En jaksa enää....

Seuraa 
Liittynyt9.10.2010

Aattelin nyt purkautuu tänne, ku en tiiä mitä muutakaan tehdä. Ei mulla mitään vakavaa ongelmaa oo, tai sit on, en tiiä oikein itekkään.

En vaan enää jaksa.

Oon lukiossa (en käy mitään normilukioo, joten mulla on vähän rankempaa ku muilla lukiolaisilla) ja en yksinkertasesti enää jaksa keskittyy koulunkäyntiin. Kouluun meneminen on pakkopullaa, vaikka on kiva olla omien luokkalaisten kanssa välitunneilla, hypäreillä ja ruokalassa. Kyse ei ole siitä, etten viihtyisi muiden ihmisten kanssa. Menen tunneille vain sillä, että tiedän missä mennään ja saan tarvittavat monisteet. Ainut oppiaine mikä kiinnostaa on psykologia, koska se on mielenkiintosta.
Koulu on siks niin rankkaa ku en saa ikinä mitään valmiiks ajoissa. Sit ku kaikki deadlinet pukkaa päällekkäin, käy niin, etten lopulta tee yhtään mitään. Mulla menee toivo koko hommaan ja tulee sellanen olo et turha ees yrittää.

Asun yksin, ja se ehkä aiheuttaa mulle lisää ongelmia. Tykkään asua yksin ja pärjään ihan hyvin, mut en esim. jaksa tehä ruokaa, vaan saatan elää kuukausia pelkällä leivällä ja parilla munakkaalla. En jaksa tehä kunnon kotiruokaa, ku koulun jälkeen on vaan niin nälkä että haluun äkkiä jotain nopeeta (niiku jotain mikrohamppareita). Tää mun syöminen on varmaan aika iso syy siihen miks mulla ei oo hyvä olo. Saatan olla monta tuntii syömättä ja sit ahmin kaikkee niin paljon että tulee paha olo. Siis henkisesti paha olo.

Mun normipäivä menee niin, et kun tuun koulusta, aukasen koneen, katon frendejä netistä ja sit oonki iltaan/yöhön asti koneella. En saa vaan yksinkertasesti sammutettuu sitä. Joskus illat menee siihen, et oon kaverin kaa, koska sillon on tarpeeks hyvä syy olla tekemättä kouluhommia tai siivoomatta kämppää. Ainii, mun kämppä on aina iha sekasi ja tiskivuori on mahoton, vaan sen takii ku istun vaan koko ajan koneella.

Mua alkaa heti ahistaa ja itkettää ku aattelen miten kusessa oon ja miten en saa ikinä MITÄÄN aikaseks. Sit jotkut mun kavereista sanoo vaan "et ota ittees niskasta kii" ja kaikkee muuta. Entäs ku se ei onnistu?? Mun pitäs tehä asialle jotain, mut en pääse tästä kuopasta yksin ylös. Sit mulla on sellanen olo, et tää ei oo mitään niin vakavaa et mun kannattais ottaa yhteyttä ammattilaisiin....

Kiitti jos jaksoit lukea tään ees osittain. Se merkkaa mulle paljon. Ja tietysti auttavat ja lohduttavat kommentit piristäs mua :)

Kommentit (2)

Vierailija

Mulla toi sama, et en saa mitään aikaseks. ennen olin tosi hyvä koulussa ja jaksoin lukee, nyt ei mee nii kauheen hyvin koska en saa aikaseks enää mitään. Sama kun sulla, en jaksa siivota tai tehä ruokaa, enkä tosiaan opiskella. asun kyllä vielä kotona:D mut oon käyny juttelemassa tästä ja siitä tosiaanki on apua:) mut olis hyvä et menisit kans puhuun jollekkin, vaikka sulla nyt ei vielä ois sellasta oloo et tarvisit ulkopuolisen apua. voisit vaan kertoo siellä tosta sun ahistuksesta ja siitä ettet jaksa tehdä mitään. ja onko sulla mitään perheenjäsentä tai kaveria jolle voisit myös kertoo tosta. sekin saattais jo helpottaa tosi paljon. oon kans kuullut tosi paljon tota että ota ittees niskasta kiinni ja kuinka pahalta tuntuu kun muut ei ymmärrä et se ei oikeesti onnistu. mitä pikemmin puhut tosta jollekkin niin sitä nopeemmin saat apua siihen ja jaksat taas keskittyä kouluun:)

Vierailija

Sun teksti oli kun suoraan mun elämästä. ;o Itekkin oon lukiossa ja ihan älyttömän turhautunu siihen, et en ikinä saa mitään aikaseks. En oo tänä syksynä varmaan kertaakaa tehny läksyjä ja kaikki työt mä palautan melkee aina pari päivää myöhässä. Stressaan koko ajan ihan älyttömästi kaikkia äikän aineita, läksyjä jne ja kuitenki joka päivä petyn, kun en taaskaan edes alottanu...ja tosiaan sit ku sattuu monta deadlinee samaan aikaan niin meen kans aina ihan lukkoon. Oon koko ajan ihan älyttömän uupunu ja poissaolojaki tulee nykyään ihan liikaa, kun ei huvita mennä kouluun.

Oon monta kertaa päättäny, et nyt mä ryhdistäydyn ja otan itteeni niskasta kiinni, mut niin kuin sanoit se ei auta. Mä en saa aikaseks vaikka miten päättäisin. :( Oon kans miettiny, et pitäiskö tästä puhua jollekki.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat