HOI Hormonikierukan omaavat!

Vierailija

Hei!

Olen vaihtamassa ehkäisykapseleista mirena kierukkaan.
Onko teillä hyviä/huonoja kokemuksia hormonikierukasta, kannattaako laittaa?

Kiitos paljon jos jaat kokemuksiasi!:)

Kommentit (4)

Vierailija

Minulla on ollut Mirena jo usean vuoden ajan. Asettaminen oli hieman kivulias, johtuen varmaan osaksi siitä, etten ole synnyttänyt. Jonkin verran on hiivatulehduksia ollut enemmän kierukan myötä. Luulen sen johtuvan siitä, että kierukka pitää limakalvon niin ohuena, että se on alttiimpi tulehduksille. Kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois. Aluksi mieheni tunsi kierukan langat yhdynnän aikana, mutta sitten gyne napsaisi ne lyhyemmiksi ja nyt ei ole sitäkään haittaa ollut. Olen tyytyväinen kierukkaan.

Vierailija

Heippa!

En tiedä onko tästä vastauksesta enää mitään hyötyä, mutta kerron kokemuksistani nyt kuitenkin :)

Mulle siis laitettiin tuo hormonikierukka nyt alkuviikosta, eikä se asettaminen ollut mikään paha juttu. Ei huimannut tai tuntunut pahalta. Kotimatkalla alkoi kyllä vatsakivut, kun puudutuksen vaikutus hiipui. No, nyt oon muutaman päivän koittanut tähän totutella ja alkaa tuntuun siltä, että se kierukka vähän ehkä painaisi virtsarakkoa. Tuntuu siis siltä, että täytyy huomattavasti useammin käydä vessassa. Sitten vielä, kun oon ilmeisesti totuttanut itseni yölläkin heräämään vähintään kerran vessaan, niin nyt siitä ramppaamisesta ei meinaa tulla loppua. Eilisiltana kokeilin sitäkin, etten syö/juo kolmeen tuntiin ennen nukkumaanmenoa, mutta eipä sekään auttanut. Mutta ei mulle muita kovin pahoja oireita oo ilmaantunut. Maha nyt on välillä vähän kipeä ja tiputteluakin on ollut. Mutta siis hyvin yksilöllistä on, että miten kroppa tuohon hormonikierukkaan reagoi. Ei sitä voi tietää koittamatta, että sopiiko se :)

Gimli
Seuraa 
Liittynyt29.8.2010

Minullekin asennettiin minihormonikierukka alkuviikosta ja tuntuu että tosiaan vessassa pitää kulkea jatkuvasti. Myös alavatsakipuja on ollut asetuksesta asti. Ensin tiputteli rusehtavaa verta mutta nyt vuoto on muuttunut keltaiseksi ja se haisee oudolta. Osaisko joku sanoa onko se ihan normaalia?

Vierailija

No minulla on tuo Mirena-kierukka, että en tiedä tuosta minihormonikierukasta yhtään mitään. Varmaan kannattaisi kysyä lääkäriltä, että onko tuo normaalia. Itse ajattelin kysäistä tästä vessaramppaamisesta ensi viikolla, jos se ei mihinkään asetu. Ei tämmöstä jatkuvaa vessahätää kestä kukaan. Ennemmin otan ne runsaat kuukautisetkin takaisin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat