Koira pelkää pentua

Vierailija

Terve!

Haluaisin saada tietää, että mitä tehdä kun 6 vuotias narttu koirani pelkää 7 viikonikäistä pentua, joka on uros. Hän pelkää sitä vasta silloin kuin pentu alkaa leikkiä hänen kanssaan.
Mitä pitäisi siis tehdä? Tiedän, että en saisi menettää hermoja siinä mutta pelkään, että jompikumpi koirista voi purra sitten toista siinä samalla. (pentu o kerran näykkässy jo Nalaa niin kerran, josta syystä tämä Nala sitten haukkuu/murisee pennulle aina). Miten saisimme ne tottumaan toisiinsa, että voisimme ihmiset olla vaan ja eikä tarvisi nii paljon vahtia näitä kahta? Vai tuleeko se ajan kanssa, kun pentu vanhenee?

Tarvitsen asiallisia vastauksia.

Kommentit (4)

Vierailija

Miten narttu ilmaisee pelkonsa? Onko etäinen, alistuva (kääntää pään pois, häntä ja olemus alhaalla, saattaa lähteä tilanteesta) vai hermostunut, turhautunut, aggressiivinen (nostaa huulia, murisee, jäykkä olemus, ei liiku paikaltaan)? Onko pentu normaali leikkisä ja iloinen vai arka/aggressiivinen/hermostunut toisen koiran läheisyydessä?

Vierailija

Pentu on todella leikkisä ja terve, eli ei ole hermostunut toisen koiran läheisyydessä. Narttu taas lähtee karkuun/pois ja murisee/ voi näykkästä pentua ei kovasti kylläkään. Mutta pentu on nii pieni viellä niin ei tajua mitään viellä.

Vierailija

Luulen että pennulla on vielä yllään ns. "suojahaju" jota vieraat koirat eivät siedä. Tilanteen pitäisi tasoittua parin viikon sisällä.

Itse olen sitä mieltä että antaisin koirien hoitaa suhteensa itse. Jos meno yltyy aggressiiviseksi niin silloin pentua pitää suojella traumoilta.

Vierailija

Okei, kiitoksia vastauksista kumminkin. Katsellaan miten meno menee, kun pentu kasvaa vähän ja ikää tulee vähän enemmän, jos sitten koirat olisivat toisilleen kunnolla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat