liian erilaisia toisillemme?

Vierailija

Moi kaikki!
Mul on ongelma, johon tarviin teijän apua, koska en tiedä mitä tehä. Oon ekaa kertaa nyt rakastunu elämässäni ja oon 18v. Ollaan seurusteltu poikaystävän kans 8kk, ja puol vuotta meni TOSI nopeesti ja kaikki oli hyvin. Nyt viimesen 1,5 kuukauden aikana me riidellään joka ikinen ilta! Ja sillonki ku ei olla yhes ni riidellään tekstareilla tai puhelimella tosi usein. Ja riidoilla ei oikeestaan oo mtn syytä. Kärpäsest muuttuu norsu joka kerralla.
Ja joka kerta mä ehdotan eroa, ku riidellään koska en nää mitään järkeä suhtees jos riidellään koko ajan. Ei olla vielä onneks erottu, poikaystävä on saanu mut järkiin, mut nyt mietin et pitäiskö pitää taukoa?? Mut monet on sanonu et siin ei oo mitään järkeä, et on askel lähempänä eroo. Rakastan poikaystävääni ihan hirveen paljon, mutta riidat tuntuu niin ylivoimasilta, ja tuntuu et kumpikin varoo hirveesti mitä sanoo, ettei vaan syntyis riitaa.

Kertokaa mitä pitäis tehä! Must on muuttunu seurustelun kautta paljon hirveempi, itken paljon enemmän ja oon myös paljon epävarmempi. Heeeeelp ! :)

Kommentit (5)

Vierailija

Kumpi yleensä aloittaa riidat?

Uskon että riitely on melko normaalia suhteessa - ainakin minun jokaisessa suhteessa on ollut todella myrskyisiä riitoja.

"Arki iskee" kun alkuhuuma on ohi ja ehkä odotukset suhteelta on erilaiset - toinen saattaa haluta olla toisen kanssa 24/7, toinen haluaa nähdä enemmän kavereita tai haluaa omaa aikaa alkuhuuman loputtua. Toisen ärsyttävät piirteet rupeavat korostumaan - onko pakko aina jättää juusto pöydälle, voitko joskus edes sammuttaa kahvinkeittimen tms.

M ary
Seuraa 
Liittynyt8.11.2011

Ihan niikun olisin lukenut omaa tekstiäni! seurustelin 7kk poikaystäväni kanssa meillä oli aivan samanlaisia riitoja kun näköjään teillä. Juuri kun olimme saanut sovittua ensimmäisen riidan niin tottakai sitten uusi siihen perään ja asia käsitteli niitä vanhoja riitoja mitkä olimme jo selvittänyt. Olen aivan varma siitä että kuinka pahalta sinusta tuntuu,mietin aina että näähä riidat kuuluu tähän todelliseen elämään ja parisuhteeseen mutta eihän se ole hyvä parisuhde jos riitoja on päivästä toiseen. Siinähän sortuu itse ihan täysin. Minäkin rakastin (ja rakastan edelleen) entistä poikaystävääni jonka jätin viikko sitten juuri riitojen ja erimielisyyksien takia... vaikka ero tosi pahalta tuntuukin niin kannattaa miettii että mikä on itselle parasta! koska miehet ovat kuin 10:in ratikoita,niitä tulee vaikka paikalla seisoo.

Vierailija

Mun mielestä pahempi on jos ei oo mitää riitoi. Me ollaa seurusteltu reilu vuos ja nyt on pari viikkoo ollu vaikeeta ja tapeltu joka ilta. Must se on enempiki sitä et molemmat tavallaan hakee paikkaansa. Suhde alkaa muuttuu vakituiseks ja alkuhuuma loppuu. Ku ei meilläkää oo ollu tavallaa mitää syytä, tyylii et toinen ois tehny jotai kamalaa minkä toisen pitäis yrittää antaa anteeks.

Mut mä oon varma et meil ainaki tää viel lähtee toimiin täst. Tää on vaa tällanen vaihe. Ja näit vaiheit tulee oleen tän suhteen aikana viel moneen kertaan. Ja sua mä kans haluun kannustaa jatkamaan. Kyl se siit viel paremmaks muuttuu!

Vierailija

Tauko vois ehkä auttaa.. Itellä tuli aikoinaan poikaystävän kans sen takia riitoja ku oltiin liian paljon yhdessä, varsinkin alkuaikoina. Jos pitää taukoa, siinä tulee sitä toista niin kova ikävä!

Lenune
Seuraa 
Liittynyt3.7.2011

Mun mielestä toi ei oo kauhean kypsää ehdottaa aina riidan aikana eroa. Eksälläni oli tuo tapa ja ainakin itseäni se häiritsi hirveästi, että toinen oli heti eroamassa, jos tuli vähän erimielisyyttä. Ainakin minulla tuli olo, ettei toinen halunnut joustaa yhtään, että hänessä ei ollut mitään vikaa, hän oli täydellinen ja syytön riitaan ja "jos ei kelpaa ni ala laputtaa" -asenteella. Se ei tuntunut pidemmän päälle kamalan mukavalta, kun tunsi aina, ettei oma mielipide merkannut toiselle mitään. Tietenkin se alkaa ahdistaa, jos joutuu varomaan sanojaan ja pelkäämään koko ajan uutta riitaa, mutta ei kannata silti ottaa tuota asennetta, vaan koittaa keskustella riitelemättä. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat