Oppisopimus

Vierailija

Osaako kukaan autaa ja kertoa minulle miten oppisopimuksella haetaan ja miten ylipäätän toimii. Olen itse haluamassa kampaamo puolelle oppisopimuksella, mutta en tietä miten toimia?

Kommentit (4)

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Moi! :)

Itse opiskelen oppisopimuskoulutuksella lasten ohjaajaksi. Opiskelen Järvenpäässä Seurakuntaopistolla. Koulupäiviä meillä on noin. neljä kertaa kuukaudessa (ma-to) jotka ovat pituudeltaan kolme tuntia (17:30-20:30) Töitä teen Espoolaisessa ip-kerhossa viisi tuntia päivässä ja 25h viikossa (12-17).

Kannattaa siis etsiä sellanen työpaikka, joka ottaa oppisopimuksella töihin ja olla yhteyksissä sitten kouluun.

Vähän sekavasti kirjoitettu, mutta toivottavasti tämä juttu aukaisi jotain pulmia. :D

Vierailija

Minun käsitykseni mukaan opiskelet työpaikalla käytännössä paljon ja sitten koululla täytyy käydä joitakin pakollisia kursseja ennenkuin voit saada tutkinnon.

Laita googleen kaupunkisi missä asut ja oppisopimuskoulutus esim. "joensuu oppisopimuskoulutus".

Täällä missä minä asun työkkäri järjestää oppisopimusasiat. Itsekin olin kiinnostunut kampaamoalasta ja kun kysyin sitä niin minulle vastattiin "ei onnistu" joten se jäi sitten siihen. Kampaamot ovat niin pieniä, usein yhden ihmisen yrityksiä, joten he eivät ehdi neuvoa opiskelijoita.

Älä kuitenkaan luovu unelmistasi, vaan ryhdy etsimään mieluista paikkaa, äläkä lannistu ensimmäisten "ei onnistu" tullessa vastaan!

Tsemppiä.

Vierailija

Kiitos. kyllä tuosta oli apua. Koitan etsiä tältä seudulta mahdollisuuta, vaikka täällä ne on kovin pienet. pieni paikkankunta. mutta täytyy jatkaa etsimistä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat