Miten te toimisitte tälläisessa tilanteessa?

Vierailija

Eli ollaan tässä miesystävän kanssa oltu yhdessä muutama vuosi.
Päädyttiin yhteen vähän sattumien summana, mutta päivääkään en vaihtaisi tai melkein.
Eli tässä kävi ilmi että miesystävälläni on tunteita toista naista kohtaan. Olen tiennyt fb:kirjoittelusta, tekstaamisesta ja kahvittelusta koska hän hoki että kavereita tässä vain ollaan ja itsellänikin paljon mies puolisia ystäviä joten ajattelin että ei tässä mitään, fine.
Pikku hiljaa alkoi kuitenki tuntumaan että kaikki ei ole kunnossa(etääntymistä, salailua...) ja riidan päätteeksi mies totesi että välittää tästä toisesta naisesta joka pyörii päässä 24/7. Järkytyin, mutta päätin yrittää antaa anteeksi, eihän tunteille nyt mitään voi.
Mutta nyt on alkanut tuntua että en ole varma pääsenkö asiasta kuitenkaan yli ja suhde jotenkin ahdistaa aika ajoin, ei jatkuvasti.
Miten selviän tästä? Kuinka edetä? Eroaminen tuntuisi kuitenkin todella kamalalta, rakastan tätä miestä.

Kommentit (6)

Vierailija

Tietty pitkässä suhteessa tulee varmasti ihastumisia puolin ja toisin, mutta eriasia et jättääkö ne pelkäksi ihastumiseksi vai alkaako tekoihin.. Onko miehes sanonut että tahtooko hän jatkaa vai tahtooko siitä toisesta naisesta jotai muutakin?

Tsemiä, tommoiset tilanteet on inhottavia, mutta jos tosissaa rakastat nii eiköhä sitä pääse yli ja saa luottamuksen, kun kumminkaan ei ole mitään mullistavaa heiä välillää tapahtunu.

Vierailija

Joo siis miehenihän yrittää nyt ''pahoitella'' tätä ihastumistaan ja haluaa kuulemma jatkaa. Hän myös katkaisi (tietääkseni) kaikki välit kyseiseen naiseen.

En koe sitä vaikeimmaksi että mies ihastui toiseen naiseen, vaan sen että mies on valehdellut mulle pitkään tästä asiasta. Ja en tiedä ovatko ryhtyneet tekoihin.

Luottamus vaan on mennyt ja tuntuu että asia nousee jatkuvasti mieleen.
Ja tosiaan kun asia pyörii mielessä, esim silloin kun mies ehdottaa seksiä tms.
iskee tietynlainen ahdistus ja paniikki. Kun miettii onko mies harrastanut seksiä toisen naisen kanssa jnejne...

Vierailija

Joo oon kysyny, mutta vastaus on aina. '' En tietenkään'' ja tosiaan oon sanonu sille kanssa että kertoisit mielummin päin naamaa jos oot tehnyt jotain... Mutta eihän tää nytten kerro mitään. Täs alkaa pikku hiljaa vaaka kallistumaan sille kannalle että kannattaako tätä suhdetta enää jatkaa.

Vierailija

Itselläni on ollut samantapainen tilanne. Yhteydenotot toiseen naiseen kuitenkin tiheni ja niitä alettiin salailla. Tästä pääsimme kuitenkin yli ja annoin anteeksi. Luottamuksen takaisin saaminen oli kuitenkin vaikeaa. Kun luottamus oli saatu takaisin, teki hän saman uudestaan. Siitä viisastuneena tajusin että luottamuksen pettämistä ei voi antaa anteeksi, sillä miehet luulevat luottamuksen palaavan kerta toisensa jälkeen. Meidän suhteemme päätyi eroon, sillä en kestänyt enään itseäni. Aloin kyttäillä miehen tekemisiä ja puhelinta (joka EI todella kuulu tapoihini). Näin parhaaksi jättää suhteen taakse. Vaikka ero olikin todella vaikea.
Tsemppiä päätökseen (=

Vierailija

Minä en ensimmäisenä vaihtoehtona nää eroa.

Mies on itse tunnustanut ihastumisen sulle. Ja se oli totta. En nää syytä miksi et uskoisi kun miehesi sanoo katkaisseensa välit tähän toiseen naiseen ja ettei heidän välillään ole tapahtunut mitään.

En myöskään osaa kuvitella että mies olisi tietoisesti salaillut mitään. Hän on kertonut naisesta sinulle, tiesit kahvitteluista, tekstiviesteistä ja puheluista. Uskoisin että myös mies piti hänen ja toisen naisen välejä pitkään pelkästään ystäväpohjaisina.

Yritä saada luottamus takaisin. Jos nyt eroat, en tiedä mistä meinasit löytää miehen joka ei koko suhteenne aikana ihastu toiseen. Tai mistä tiedät, ettet itse ole seuraava joka ihastuu? Ihastukset nähdäkseni kuuluu suhteeseen. On eri asia, kuinka niihin reagoi. Lähteekö virran vietäväksi vai laittaako pelin poikki ja keskittyy omaan kultaansa. Ihastukset tulee ja menee. Rakkaus on ja pysyy.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat