Epänormaalit kuukautiset ?

Vierailija

Olen pian 17 vuotta vanha tyttö. Olen noin 165cm pitkä ja painan noin 46 kiloa, paino saattaa vaihdella 44-46 välillä.

Minun menkat alkoi kun olin 14 vuotta, sillon minulla tuli 3 kertaa menkat melko tasain välein, sitten minulla olikin yli vuoden tauko, ja sitten tossa kesällä tuli menkat takaisin viiden kuukauden ajaksi. Ne oliavt todella epäsäännölliset ja runsaat joka kerta. Sitten juttelin terveydenhoitajan kanssa asiasta, ja päädyimme siihen että ottaisin e-pillerit. No, kävinpäs sitten hakemassa e-pillerit ja odottelin seuraavia kuukautisia jotta saisin aloitettua e-pilleri, mutta menkkoja ei ole nyt tullut yli kahteen kuukauteen. Alan olla jo hyvin epätoivoinen menkkojeni kanssa, sillä en voi yhtään tietää koska ne alkaa, ja eihän se ole kovin terveellistäkään jos menkat ovat poissa ilman raskautta ?

Juttelin lääkärilleni asiasta, silloin kun menkkani oli yli vuoden poissa, mutta häntä ei kiinnostanut asia ja sanoi sen olevan aivan normaalia, joten luovutin asian suhteen silloin. Nyt olen suoraan sanottuna kusessa menkkojeni kanssa, ja en tiedä mitä pitää tehdä?
Odottaa seuraavia menkkoja, jotka saattavat tulla vuoden päästä tai huomen aamulla ?

Kommentit (3)

Vierailija

Usko sitä lääkäriä, sillä on aivan tavallista, että nuorella on epäsäännölliset kuukautiset. Stressaaminen ei ainakaan auta tilannetta eli ihan rauhassa vain. Kuukautisten säännöllistymiseen voi mennä vuosia. Jos sua yhtään lohduttaa, niin tässä on linkki, jonka takaa löytyy tietoa epäsäännöllisistä kuukautisista: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00700

Vierailija

Painosi perusteella olet ilmeisen hoikka, yleensä tällä on tekemistä menkkojen kanssa, kun paino tarpeeksi laskee jäävät menkat tulematta.

Vierailija

No tätähän minun terveyden hoitajanikin sanoi, ja pyysi minua menemään lääkärin juttusille, mutta hän sanoit että sillä ei ole merkitystä. Ja kumminkin tämä lääkäri oli jokin nuorten erikoislääkäri...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat