Voiko pitkään kestäneestä seksisuhteesta saada toimivaa seurustelusuhdetta?

Vierailija

Minulla on takana 2,5 vuoden seksisuhde. Suhteemme pohjalla on noin vuoden kestänyt ystävyys.

Koko tämän ajan olemme tapailleet julkisesti ystävinä ja kahdestaan salassa seksin merkeissä.

Olemme muutaman kerran päättäneet suhteen jomman kumman toimesta, mutta aina suhteemme on jatkunut ennemmin tai myöhemmin.

Aina kun suhteemme on mennyt vähänkään vakavampaan suuntaan, mies on aina ottanut takapakkia ja todennut, että "ollaan vain ystäviä" ja ettei "halua pilata ystävyyttämme seurustelulla" jne.

Kuitenkin nyt vähän aikaa sitten mies kertoi kuinka hän ei voisi elää ilman minua, vei yhtäkkiä minut ensimmäistä kertaa treffeille ja pari päivää sitten totesi eräs ilta, että "haluaisi jatkaa tätä juttua vielä aamullakin".

Oon aika pihalla miehen yhtäkkisestä mielenmuutoksesta ja pohdin onko hän todella tuota mieltä ja voisiko näin pitkään kestäneestä seksisuhteesta olla mahdollista vielä rakentaa oikean parisuhteen. Mitä mieltä olette?

Kommentit (4)

Vierailija

Hmm..sun tapauksessa vois olla ihan mahdollistaki jos mies sanonu noin. tosin, ehkä voisit vähä vihaijelvasti kysellä siltä iteltään ja sitä kautta saada vastauksia, josset ihan suoraan viitti kysyä :) kauanko tossa sen mielen muutoksessa muuten oli väliä? koska kyllähän ne tunteet on voinu syventyä, varsinki jos aikaa ollu ees muutama viikko.

oon kyllä huono tulkitsee noita miekkosia, niistä kun ei ikinä ota selvää! mitä nyt on omalle kohalle sattunu... n. puolen vuoden seksisuhde, jossa vaan mun tunteet kasvo ja muutenkin mun mielestä toinen osapuoli anto ymmärtää sen ehkä olevan muutaki ku seksiä, mutta olinki tulkinnut kaiken väärin ja nyt mulla ei oo tän kyseisen miehen kanssa enää mitää :D

Vierailija

No siis kyllähän mä kysyä kehtaan, oon kysynytkin. Vaan kun ei mies koskaan suoraan kysymykseen vastaa mitään. Sen kanssa on lähestulkoon mahdoton puhua mistään asioiden oikeilla nimillä. :D

Taisi olla elokuuta kun viimeksi puhui tästä "vain kaveruudesta", nyt sitten yhtäkkiä alkanut tälle linjalle, vaan näin pitkän miehen puolelta muka tunteettoman suhteen jälkeen pelkään uskoa, että mies olisi oikeasti mielensä muuttanut. Oon nimittäin vihdoin saanut itseni uskomaan, että tässä on kaikki mitä voin saada, enemmästä on turha edes haaveilla ja jos enemmän haluan, pitää pistää mies vaihtoon.. :D

Mulla on taustalla myös tätä tulkintaongelmaa ja omia suuria tunteita, jos aikoinaan olisin tiennyt mihin ryhdyn, olisin alunperinkin jättänyt sekaantumatta koko mieheen, mutta tässä vaiheessa elämää en kyllä kadu saati antais pois hetkeäkään hänen kanssaan.

Vierailija

Minusta kaikkea ei tarvitse aina määritellä niin tarkkaan, varsinkaan tällaisessa tilanteessa. Ystävälläsi on ollut aikaa miettiä asioita ja voihan olla, että hän on vastikään tajunnut, että olet hänelle enemmän kuin ystävä, tai seksikumppani. Sikäli mikäli minä olen mitään ymmärtänyt ystävyys+seksi kuulostaa jo valmiiksi jonkinlaiselta parisuhteelta. Olen myös kuullut väitteen, jossa seksi pilaa ystävyyden, mutta sitäkään on tuskin sanottu koskaan täysin vilpittömin mielin. Sitä paitsi teillähän on jo seksiä, joten miksi se, että harrastaisitte sitä vain toistenne kanssa pilaisi ystävyytenne?

Voisit nauttia nykyisestä tilanteesta ja katsoa rauhassa, mihin tilanne kehittyy. Mikäli mies pyytää sinua uudelleen treffeille, tai suhde syvenee jollakin muulla tavalla, nauti siitä. Ja mikäli suhde tuntuu edelleen epämääräiseltä, etkä nauti tilanteesta, keskustelkaa siitä. Sinulla on oikeus tietää missä suhteessa mennään.

Vierailija

Jos hän on oikeasti sinusta kiinnostunut muussakin kuin seksi- tai ystävyys mielessä hänen olisi korkea aika jo näyttää se.

Voi toki olla että hän kärsii jonkinlaisesta sitoutumiskammosta, mutta kuinka pitkälle olet itse valmis katselemaan tuollaista peliä?

Jos et hänen päähänsä vieläkään mahdu noin pitkän mietinnän jälkeen, mieti tuletko mahtumaan sinne myöskään jatkossa?
Mieti myös onko oikeutettua ns. leikkiä tunteillasi.
Jos hän on noin epävarma tunteistaan sinuun, ethän päästä häntä liian lähelle ja ehdi rakastua, entä jos hän sitten pistäisikin pelin poikki ja sanoisi ettei halua kanssasi enää mitään, olisit jo onnettomasti rakastunut häneen korviasi myöten.

Ehdotan että ette näe vähään aikaan, korkeitaan tekstailette, ehkä jotain selviää! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat