Mikä hiuksiani vaivaa?

Vierailija

En ole pitkään aikaan värjännyt hiuksiani ja käytän kunnollisia hiustuotteita, mutta minultä lähtee hiuksia koko ajan ja ne on myöskin ohentuneet älyttömästi lyhyessä ajassa enkä keksi mitään selitystä tälle. Tietäisikö joku mistä tämä johtuu?

Kommentit (3)

Vierailija

mulla on ihan sama ongelma... sillon kun en kunnollisia hiustuotteita paljon käyttänyt ne olivat hyvässä kunnossa ja viimesen puolen vuoden aikana oon ostanut syvähoitavat shampoot, suihkutettavan ja normaalin hoitoaineen sekä lämpösuojan ja nyt vasta ne on alkanu katkeila ja just ohentuneet... auttakaaa !

Vierailija

Itselläni lähti paljon hiuksia ja menivät huonoon kuntoon, kun värjäsin mustasta vaaleaksi. Kampaajan mukaan pääsin kuitenkin ihmeen helpolla, sillä värjäys tapahtui turhan lyhyessä ajassa, hiukset eivät saaneet levätä tarpeeksi.
Nyt olen värjännyt hiukseni lähelle oma väriäni ja antanut niiden levätä. En pese hiuksia joka päivä (vain n. joka toinen päivä ja kotiviikonloppuina saatan antaa olla ihan koko viikonlopunkin rasittamatta), enkä kuivaa/suorista hiuksiani päivittäin. Ovat siis saaneet levätä sekä värjäämisestä, että lämmöstä. Ja ovat myös tulleet paljon parempaan kuntoon. Aluksi hiusten pesemättä jättäminen joka päivä sai ne tuntumaan rasvaisilta, mutta kyllä ne siitä lakkaavat ja tulevat paljon parempaan kuntoon!
Itse suosittelisin siis vähentämään hiusten pesemistä, ja käyttämään shampoota + hoitoainetta, joka vahvistaa ja elvyttää hiuksia (itselläni on wellan perusshampoota, jota käytän useimmiten, auttaa kuivaan päänahkaan, värjäysten jälkeen värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota n. joka toinen kerta ja lisäksi minulla on myös jotain garnierin hoitavaa shampoota, jota käytän silloin tällöin) ja lisäksi kannattaa vähentää suoristamista ja kuivaamista (itselläni on suht. suorat hiukset normaalisti ja olen vanhainkodissa työharjoittelussa joten hiukset ovat päivittäin nutturalla, eli ei ole tarvettakaan saada hiuksia suoriksi, joten olen kyennyt tähän). Ja jos tapana on harjata hiuksia kokoajan, kannattaa yrittää siitäkin päästä eroon, jatkuva harjaaminen saattaa osaltaan vaikuttaa hiusten katkeiluun.
Antaa hiusten vain levätä ja kasvaa, ainakin itselläni on auttanut. Ja jos omat hiukset tuntuvat ärsyyntyvän kaikista erikoisshampoista ja lämpösuojista jne. niin kannattaa suosiolla jättää pois ja katsoa jos auttaa. Kaikille tälläiset tuotteet eivät sovi. Itse en esimerkiksi voi käytää mitään kasvovesiä tai muita hienoja kasvojenhoitotuotteita, iho vain kuivuu ja finnit pulpahtaa ilmaan hulluntavalla, joten olen päätynyt käyttämään vain perus favoran meikinpoistoainetta jne. ja kasvot kiittävät (:

Tämän parempaa selostusta en nyt osaa antaa :D

Vierailija

Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä sitä on tullut syöneeksi. Hius tarvitsee ravintoa, ei niinkään hoitoaineita tai muita kauppojen pesuaineita. Jos pitkään aikaan ei ole syönyt tasapainoisesti niin, että valkuaisaineiden, proteiinien, hiilareiden, vitamiinien (etenkin A- B- C- D- rauta- ja sinkkivitamiinit) ja rasvojen saanti on ollut riittävää, alkaa puutokset näkyä hiuspohjassa ja hiuksissa. Hius tarvitsee etenkin proteiinia ja aminohappoja, joten näiden riittävä päivittäinen saanti kannattaa varmistaa.

Itselläni tukka oheni ja hiuksia lähti normaalia enemmän, kun aloitin töiden, koulun ja lopputyön ohella taas aktiivisen urheilemisen (korkea stressitaso aiheuttaa myös tukan huonontumista). En syönyt tarpeeksi monipuolisesti ja tarpeeksi paljoa, jotta ravintoaineita olisi myös hiuksillekin riittänyt, sillä kaikki ravinnosta saadut "rakennusaineet" menivät lihaksistoon. Kun tukka osoitti hirvittävää kunnon huonontumista, tajusin vasta silloin huomioida aterioiden koot ja koostumuksen. Kun lisäsin proteiinien ja hivenaideiden lähteitä, korjaantui tukka puolessa vuodessa entiseen tuuheaan loistoonsa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat