Mies vahtaa syömisiäni.

Seuraa 
Liittynyt29.11.2011

Olen seurustellut nykyisen kumppanini kanssa puolitoista vuotta. Pystymme keskustelemaan yleensä riidat ja erimielisyydet pois, mutta viimeisen puolen vuoden aikana minua on alkanyt häiritsemään poikaystäväni käytös. Hän jatkuvasti vahtaa syömisiäni. Hän ei koskaan halua että menemme kaksin ulos syömään muuta kuin subway ruokaa, vaikka omien kavereidensa kanssa hän käy mielihyvin syömässä rasvaista pikaruokaa. Hän ei myöskään koskaan suostu lähtemään kanssani kauppaan, jos niin haluan, jotten ostaisi karkkia sun muuta "mössöä". Jos näin kuitenkin pääsee käymään niin hän mököttää ja kiukuttelee loppupäivän ja haukkuu ruokailutapojani. Hän myös painostaa minua liikkumaan jatkuvasti,ja jos en suostu lähtemään hän sanoo minua itsekurittomaksi ja laiskaksi.

Poikaystäväni käytös on välillä hyvin loukkaavaa. Ennen ajattelin sen olevan vain vaihe joka menee ohi, mutta nyt asia kalvaa minua lähes joka päivä. Olen mielestäni täysin normaalipainoinen 169 cm/ 62 kg ja pyrin liikkumaan vähintään 3-4 tuntia viikossa. En myöskään syö päivittäin karkkia, vain yleensä ostan pienen pussin kerran viikossa, ja pyrin muutenkin syömään terveellisesti. Asiasta keskustelu ei auta koska sillon poikaystäväni loukkaantuu ja mököttää loppupäivän ja alkaa kerätä sääliä haukkumalla itseään esim. "no mä nyt oonkin näin vammanen aina".

Auttakaa Cosmo naiset ja miehet! En tiedä kauanko enään kestän poikaystäväni arvostelua!

Kommentit (8)

Vierailija

Hänen käytöksensä on todellakin loukkaavaa! Olet täysin normaalipainoinen nainen ja et tarvitse häntä vahtaamaan ruokailutottumuksiasi. Tee se hänelle selväksi tai pistä moinen kiertoon.

Vierailija

Siis mitä ihmettä!! o_O Ihan hirveetä! Toi sun jätkän käyttäytyminen on ihan sika loukkaavaa ja mun mielestä myös todella outoa!
Okei, sä et ehkä vastaa täysin sen naiskroppa ihannetta, mutta kyllä miehen pitäs silti nähä oma nainen kauniina vaikkei se mallin mitoissa ookaan!
OMa mies meinaa arvostaa hoikkaa ja lievästi treenattua kroppaa, jota mulla ei oo eikä hän _koskaan_ kiellä mua syömästä mitä haluan! ..Ite en kyllä kestäis tollasta koska rakastan ruokaa ja syömistä ja herkut tuo lohtua sillon kun on huonot fiilikset!
Nyt kyllä vähä ravistat sitä miestäs hartioista ja sanot että HEI, käyttäydy!

Vierailija

Tulipa muuten mieleen, että millainen poikakaverisi on? Siis niinkö fyysisiltä ominaisuuksiltaan. Minun silmääni kun nimittäin sattui tuo mököttäminen ja kiukutteleminen. Ei kuullosta vahvan itsetunnon omaavan aikuisen miehen käytökseltä. Joten onko poikakaverisi itsetunto miten vahva? Yleensä heikon itsetunnon omaava ihminen koettaa pönkittää omaa itsetuntoaan haukkumalla ja arvostelemalla ympärillään olevia ihmisiä. Miesten kohdalla se usein menee niin, että arvostelun kohteeksi joutuu kumppani.

Jotenkin minulle tulee mielikuva, että mies ei ole tyytyväinen omaan olemukseensa. Mies haluaisi muuttaa olemustaan, muttei kehtaa sitä sanoa ääneen. Toivoo, että muutos tapahtuisi naisen kautta, mutta kun se ei tapahdu niin yksiselitteisesti, purkaa hän pettymystään kiukuttelemalla.

Toki on mahdollista myös se, että aloittaja ei vain enää miellytä miehen silmää, ja mies koettaa muovailla naisesta omien mieltymyksiensä mukaista. En vain silti kykene tähän kohtaan ymmärtämään tuota mököttämistä. Mahdollista on myös sekin, että miehellä on pientä painetta. Kavereiden tyttöystävät voivat olla siroja ja nättejä, jolloin mies kokee oman naisensa isoksi ja epäviehättäväksi. Mies sitten koettaa saada omasta naisestaan samanlaista, kuin mitä kavereiden naiset on.

Kannattaa vain koettaa puhua miehen kanssa. Suoraan ja tiukasti, mutta ilman riitaa. Jos sinun ostokset eivät kelpaa ja yhdessä ei voi mennä, niin mies käykööt ostamassa ruokaostokset, jos kerta osaa ostaa ruuat niin paljon paremmin. Jos ulkona ei voi syödä kuin subilla, niin älkää käykö ollenkaan ulkona syömässä. Jos sinä liikut mukamas liian vähän, niin toivottavasti mies sitten liikkuu sen saman määrän, sillä muutoin hänen vaateensa ovat järjettömiä. Ei toista voi vaatia urheilemaan, jos itse ei liiku.

Jos mies ei kykene keskustelemaan asiasta, tai toimimaan ainaisen nalkuttamisen ja sättimisen sijaan, suosittelen eroamista. Ei kenelläkään ole velvollisuutta olla sätittävänä ja väheksyttävänä.

Vierailija

Sinun, eikä kenenkään pitäisi missään tapauksessa joutua kestämään tuollaista. Toinen pitää hyväksyä sellaisena kuin on- mieltymyksineen ja ulkonäköineen - jos haluaa olla yhdessä. Olisi kyllä todella kiva tietää, miten poikaystäväsi itse syö ja liikkuu. Vaikka hän olisikin terveysintoilija/urheiluhullu, hänellä ei ole oikeutta käyttäytyä loukkaavasti.

Me olemme poikaystäväni kanssa ruokailutottumuksien ja liikkumisen suhteen täysin erilaisia. Itse syön terveellisesti (tottakai herkuttelen silloin tällöin ;D) ja urheilen 3-6 kertaa viikossa. Poikaystäväni ei liiku lainkaan, hän syö lähes joka päivä roskaruokaa/herkkua/mättöä. Kyllähän se näkyy kropassa, mutta en rakasta yhtään vähempää kuin ennen. Tottakai olisi ihana jos miehellä olisi urheilullinen kroppa, mutta enhän minä voi toista muuttaa. Olen ehdottanut yhteisiä lenkkejä ja kysynyt häntä kanssani salille, mutta jos toinen ei halua se on okei. :) Erilaiset ruokailutottumukset tuottaa välillä ongelmia, kun kuitenkin yhdessä asutaan. Silti on mahdollista käydä yhdessä kaupassa ja tehdä ruokaa.

Vierailija

Kyllä olet täysin normaali painoinen ja muutenkin terve nainen ! et ole poikaystäväsi arvoinen. Minä tunnen miehen joka on saanut kaksi edelistä naista sairastamaan anoreksiaa juuri samanlaisella asenteella. PIDÄ PUOLIASI !

Vierailija

Kokeileppa seuraavan kerran kun hän sanoo jotain loukkaavaa katsoa häntä silmiin ja kun hän on hiljaa sano hitaasti ja asiallisella, tarkoittavalla äänellä "tuo loukkaa mua todella paljon".

Vierailija

Mun poikaystävä teki alkuvaiheessa samaa. Ei tosin mököttänyt, mutta vahti syömisiäni ja kommentoi jos söin hänen mielestään liikaa karkkia yms. Pitkään meni, että siedin tilannetta ennenkuin sanoin asiasta mitään. Keskustelimme asiasta, selitin miltä se minusta tuntuu ja mitä se saa minussa aikaan ja mitä ajattelen hänestä kun hän sanoo ja tekee semmoista ja miten se muuttaa tunteitani häntä kohtaan kun hän ei hyväksy minua sellaisena kuin olen. Tilanne muuttui paremmaksi, mutta tiesin hänen vieläkin ajattelevan asiaa ja sen häiritsevän häntä.

Olemme käyneet näitä keskusteluita muutaman ja tilanne on aina sen jälkeen parantunut. Hän on alkanut ymmärtää, että ei yksi karkkipussi ketään vahingoita. En ole mikään maailman urheilullisin nainen, mutta ihan ok mitoissa kuitenkin. Poikaystäväni taas on aina urheillut ja pitänyt itsensä timmissä kunnossa enkä ehkä ole sellainen nainen kuin mitä hän on kuvitellut naisensa ulkonäön olevan.

Oikeastaan se miksi hän vahtasi aluksi syömisiäni oli, että hän pelkäsi että lihon. Miehillä tuntuu olevan se pelko jotenkin sisäänrakennettuna, eikä sillä niin väliä miten iso tai pieni se nainen on kenen kanssa mies on. Siitä vaan puhutaan paljon et naiset lihoo parisuhteen aikana ja varsinkin naimisiin menon jälkeen ja miehiä tuntuu pelottavan se.

Oma poikaystäväni on kuitenkin pitkien ja monien keskustelujen jälkeen oppinut rakastamaan minua tällaisena kuin olen. Vaikeaa hänelle on ollut myöntää se, että täydellistä naista ei ole ja hän itsekään ei ole täydellinen. Vieläkin joskus hän sanoo "elä sitten syö koko pussia kerralla", mutta nykyään siitä on tullut välillemme vitsi. Hän on rentoutunut asian suhteen ja joskus jopa nykyään itse ehdottaa et ostettaisiin karkkia tai mentäisiin pitsalle. :)

Aikaa tämä vaati. Ja kärsivällisyyttä meiltä molemmilta. Sen myöntämistä, että kumpikaan meistä ei ole täydellinen ja "vikoja" löytyy ihan molemmista, niin pään sisältä kuin ulkonäöstä. Ne täytyy vain oppia hyväksymään ja näkemään osana sitä toista, tai sitten lopettaa suhden siihen. Täytyy oppia rakastamaan myös sen toisen ihmisen "vikoja".

En tiedä helpottaako tämä tilannettasi NAMNAM ollenkaan, mutta muuta keinoa ei ole kuin keskustella ja rehellisesti kertoa tunteistasi. Myös siitä miltä sinusta tuntuu kun hän vain sitten mököttää ja vajoaa itsesääliin. Sinun ei kuitenkaan pidä missään nimessä muuttua mistään muusta syystä kuin omasta tahdostasi. Koska myö ollaan just semmosia ku myö ollaan tarkotuksella, eikä mikään osa meissä oo vahinkoa, vaikka toisesta se saattaakin näyttää siltä, eikä me itekään aina osata olla tyytyväisiä itteemme. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat