Jännitän verenpaineen mittausta...

Vierailija

Kuulostaa naurettavalta ongelmalta, tiedän. Kuitenkin e-pillereiden käyttäjänä sitä pitäisi edes kerran vuodessa seurata. Lääkärissä mittauksesta ei tule mitään, jännitän aina niin paljon. Nykyään tosin tilanne on mennyt siihen, että kotonakin mittaaminen ahdistaa. Sykkeet ovat aina korkealla, kädet hikoilevat ja vatsaan sattuu. No, arvaatte varmaan että koholla ne paineetkin sitten ovat. Olen onnistunut saamaan myös normaaleja lukemia, vaikka sykkeet ovat silloinkin ollut mitä sattuu. Joten tiedän, että verenpainetautia minulla ei ole, mutta tuo jännitys tekee tästäkin asiasta suunnattoman pngelman. Jo pelkkä mittarin näkeminen ahdistaa ja jos tiedän että se on mitattava, nukun edeltävän yön todella huonosti.

Olen muutenkin jännitäjä ja pelkään erityisesti kaikkea lääkäreihin liittyvää, joten varmaan jotenkin johtuu siitä. En edes tiedä mitä pelkään, varmaan niitä lukemia sitten. En vain osaa olla ahdistumatta.

Onko kellään vastaavia ongelmia ja etenkin, miten olette päässeet niistö yli? On todella ahdistavaa stressata tällaisista, kun elämä on muuten kunnossa.

Kommentit (5)

Vierailija

Ilmeisesti sinulla on kotimittari? Kokeileppa mitata vaikka päivittäin sillä tavalla, että et edes katso tuloksia, vaikka viikon-kuukauden ajan. Pidä vaikka mittaria valmiina kädessä 5-10minuutin ajan, niin kerkeät tottuakin siihen
Jos sinulla on kämppis/poikakaveri, pyydä tämän jälkeen häntä sanomaan sinulle ne tulokset, taas tämä viikko-kuukausi. Muista, yksi mittaus ei tee kesää taikka talvea, ja on hyvin tiedetty että verenpaineen mittaaminen jännittää. No worries, ei hätiä mitiä.

Vierailija

Ihan kokeilemisen arvoinen idea, itseasiassa. Kun ei tunnu auttavan, että olen mittari kädessä vaikka puolisen tuntia ja luen lehteä tai jotain, aina kun sen laittaa päälle, paniikki iskee. Luulen pelon johtuvan siitä, että jännitän tuloksia valmiiksi. Ja sittenhän ne tosiaan ovat koholla. Vaikka itse tietää että se johtuu stressistä, hiipii mieleen pieni pelko "mitä jos" ja kierre on valmis.

Mutta tämä yksikin positiivinen kommentti hieman piristi mieltä. :)

Hannie
Seuraa 
Liittynyt14.11.2009

Mulla on sama ongelma! :) Kävin tänään lääkärissä uusimassa Mercilon e-pillerini ja lääkäri mittasi verenpaineen ja kohollahan ne lukemat olivat, kun jännitin tietenkin, kerroin että kaverilta löytyy mittari ja hän sanoi, että yritä mitata rauhallisessa tilassa etten jännittäisi, mutta jännitän etukäteen jo niitä lukemia, ihan niin kuin sinäkin!

Kuulema jos edelleen näyttää paineet korkeilta pitää ottaa lääkäriin yhteyttä...

Vierailija

Hienoa, etten ole ainut! :D Saatko sen mittarin vaikka lainaan joksikin aikaa? Sen verran kauan oon itse tän kanssa tapellut, että älä ota vielä muutaman koholla olevan lukeman takia yhteyttä lääkäriin. Itse sain tänään suht. ok lukemat, vaikka sykkeet olivat edelleen katossa, kyllä se tästä. :p

Vierailija

Mulla on ollu vähän sama ongelma. Pari kertaa oon ollu verenpaineen seurannassa ja kotona tulee normaaleja lukemia, mutta lääkärissä ihan liian korkeita. Lääkäri kuitenkin sanoi, että monilla muilla on sama ongelma ja ettei kannata sen takia stressata. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat