Sukuelinherpes?

Seuraa 
Liittynyt10.9.2011

Voiko sukuelinherpes "aktivoitua" ilman merkittävää syytä? Olen viime gynekäyntini jälkeen (sattumaa?) potenut sukuelinherpeksen kaltaisia oireita (kutina/kirvely, ulkosynnyttimet punoittavat, rakkulat & haavaumat, lievä kipu virtsatessa) En ole ollut sukupuoliyhteydessä aikoihin, viimeksi ilman kondomia ties milloin. Silloin en siis tietääkseni ole tartuntaa saanut, mutta herpes saattaa ilmeisesti esiintyä myös oireettomana. Minulla ei ole koskaan todettu sukuelinherpestä, mutta kuvaus tuntuisi täsmäävän. Hiivaa tämä ei ole.

Voisivatko asiat olla yhteydessä toisiinsa? Eli siis voiko gynekologinen tutkimus jotenkin laukaista herpeksen? Tai onko asialla ehkä jotakin tekemistä sen kanssa, että lopetin pillerini jokin aikaa sitten? Asiahan olisi kohtalaisen helppo tarkistuttaa lääkärissä, mutta koska lääkäriaikaa on kotikaupungissani vaikeaa saada, pitäisi minun mennä suoraan päivystykseen, joka olisi aika kiusallista ja veisi myös paljon aikaa... Jokin aikaa sitten gynellä käydessäni näitä oireita ei vielä ollut, juuri minun tuuriani että ne ilmenivät vasta nyt!

Help?

Kommentit (1)

Vierailija

Itte sain sukupuoli herpeksen ilman syytä vuosi sitten.. Ensin luultiin virtsatietulehdukseska ja hiivaks mutta lopullinen vastaus oli herpes.. Itse en ole ollut sukupuoliyhteydessä joten herpes tuli ihan itsestään.Se oli muistaakseni joku 20% ketkä saa sukuelinherpeksen ilman sukupuoliyhdyntää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat