Eksästä

Seuraa 
Liittynyt22.12.2010

Olen miettinyt toistuvasti nyt viimeisen vuoden ajan, että pitäisikö minun katkaista välit eksääni kokonaan.

Olimme 3 vuotta pitkässä suhteessa, erosimme kaksi vuotta sitten minun tahdostani, kun koin tunteiden viilentyneen liikaa. Muutimme erilleen ja minä olin silminnähden päässyt heti yli entisestäni, ajatuskin yhdessäolossa ahdisti, kaikki hänen viestinsä ahdisti... Tästä monta kuukautta eksäni oli selvästi vieläkin rakastunut minuun, sen verran lepertelevää tekstiä tuli, vaikka kavereita yritettiin olla.

Tämän jälkeen välimme alkoivat viilentyä - koin sen ensin hyvänä juttuna, kun eksä ei ahdistellut vaan pysyi kaverillisella linjalla ja nähtiinkin toisiamme paljon. Ongelmaksi muodostui kuitenkin se, että eksäni käytös on viilentynyt tämän vuoden saatossa vähän liikaakin. Tuntuu, että hän ei välitä minusta enää edes kaverina, ei kiinnosta vastata viesteihin ja tuntuu, että olen muutenkin enemmän joku menneisyyden taakka.

Tilanne näkyi parhaiten, kun eksä alkoi seurustelemaan viitisen kuukautta sitten. Siitä lähtien emme ole nähneet oikeastaan ollenkaan, jos näemme niin yleensä saan vain kuulla jonkinnäköistä piilovittuilua. Jos yritän aloittaa juttelun, sanoa vaikkapa että hän on tärkeä tms., en saa mitään vastakaikua. Surettaa.

Näinkö siinä nyt kävi? Entiseni ei sitten olekaan enää ystävä. Tuttuni sanovat, että kannattaa odottaa, että hän kärsii luultavasti jostain omasta henk.koht. kriisistä. Minusta taas tuntuu, että olen niin huono ja tyhmä, että eksäkin nyt ymmärsi, että en ole minkään arvoinen.

Pitäisikö minun odottaa ja surra hänen ilkeitä sanojaan, vai katkaista kokonaan kaikki välit?

Kommentit (2)

Vierailija

Jotenkin minusta tuntuu siltä, että olisi parempi antaa asian olla ainakin jonkin aikaa. Mikäli hän ei syystä tai toisesta enää halua pitää sinuun yhteyttä, tuntuu, että ei sitä kannata väkisinkään yrittää.. En usko, että eksäsi kuvittelee, että olet huono tai tyhmä vaan ehkä hänelläon nyt uudessa seurustelusuhteessa menossa vaihe, jolloin ei "näe" ketään toista.
Voihan olla, että kun aikaa kuluu, hän haluaakin jatkaa ystävyyttä. Mutta itsesi kannalta olisi minusta parempi, että annat hänen olla omissa oloissaan, etkä anna hänen lannistaa mieltäsi :)

Vierailija

Älä katkaise välejä. Hyviin ystäviin kannattaa pitää yhteyttä vaikka joskus riitaa tuleekin. Itselläni vain juolahti mieleen sellainen asia että kun hän nykyään seurustelee, voi nykyinen tyttöystävä pitää sinua uhkana. Joskus naiset eivät erota miesten naisystäviä ja "naisystäviä".. etenkin kun olet eksä, voi olla että eksäsi nykyinen tyttö on v ähän hämillään tästä teidän kaveruudesta, ja mahdollisesti sanonut asiasta miehelle. antaisin neuvoksi kuitenkin sen että anna aikaa ja tilaa, kyllä jos hän pitää sinua edelleen hvyänä ystävänä, hän varmasti pyytää anteeksi sanojaan ja viilentyneet välit voivat jatkaa lämpimämpänä myöhemmin :) Jos taas tuntuu siltä että välejänne ei enää korjaa mikään ja ystävyys menee puihin, eikä mitään ole tehtävissä, joskus sitä vaan sattuu menettämään ystävänsä erilaisten elämäntilanteiden takia.. Sellasta se on se karu elämä ja tunteiden planeetta.. :/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat