E-pillerit ja kuume

Vierailija

Moi kaikki!

Aloitin Mercilon-nimiset e-pillerit vuosi sitten, ja olen siitä asti kärsinyt pienestä lämpöilystä (37.1-37.5). Normaali lämpöni on about 36.5. Olen pari flunssaa sairastanut vuoden sisällä, ja tuntuu, että lämpö jää aina päälle. Ennen e-pillereiden aloittamista tervehdyin nopeasti flunssista. Monta kertaa on tutkittu ja kaiken maailman verikokeet ja ultraääni-tutkimukset tehty, kaikki näyttää aina täysin normaalilta. Syytä lievään kuumeiluun ei ole siis löytynyt. Siispä mietin, että voisiko olla mahdollista, että e-pillerit pitävät pientä lämpöä koko ajan yllä? Tai voisiko olla, että pillerit laskevat vastustuskykyä niin, että pienistäkin flunssista kestää kauemmin toipua?

Onko muilla samanlaisia kokemuksia e-pillereistä??

Kiitos jos jaksoitte lukea :D

Kommentit (5)

Vierailija

Vaikea sanoa, kaikilla kyseiset pillerit vaikuttavat eri tavoin. Jos asia häiritsee, niin voithan varmistua lopettamalla pillerit joksikin aikaa.

Vierailija

Moi!

Mäkin olisin kiinnostunut samasta asiasta kun alottaja! Ite oon syöny yazeja 5 liuskaa,mut aion nyt lopettaa ja kattoo jos olo paranee. Tuntuu, et on vähän kipee olo jatkuvasti, välillä on lämpöä. Oon ollu nyt välillä vähän enemmän ja vähemmän kipee viimesen kk aikana(mikä voi tietty olla sattumaa. Pillereiden alottamisen jälkee on alkanu väsyttää paljon ja paikat kuivuu-ei pelkästää alapää vaan ihoki rapisee varmaa irti kohta.(Ennen en oo tarvinnu mitään rasvoja käytellä ja nyt on pakko.)

Aluks mielialat vaihteli tosi rankasti ja ajattelin, et se kuuluu asiaan. Nyt oon parin viime kk aikana huomannu, että mul on enemmän pahantuulisia päiviä ku hyväntuulisia. Ärsyttää ku oon poikaystävälleki välillä sellai kiukutteleva bitch. Sitte vainoharhasena alan kelaa, et se varmaa koht kyllästyy muhun ja sekös vielä parantaa mun oloa. Nyt ku mietin asiaa, ni en oo kyl enää se ilonen ja aurinkoinen ihminen, joka olin puol vuotta sitte. Toivottavasti lopettaminen auttaa.

Ois kiva kuulla muiden kokemuksia etenkin just alottajanki mainitsemasta flunssasta, ja onko olo parantunut hyvin lopettamisen jälkeen niillä, jotka ovat sivuoireista kärsineet.

Vierailija

Kyllä e-pillerit voi aiheuttaa lämpöilyä :D Itse olen syönyt nyt Yazeja 2,5 vuotta ja lämpöilystä olen kärsinyt1,5 vuotta. Lämpöilyn tutkimusten aikana minun tuli olla syömättä pillereitä, jotta selviää onko lämpöily niistä johtuvaa, itselläni tosin ei :D

Itselläni lämpöilyn syytä ei ole vieläkään selvinnyt :D Ja yksi mikä on voinut alentaa vastustuskykyä on itse antibiootit :D Hauskinta oli viime syksynä, kun sain angiinan, mutten antibioottia siihen :D

Vierailija

Itse söin Merciloneja 8 vuotta ja lämpöilyä riitti, juuri se 37.1-37.5. Kun lopetin pillerit alkoi ihan uusi elämä! Tällä hetkellä lämpö 36.3 ja elämä hymyilee :) Myös vauvatoiveet haaveissa. Suosittelen lopettamaan pillerit! Neuvolastakin sanoivat, että vaikka siirtyisi minipillereihin, lämpöily ei välttämättä lopu.

Vierailija

Komppaan edellisiä, riippuu paljon henkilöstä millasia oireita tulee. Oon käyttänyt sekä Merciloneja ja Yazeja (näistä joista oli puhetta tässä). Omalle kohdalle ei lämpöilyä tullut. Sen tiedän, että Mercilon on tosi voimakashomoninen valmiste, kun vaihdoin e-pillereitä niin lääkäri ihan ihmetteli miten mulle on voitu "niin vanhanaikaista" valmistetta määrätä. Yaz taas on matalahormoninen ja siinä mielessä "modernimpi".

Ootteko kokeilleet, helpottaako e-pillerimerkin vaihto jos täytyy pillereitä käyttää? Lääkärin kanssa jutellu asiasta? Nuvaring-ehkäisyrengas ja yks uusimmista Zoely-pillerit on tosi matalahormonisia. Oon kokeillut kumpaakin, samoin Yasminellea, joka on myös matalahormoninen. 

Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat