raskaus

Vierailija

Mua kiinnostaa, että jos on raskaana, ja haluaa tehdä abortin, niin eikös lääkäreillä ole vaitiolovelvollisuus, että ne ei voi sanoa vanhemmille jos haluaa pitää asian salassa, ja miten ne tekee sen abortin, tehdäänkö ala-vatsaan leikkausveittellä haava ja sieltä otetaan pois se vai jotenkin muuten? ei siinä että olisin raskaana, vaan asia kiinnostaa minua..Eli ne jotka tiiätte niin sanokaa:)

Kommentit (5)

Vierailija

Lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus, mutta jos olet kovin nuori he saattavat kannustaa sinua kertomaan jollekin läheiselle ja puhumaan asiasta (esim. äiti tai isä).

Abortista löydät paljon tietoa googlettamalla, mutta minun käsitykseni on että abortti voidaan tehdä pillereillä, jotka aiheuttavat kamalat vatsakivut ja lapsi tulee ulos vuotona. Abortti voidaan tehdä myös kaavinnalla, joka tehdään varmaankin nukutuksessa ja lapsi "imetään" jollain putkella pois kohdusta.

Jos on harrastanut suojaamatonta seksiä ja ei käytä pillereitä, kannattaa aina ottaa jälkiehkäisypilleri heti tai viimeistään 72h päästä yhdynnästä.

Tärkeintä on tietenkin ennaltaehkäisy, eli jos seurustelee tai on muuten aktiivinen seksielämä niin kannattaa hankkia ehkäisypillerit jos ei halua lasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat