mitä haluisin ja sitte ne vasta epäsäännölliset oiski jos tiputtelee kokoajan ja ei tiiä senkää vertaa millon ne kuukautiset alkaa. Eli vastauksia kiitooos : D

Kommentit (2)

Vierailija

Itselläni oli ensin yhdistelmäpillerit ja olin täysi hermoraunio niiden takia. Kuukautiset oli kyllä säännölliset mutta kuukautiskivut olivat älyttömät, niiden kipujen lisäksi olin jatkuvasti itkuinen, pahalla päällä ja hermot menivät heti kaikkeen.
Käytin yhdistelmäpillereitä vähän reilu puol vuotta.
Sitten vaihdoin noiden oireiden takia minipillereihin. Mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut. Ensimmäinen puolitoista kuukautta oli jatkuvaa pientä tiputtelua jonka jälkeen tiputtelua on ollu yhtenä/kahtena päivänä kuukaudessa ja tiputtelun yhteydessä on ollut pientä nipistelyä vatsassa. Eikä ole tullut finnejä vaan huonossa kunnossa ollut iho on nyt paljon paremmassa kunnossa.
Itselleni siis ainakin on minipillerit ollut paljon parempi vaihtoehto.

Vierailija

Käytän Cerazette minipillereitä. Tosi helpot - ei tartte mitään väliviikkoja pitää, vaan joka päivä syödään. Joillakin voi jäädä menkat pois kokonaan, mulla tiputteli ja oli tosi epäsäännölliset (ennen ollu tosi säännölliset ja n.4pv, pillereiden aloituksen jälkeen kesti 2 viikkoa!).

Tasaantui kuitenkin n. 2 vuodessa ja nyt on normaalit menkat eikä huomaa missään että käyttäisin pillereitä.

Minipillerit ei mielestäni vaikuta mitenkään ihoon, siihen on tietyt yhdistelmäpillerit.

Sen huomasin kans sivuvaikutuksena että kuppikoko kasvoi B:stä D:hen : D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat