Eroanko? Tyttö 17v

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa pian 2 vuotta ja meillä on ollut hyvä suhde, kunnes koitti kesä. Poikaystäväni tutustui tyttöön josta luulin hänen pitävän paljon vain kaverina. Kesällä sain kuulla poikaystäväni ollen tytön luona yötä känni-illan päätteeksi, kahdestaan ja uskoin että mitään ei ollut tapahtunut. 2kk sitten (2kk myöhemmin tapahtuneesta) sain kuulla et he olivat harrastaneet silloin seksiä ja vielä sen jälkeen kerran oli ollut jotain pientä. Kuulin asiasta tytöltä, mutta poikaystävni myönsi heti, silti jätin hänet. Hän soitteli 3viikkoa itkien perääni ja vannoi rakkautaan ja sanoi ettei todellakaan ollut ajatellut mitä teki. Hän soitti tytölle ja katkaisi kaikki välit häneen. Otin hänet takaisin, mutta kun olen hänen kanssaan minulle tulee välillä olo että haluan hänet kauat minusta ja minua alkaa inhottamaan kun hän on lähelläni. Olemme puhuneet asiasta ja hän ymmärtää sen, mutta se ei silti tunnu yhtään paremmalta. Nyt hän on ollut kaikkea mitä voin toivoa, mutta pettäminen on jättänyt suuret arvet. MITÄ TEEN?!

Kommentit (7)

Vierailija

Olen ollut melkeinpä samanlaisessa tilanteessa nykyisen poikaystäväni kanssa. Ainoat erot olivat se että poikaystäväni oli selvinpäin mutta ei ilmeisesti tehnyt 'muuta' kuin kouri tyttöä. Poikaystävä myönsi heti (kuulin myös tytöltä) ja alkoi pahoittelu- & rakkaudenosoituskierre. Katkaisi myös omasta aloitteestaan kaikki yhteydet tyttöön. Jonkin ajan jälkeen otin poikaystäväni takaisin mutta aina tietyissä tilanteissa mieleen pomppasi se toisen kanssa oleminen... Tein selväksi että kerrankin kun tulee vielä jokin samanlainen juttu, niin tämä suhde olisi tässä, lopullisesti. Ja tämän jälkeen meidän suhde on ollu vahvempi kuin koskaan kun olen saanut puhua peloistani & vihoistani poikaystävälle. Minulla on siihen täysi oikeus.
Joten, sinun käytöksesti tuollaisen tapauksen jälkeen on täysin normaalia ja oikeutettua. Itselläni ainakin oloani paransi se että suhteessa tehtiin erittäin selkeät pelisäännöt ja se että sain puhua noista asioista niin kauan että pääsisin yli... On se pettämistä millä tasolla tahansa, se on toisen pettämistä.

Älä ajattele että sinun täytyisi olla asiasta hiljaa vaan tee/vaadi minkä näet tarpeelliseksi parantaakseen sinun ja teidän parisuhteenne olotilaa :---)poikaystäväsi vaikuttaa rakastavan sinua todella paljon ja yksittäisestä hairahduksesta voi päästä yli jos todella jaksaa yrittää. Mutta jossei se onnistu niin kannattaa päästää irti ja jatkaa elämää, ei ole miehellekään oikein elää koko elämäänsä muistutettuna mokastaan jota varmasti häpeää todella paljon.

Tsemppiä teille ! :---)

Vierailija

Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan. Henkilökohtaisesti minä jättäisin heti poikaystävän, jos hän olisi hypännyt toisen kanssa sänkyyn. Humala ei ole koskaan tekosyy tehdä mitä huvittaa toisen tunteista piittaamatta. En voisi edes alkaa rakentaa luottamusta alusta..

-chikika-

Vierailija

Kiitos Lontoonrae kommentistasi se auttoi todella paljon. Mekin puhumme poikaystäväni kanssa lähes päivittäin tapahtuneesta, ainakun haluan puhua hän kuulla kuuntelee. Teimme myös uudet selkeät pelisäännöt ja nyt suhde tuntuu paremmalta kuin koskaan ennen. Mutta mennään päivä kerrallaan ja katsellaan(:

Vierailija

Jep, päivä kerrallaan rakentaa suhdetta ihan alusta, niin mekin tehdään...
Jos tällaisista koetuskivistä pääsee yhdessä yli niin suhde on taas paljon vahvempi kuin ennen :---) Pettämistä ei ikinä tule vähätellä mutta jokainen tekee virheitä.

Vierailija

Mun mielestä ensimmäisen pettämisen voi antaa anteeksi, riippuen tietenkin mitä se pettäminen on tarkkaanottaen ollut, eli siis en minä mitään vuoden salasuhdetta anteeksi voisi antaa mutta tuossa sinun tapauksessasi kaikki kuulostaa ihan "perus setiltä".
Useimmiten pettäminen vahvistaa suhdetta kun tajuaa kuinka tärkeä oma seurustelukumppani on.
On myös tärkeää puhua asiat täysin selviksi ja selvittää pettämisen syyt, eikä kannata jättää mitään asioita hautumaan ja jäädä yksinään miettimään ettei sitten myöhemmin aleta kaivella niitä huonoja asioita, se on todella rasittavaa pettäjälle ainakin.

Vierailija

Olen pitkälti samaa mieltä muiden kanssa. Riippuu itsestäsi, pystytkö antamaan pettämisen anteeksi. Kaikki eivät pysty, riippuu henkilökohtaisesta mielipiteestä, joidenkin mielestä pettäminen on anteeksi antamatonta, toisille taas mahdollinen päästä yli ja jatkaa eteenpäin. Ja tietysti anteeksi antaminen riippuu siitä, kuinka tärkeä toinen on.
Humala ei koskaan ole oikeutta tekevä syy pettämiselle. Humalassa ihminen ei tee mitään, mitä ei muuten tekisi - kynnys tekemiseen vain pienenee. Jos poikaystäväsi pettää humalassa, hän voisi pettää myös selvinpäin, kynnys humalassa on vain pienempi. Eli älä anna anteeksi vain sen takia, että poikaystäväsi oli humalassa, vaan siksi, että rakastat häntä ja välität hänestä.
Asiat täytyy ensinnäkin puhua. Etsiä syy pettämiseen. Täydellistä suhdetta ei ole, joten aina on jotain, mitä voisi parantaa. Kun parannettavat asiat löytyy, löytyy usein myös syy pettämiselle. Täydellistä suhdetta on myös aivan turha tavoitella, kukaan meistä ei ole täydellinen, joten mikään parisuhdekkaan ei voi olla täydellinen, kaikki tekevät virheitä.
Lisäksi yhteiset pelisäännöt täytyy laatia. Mitä saa tehdä, mitä ei, missä menevät rajat. En tarkoita, että tarvitsisi kirjoittaa lapulle kuinka monta askelta saa mennä kaupungilla poispäin toisesta. Tarkoitan, että selvitetään mitä kumpikin toiselta haluaa, mistä pidetään, mitkä asiat satuttavat, mitkä suututtavat. Kun tiedät, mistä kumppanisi pitää, mikä satuttaa häntä ja mikä suututtaa hänet, pystyt ymmärtämään häntä paremmin, ja opit ennenkaikkea ennakoimaan. Onhan se hienoa oppia tuntemaan toinen kokeilemalla, mutta joitain asioita ei vain näe, ihmiset osaavat piilottaa tunteensa tietyissä tilanteissa pelottavan hyvin.
Luottamus kasvaa takaisin ajan myötä. Et varmasti tule unohtamaan pettämistä viikossa, tuskin koskaan. Opit elämään sen kanssa, ja pikkuhiljaa opit luottamaan kumppaniisi. Voin uskoa, että aluksi pelkkä ajatus jättää hänet kahden toisen naisen kanssa, voi aiheuttaa pahaa oloa ja pelkoa. Pikkuhiljaa opit kuitenkin luottamaan kumppaniisi uudestaan. Kumppanisi täytyy vain ymmärtää, ettet tunne pahaa oloa tahallasi - et mahda peloillesi mitään. Muista kertoa hänelle, jos jokin tilanne on mielestäsi epämielyttävä, ja myös perustella, miksi.
Yritä myös antaa anteeksi. Kenenkään hermot eivät kestä sitä, että alinomaan muistutetaan virheistä. Se laskee itsetuntoa, etenkin, kun virheistä muistuttaja on läheinen ihminen. Ei ketään jaksa kuunnella virheistä huutamista päivästä toiseen - varsinkaan jos katuu tekojaan ja toivoo, että toinen antaisi anteeksi. Jos muistutat, et ole antanut anteeksi. Rakentavasti pettämisestä voi keskustella pitkänkin ajan päästä, kunhan sitä ei tee sillä "sinä se olit joka petti" -tyylillä.
Onnea ja tsemppiä teille! (:

Vierailija

Mä henkilökohtaisesti en enää pystyisi suhteeseen, jossa mua olis petetty. Oli tyyppi sitten vaikka kuinka katuvainen ja pahoillaan..se ei poistais sitä tosiasiaa että eipä paljoo mua sillä hetkellä miettinyt kun piti toisen kanssa sänkyyn hypätä. Ja mul pistäis myös todella vihaksi se että saisin kuulla moisesta siltä toiselta tytöltä, enkä häneltä itseltään, ja että hän myöntäisi vasta jäätyään kiinni. Ja kännin piikkiin ei vaan voi laittaa tollasia asioita. Jos ei sen vertaa pysty humalapäissään itseään kontrolloimaan, niin kannattaa miettiä sitä omaa alkoholin käyttöään uudemman kerran..

Valinta on kaikkien oma. Jos itse koet että pystyt unohtamaan asian ja antamaan tollasen anteeksi ja näet et tossa suhteessa on vielä jotain yrittämisen arvoista, niin toivotan sulle onnea.

Yhteenvetona mun henk.koht mielipide: Jätä se. Voin vaikka vannoa, että joku muu osais kohdella sua paremminkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat