Ebay kokemukset

Vierailija

Minkälaisia kokemuksia teillä on ebaysta ? Oletteko tilanneet sieltä vaatteita,mitä kuljetus maksoi ? Onko tämä ebay siis ihan normi verkkovaatekauppa vai voiko sielä myydä omia vaatteita ?

Kommentit (7)

Vierailija

Ebay on kuin maailmanlaajuinen huuto.netti. Siellä myydään kaikkea mitä ihminen voi vain kuvitella.

Voit huutaa huutokaupasta (bid) tai ostaa tietyllä hinnalla suoraan (buy it now). Shipping - kohdassa näet kuinka paljon postikulut ovat (free shipping - ilmainen toimitus, muissa lukee monta dollaria ja perässä millä tavalla lähetetään [esim Air Mail on nopein])

Sinulla täytyy olla PayPal tili - jos tavaraa ei tulekkaan niin paypal:ssa on turva että se maksaa sulle rahat takaisin!

Olen tilannut mm. legginsit, mekon ja rintsikat ebaysta. Legginsit maksoivat n. 5€ ja ne ovat täydelliset, rintsikat maksoivat n. 10€ ja ovat täydelliset (kokoani ei saa edes suomesta kunnolla!). Mekko oli mitoitettu aasialaisten naisten mukaan joten minulle 170senttisenä hujoppina se oli enemmänkin toppi! Näihin kannattaa varautua, vaikka yleensä vaatteiden esittelyssä lukeekin tarkat senttimetrimitat.

Vierailija

Itse tilasin myös Ebaysta juhlamekon. Suosittelen tarkastelemaan vaatteiden materiaalia, ainakin oma mekkoni näytti kuvassa täysin erilaiselta kankaalta mitä se todellisuudessa sitten olikaan, ohutta kuin paperi.

Mutta mekko kesti juhlat täydellisesti :) Eikä hintaa jäänyt postikulujen kanssa kuin vajaat 40€.

Aelyn
Seuraa 
Liittynyt1.10.2010

Ebay.uk:sta on tullut shoppailtua kohta vuoden ajan ja lähinnä on pelkästään hyvää sanottavaa. Tilasin hääpukunikin ebayn kautta. Itse olen ostanut pelkkää uutta, en siis tiedä käytetyistä. Suhteellisen halpaa löytyy ja ainakin erikoisempaa kuin Suomesta! Aika vähän pääsee yllätyksiä tulemaan, kun tarkistaa mitat ja mitä materiaalia vaate on. Itse joudun esim. monesti S-kokoisena Kiinasta tilatessani ottamaan koon L-XL, tällaiset asiat kannattaa huomioida. :p

Kerran on käynyt niin että yksi myyjä huijasi, tilasin häneltä kaksi korsettia, molemmat maksoivat 5e. Ebay kuitenkin auttoi asian selvittelyssä ja rahat palautettiin minulle, hyvitys tuli seuraavaaan Visa-laskuun.

Eli voin ehdottomasti suositella ja näitä onneksi harvoin sattuu. :) Myyjän palautearvo kannattaa katsoa, tosinm tällä huijarillakin se oli melkein 96%.

Vierailija

Tilasin ylppärimekkoni eBayn kautta ja olin tosi tyytyväinen! Se oli juuri kuten kuvassa ja tuli perille nopeasti. Maksoin mekosta noin 15e postikuluineen ja se oli siis uusi.

Kokojen kanssa on välillä vähän arpapeliä, kun eri maissa tosiaan koot ovat vähän erilaisia. Kannattaa myös tarkistaa, että myyjän saamat palautteet ovat enimmäkseen positiivisia.

Narauttaja

Lukekaa myyjän palautteet ennalta. Lähettäkää sähköpostia ja kysykää jotain. Esimerkiksi toimituksesta Saksasta tai Englannista Suomeen.

Jos tulee minkäänlaista kommenttia, että on ollut ongelmia ulkomaan toimituksissa, ja vaaditaan vaikkapa tämän vuoksi antamaan palaute ennen kuin tavara on edes lähetetty, postimaksujen päälle ekstraa vedoten huonoihin kokemuksiin ulkomaan postituksissa, niin jättäkää siihen. 

Jos kaupat on jo tehty ja myyjä vaatii siinä kohtaa etukäteen palautetta (yleisimmin vetoaa kadonneisiin lähetyksiin), niin jätätte vain maksamatta ja ilmoitatte myyjälle, että tämä oli tässä. Liikaa riskiä ei kannata ottaa sillä rahojen takaisinsaaminen on kolmen vuoden aktiivisen ebay kaupankäynnin kokemuksien mukaan aivan jotain muuta kuin läpihuutojuttu.

ebay on rakennettu niin että myyjällä lähtee helposti jumaluuskompleksit lapasesta ja peruutetusta huudosta voikin tulla sähköpostiin vaikka minkälaista uhkausta myyjältä, mutta niihin ei kannata reagoida. Ainoastaan tekee ebayn toimintoja käyttäen ilmoituksen myyjästä ebaylle.....jos osaat.

Kannattaakin etukäteen käydä naksuttelemassa linkkejä, nappuloita, ja lukemassa ohjeita siitä, että miten ebay reagoi jos olisi tarkoitus selvittää ongelma...ja hämmästyä siitä kaikesta kuinka heikoilla ostaja on.

himotilaaja

Ebaysta saa vaikka ja mitä, mutta kannattaa aina katsastaa myyjän tiedot että on saanut positiivista palautetta. Itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa ja olen tilannut sieltä puhelimeen suojakuoria, vaatteita, kameran yms. Nykyisin tilaan suomalaisen turvallisestinetista.fi palvelun kautta, sillä se on helppo ja jos toimituksessa on jotain ongelmaa on ainakin joku suomalainen välikäsi joka auttaa asian selvittämisessä :) Suosittelen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat