Uloskasvava napakoru, apua :S

Seuraa 
Liittynyt29.11.2011

Hei! Haluaisin kysyä yhtä asiaa joka askarruttaa minua. Otin n. vuosi sitten napakorun. Lävistys parani nopeasti lähes ongelmitta mutta se on nyt kasvanut pahasti ulos. Minulla on navassa nyt 10 mm koru, josta n 4-5 mm roikkuu lävistyksen ulkopuolella. Lisäksi koru tuntuu selkeästi jos kosketan lävistyksen päällä olevaa ihoa. Kannattaako minun siis ottaa napakoru pois jottei se repeäisi vai onko vielä toivoa jäljellä ?

Kiitos jos joku osaa auttaa :<

Kommentit (5)

namnam
Seuraa 
Liittynyt29.11.2011

Otin nyt korun pois vain ihan varmuuden vuoksi, koska mielummin kasvatan umpeen ja otan reiän uudestaan kun saan kauhean arven mahaani.

Haluaisin kuitenkin vielä kysyä että onko mahdollista että napakoru kasvaa ulos nopeasti vain korun materiaalin takia?
Sillä minulla on nikkeliallergia ja luulin käymmämäni korun olleen kirurgin terästä. No tein lisätutkimuksia kaupasta josta sen ostin ja sain selville että se ei ollutkaan täysin girurkin terästä, kuten minulle sanottiin, vaan sekoitettua girurkin terästä ja tinaa. Ja tinahan siis allergisoi.

Vierailija

Itse varmaan kokeilisin vaihtaa siihen korun mikä on kokonaan kirurginterästä ja kattoisin sitte jonkun aikaa että auttaako.
Voi ihan hyvin johtua siitä että on vaan väärä materiaali sulle ja sen nikkeliallergian takia koittaa kasvaa ulos :)

Vierailija

Oikeaa materiaalia oleva koru, mene kunnon lävistäjälle, kerro allergiasi!
Lyhyempi koru voisi olla parempi, on siistimmän näköinen, eikä ota kiinni niin helposti.
Lisäksi puhdista päivittäin.

Itsellänikin tuntuu koru kun koskee ihoa, jonka alla koru menee, ei siis ole merkki uloskasvusta vaan ihan normaalia (: Ja uskallan tämän sanoa, sillä koru on ollut melkein 1,5vuotta paikallaan ja alusta lähtien tälläinen, ja ihan terve on.

Vierailija

Itelläni oli napakoru vähän yli vuoden ja jouduin ottamaan pois lävistäjän kehotuksella koska se oli kasvanut todella paljon ulos. Ei johtunut mistään allergiasta tms. Nyt vaan odottelen, että tuo reikä menisi umpeen jotta voin uudelleen käydä lävistyttämässä :). Hyvä jos otit sen pois, koska kun se pääsee kasvamaan kokonaan ulos, siitä jää aika ikävä arpi :(

Vierailija

Mullakin napakoru ollut vajaa puolvuotta, ja rupesi kasvamaan ulos, luultavasti jonkun äkillisen liikkeeni takia treeneissä, kun en käyttänyt urheiluteippiä. Sen jälkeen kasvoi vielä pikkasen ulos ja kylhän siitä näkee, kun sitä korua liikuttaa edestakaisin, että se reikä on suuri, mutta ihopoimu on vielä sen verran paksua, etten ajatellut ottaa pois, ja nyt pidän sitä tuossa siinä toivossa että se uloskasvaminen stoppaantuisi siihen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat