Mitä on rakkaus?

Vierailija

En tiedä, onko aiheesta jo keskusteltu joskus aikaisemmin, mutta kysynpä nyt tätä. Mitä teidän mielestänne on rakkaus? :)

Itselläni tuntuu olevan niin korkealentoinen käsitys rakkaudesta, etten ole voinut puolentoista vuoden seurustelun jälkeenkään sanoa vielä kullalleni, että rakastan häntä. Myöskään en ole aina varma, tietääkö hän mistä puhuu, kun sanoo rakastavansa. Jos kokee ikävää, onko se tae rakkaudesta teidän mielestänne?

Kertokaas käsityksiänne! :)

Kommentit (3)

Vierailija

Mikä aihe..Mikä kysymys... :D Ihanaa! MINUN MIELESTÄNI rakkaus on sitä..
Kun toinen tuntee sinut, ja haluaa sinua. Hänen silmänsä tuikkivat ja hän hymyilee vain sinun takiasi. Hän tekisi mitä vain sinun vuoksesi. Rakkaus on niinkuin kaksi sellaista asiaa, jotka ovat vain luotu yhteen, niinkuin taivas ja aurinko, kuu ja tähdet, Jää,lumi ja sen hiutaleet... On kaksi asiaa, jotka on luotu yhteen, sen kyllä tuntee. Vatsan pohjassa ikään kuin riehuu perhosia, olet onnellinen ja iloinen hänen seurassaan. Hänen kosketuksesta huokuu lämpö, ja se tunne mikä sinulle tulee siitä mitä koet, ja teet hänen kanssaan, seon jotain ainutlaatuista, mitä et voi verrata mihinkään, koska se on niin erikoista. Rakkaus on sitä että sitoutuu, vannoutuu toisen armoille, eikä halua mitään muuta. Maailmassa on vain te, te luotte yhdessä jotain suurta ja omaa, nyt ja tulevaisuudessa. Rakennatte sitä omaa, ytheistä elämänpolkua jota tallustatte yhdessä. Jaatte surut ja ilot.. Rakkautta se on ja se on ikuista, se kestää myrskyt se kestää kaiken.

Menipä runolliseksi, mutta minusta RAKKAUS on juuri tuota kaikkea.. :)
Mitä luulet, tunteeko hän sinua kohtaan tällaisia palavia tunteita, joita voidaan jo sanoa rakkaudeksi ? Entäpä sinä, tunnetko sinä tätä kaikkea häntä kohtaan. ? ;)

Vierailija

Niin ja vielä palaan tuohon "ikävään" ... Jos toista ikävöi, seon joko sitä aitoa rakkautta toista kohtaan, sillä kaipaa hänen luokseen, tai se voi olla sitä läheisyyden kaipuuta, että vain kaipaa jonkun luokse... Kyllä jos noin pitkään on ollut yhdessä, sitä voi mielestäni jo kutsua rakkaudeksi :)

Vierailija

No, osa kirjoittamastasi kuvaa myös meidän suhdettamme, mutta eivät kaikki. On rakkautta varmaan myös paljon erilaista, enkä nyt tarkoita sitä perinteistä jakoa äidin-, ystävän-, lähimmäisen- tai erosrakkauteen, vaan sitä, että miehen ja naisen välistä rakkautta on varmaan monenlaista. Ja monenasteista.

Jollakin Internet-sivulla jaoteltiin erilaisia rakkauksia. Oli listattu esim. tarvitseva, palava, käytännöllinen, uhrautuva ja epäitsekäs rakkaus. Varmaan oma rakkauteni kultaani kohtaan on suurelta osin tuota tarvitsevaa rakkautta, tarvitsen häntä niin paljon. Hän on tärkeä minulle, nautin hänen seurastaan ja meillä on hauskaa yhdessä. Hänen hellyytensä on ihanin asia maailmassa! Ainoa asia, joka todella hiertää, on haluttomuuteni häntä kohtaan. Hyvin harvoin haluan häntä seksuaalisesti. :/ En silti koe, että olisimme vain ystäviä.

En oikeastaan tiedä, miten hän kokee rakkautensa minua kohtaan. Ainakin hän on sanonut, että hän haluaa aina olla kanssani. Hän on kiintynyt minuun, ja minusta on ihanaa helliä häntä ja pitää hyvänä. Paljon tunnen myös huolehtimisen tunteita häntä kohtaan, ja hän minua kohtaan. Ehkä hänenkin rakkautensa on tuota tarvitsevaa rakkautta. Niin, ja hän haluaa minua kovasti siinä mielessä, jossa minä en häntä, mikä tuntuu minusta pahalta ja väärältä teolta häntä kohtaan.

Jotakin nyt selitin. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat