Sähkönkulutus x<

Vierailija

Paljonko teillä menee sähköö? Ja minkä kokosessa asunnossa asutte, onko saunaa/tiskikonetta/pesukonetta?

Mä oon nyt iha kujalla kun tässä mun kaksiossa kuukauden sähkölasku oli 60e ja oon säästäväinen sähkön suhteen, eikä ees oo mitään pesu/tiskikoneita tjsp. Päivittäin käytössä tv 2-4h ja tietokone ehkä 5h päällä, en ees käytä hellaa jokapäivä ku oon laiska tekee ruokaa.. Enkä ees pidä valoja kun pelkään laskuja :D

Miten on mahollista prkl! Kauheeta jos joka kuukaus tulee tommoset laskut tällä minimaalisella kulutuksella..

Kommentit (6)

Vierailija

Onko lämmitys sähköllä, vai kaukolämmöllä? Samaten kannattaa tarkistaa onko lattialämmitys millä tasolla jos on esim. pesuhuoneessa (0 ei sitä kuitenkaan kannata laittaa, että vesi haihtuisi eikä tulisi kosteus ongelmia). Onko tietokone pöytä vai kannettava? Pöytäkone ja kuvaputki-telkku vievät huomattavasti enemmän sähköä kuin kannettava&taulu-tv. Milloin viimeksi pakastin on sulatettu ja putsattu? Ellei ikinä, saattaa se syödä sitä sähköä sen ikiroudan ylläpitämiseen (+on tehottomampi ja ei ruuokaakaan mahdu). Valaistuksesta ei yleensä kauheasti tule, jos käyttää valoja vain siellä missä kulloinkin on (verrattuna siis muihin kulunkeihin) eli missään kynttilän valossa ei kannata olla.

Itsellä viimeksi 2kk lasku oli vajaa 50€, kokoa asunnolla 34m^2, pesuhuoneessa lattia-lämmitys ja kaukolämpö.

Vierailija

Meillä on 2kk n.74e. Rivitalokaksio saunalla, tiski ja pyykinpesukoneella.. Ja on myös pöytäkone ja läppäri käytössä :D Lämpö kuuluu vuokraan

Vierailija

Meillä on 62m^2 kaksio ja on kaikki tiski- ja pesukoneet, sauna ja tv ja pöytäkone päällä monta tuntia viikossa. Ja lasku 2kk n.40e! Eikö todellakaan yritetä ees säästää sähköä mitenkäään, saunassakin käydään välillä 4krt viikossa. :o

Vierailija

Lämmitys on kaukolämmöllä, mielestäni tossa kylppärissä ei ees oo lattialämmitystä. Käytössä samsungin 32" lcd-tv ja kannettava tietokone

Pakastinta ei ees oo, mutta rupesin nyt miettii että voikohan toi jääkaappi kuluttaa jotai ylimäärästä, tosin eikai sekään nyt ihan niin paljoo kuluttais :--D

Ja siis joo oli tasauslasku, mutta muutin vasta kuukaus sitten niin se tuli silleen hölmösti vaan yhdeltä kuukaudelta, ja nyt kun oon seuraillu tota mittaria niin menee päivässä n. 12kWh jos ei käytä hellaa, hellaa jos käyttää niin voi vielä kympin lisätä tohon.. Eli no nyt tällä päiväkulutuksella menis n 55e/kk, argrh

Kiitti kaikille vastauksista, nyt kun vertailen vielä teidän sähkölaskuihin niin oon varma et tää ei voi pitää paikkaansa! Pitää varmaan sanoo isännöitsijälle että sähkömittari kusee

Vierailija

Hahah selvis :D Huoltofirma oli lukenu päi vittuja ton mittarin, pilkunpaikka vähä vaihtunu.. Oikeesti menny paljoo mitää sähköö

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat