Olen melkein täydellisessä suhteessa, mutta poikaystävän "hairahdus" sekoitti pakkaa

Vierailija

PITKÄ

Olen todella ihanassa suhteessa poikaystäväni kanssa. Olemme olleet yhdessä kohta 2,5 vuotta, ja yhdessä olemme asuneet elokuusta asti. Suhteessamme on monia asioita, joista todellakin voi olla ylpeä ja kiitollinen, joskus jopa ihmettelen, kuinka ihanaa tämä seurustelu voikaan olla. Emme riitele oikeastaan ollenkaan, eikä meillä ole vielä koskaan kerennyt olla mitään kriisiä. Olemme aina olleet toisillemme rehellisiä ja avoimia, ja koen että poikaystäväni kunnioittaa ja rakastaa minua, mikä näkyy vahvasti arjessamme. Olemme aina olleet itsenäisiä, mikä näkyy siinä, että baarissakin melko vapaasti hengaillaan kavereitten, ja jopa täysin tuntemattomien tyttöjen ja poikien kanssa. Mitään mustasukkaisuusongelmia ei ole koskaan ollut!

Viime viikonloppuna olimme eri kaupungissa viettämässä hänen pikkusiskonsa tupareita, ja alkuillasta tiemme erosivat, kun pojat menivät eri baariin katsomaan keikkaa, ja me tytöt suuntasimme taas toiseen kuppilaan. Baarissa, jonne poikaystäväni oli muitten jätkien kanssa mennyt katsomaan keikkaa oli paljon väkeä, ja pojat päätyivät istumaan samaan pöytään kahden tuntemattoman tytön kanssa. Poikaystäväni sitten alkoi vitsailemaan ja juttelemaan heidän kanssaan, ja kertoi heti alussa kuitenkin seurustelevansa. Poikaystäväni sanoi, että toinen tytöistä oli ollut aivan uskomattoman mukava, ja ajatteli leikkimielisesti "parittaa" kavereitaan tytöille. Ilta ei edennytkään kuitenkaan ihan suunnitelmien mukaan, vaan poikien porukka hajosi, ja juuri kun poikaystäväni oli tilannut täyden tuopin, hän näki että hänen ystävänsä olivat jo narikassa lähtöpuuhissa. Niinpä poikaystäväni päätyi olemaan loppuillan näiden kahden tytön kanssa. Poikaystäväni tuli myöhemmin samaan baariin, missä minä olin muiden tuparivieraiden (siis tyttöjen) kanssa, ja jonotti niiden kahden baarissa tutustumansa tytön kanssa vielä 45min, ennen kuin hän päätyi samaan paikkaan kanssani.

Melko voimakkaassa humalassa poikaystäväni kertoi minulle, että oli tavannut aivan "todella mahtavan" tytön, mutta kertoi minulle, ettei ollut tietenkään tehnyt mitään hänen kanssaan, vaan sen sijaan yrittänyt esitellä tyttöjä hänen kavereilleen. Loukkaannuin kuitenkin hänen puheistaan, sillä ei tuntunut kivalta kuunnella, kun oma rakas "hehkuttaa" jostain toisesta naisesta. Myöhemmin saman iltana poikaystäväni pyysi anteeksi ja selitti velä perin pohjin illan kulkua, ja sanoi, että oli ajattelematon että puhui tytöstä minulle niin ylistävään sävyyn. Huomasin, että poikaystävääni oikeasti hävetti suorasanaisuutensa.

Eilen illalla hellä hetkemme keskeytyi, kun poikaystäväni yhtäkkiä sanoi että: "mun on pakko kertoa sulle yks juttu, joka ärsyttää mua tosi paljon". Arvasin heti ensimmäisestä lauseesta, että uutisen on PAKKO jotenkin liittyä viikonlopun tapahtumiin. Poikaystäväni jatkoi: "Sielä baarissa se tyttö johon tutustuin..niin musta tuntuu että jollaki tavalla vähä ihastuin siihen. Mulla ei oikeasti ollu mitenkään tarkotus "siinä mielessä" jutella kenenkään kanssa, mutta jotenki ku päädyin viettämään iltaa niiden kanssa poikien lähdettyä, niin tuli juteltua niille useamman tunnin verran. Se oli jotenki älyttömän mahtava tyyppi, ja ajattelin oikieasti että pittää pojille esitellä se."
Tietenkään tuon asian kuuleminen ei ollut mukavaa, vaan harmissani kyyneleet kirposivat silmiin kun kuuntelin juttua. Poikaystäväni sanoi, että hän rakastaa mua tosi paljon, ja että sitä hämmentää tosi paljon, että joku toinen tyttö voi herättää ylipäätään tommosta "ihastumista"/"kiinnostumista". Poikaystävälläni oli selväsi paha olo asiasta johtuen, ja jatkoimme keskustelua. Kysyin naiivisti että "haluatko sää kuitenki olla mun kanssa, ja eihän me nyt erota tai mitään tämmöstä". Poikaystäväni totesi, että mitään semmosta ei tarvitse edes ajatella, ja että sen tunteet mua kohtaan on edelleen tosi vahvoja, eikä tuo ulkopuolinen tyttö vaikuta kuulemma siihen mitenkään. Poikaystäväni sanoi, että halusi heti kertoa minulle, sillä hän haluaa heti selvittää asian, eikä halua että se etenee mitenkään. Hän sanoi, että yhdessä kun vähän keskustellaan asiasta, niin se varmasti helpottaa. Loppuilta meni siinä, että puitiin asiaa lisää, ja poikaystäväni sanoi, että heti olo helpottui kun hän sai asian minulle sanottua. Hän halaili ja pussaili ja kehui minua koko illan, ja vakuutti että ei ole mitään hätää. Lisäksi hän uskoi, että asia menisi varmastikin parissa päivässä ohi. Sanoin, että toivon että poikaystäväni ei koskaan turhaa sanoisi rakatavansa minua yms, eikä vaan siksi, että oloni helpottuisi ,kehuisi minua ihanaksi jne. Hän vannoi, että ei ei koskaan sano tuollaisia merkityksellisiä asioita tarkoittamatta.

Nyt minulla on jännä olo asiasta. Emme tosiaan ole ikinä kohdanneet mitään suurempia ongelmia, joten ehkä oli jo aikakin että jotain tapahtuu. Olen tosi onnellinen, että poikaystäväni suoraa kertoi HETI minulle, ja kertoi avoimesti miltä hänestä tuntui ja ilmaisi halunsa saada asia selvitetyksi. Tiedän, että pitkissä suhteissa tuollaiset "hairahdukset" ovat ihan normaaleita, varsinkin, kun asuu yhdessä, ja toisen kanssa on tekemisissä jatkuvasti ja suhde on aika arkistakin. Onneksi tyttö on täysin tuntematon, eikä edes asu samassa kaupungissa. Poika kuitenkin lisäsi hänet facebookissa kaveriksi. Kysyin suoraan, että aikoo hän ottaa tyttöön jotain yhteyttä, ja hän sanoi, että ei ole mitään asiaa hänelle, ja että ehkä joskus myöhemmin voisi jutella tälle, kun ei ole enää mitään tilannetta päällä. Hän perusteli facebook kaveruutta sillä, että oli koko illan ollut niiden kahden tytön kanssa, ja oli jotenkin "luontevaa" lisätä sitten facebookissa kaveriksi. Yksi syy facebook lisäämiseen oli kuulemma myös, että sen TOISEN tytön vahnemmat tunsivat poikkikseni vanhemmat jostain vuosien takaa, ja kiinnostava juttu jäi kesken.

Mutta kysymys: Miten pitäisi suhtautua tähän? Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia, ja miten tuollainen vaikuttaa suhteeseen?
En ite oikein ees tiedä mitä vielä ajatella tästä.

Kommentit (5)

Vierailija

Ihastuksia tulee ja menee se kuuluu suhteeseen. Sinuna en repisi ressiä jos kerta mitään ei ole tapahtunut. Suhteenne tuntuu olevan todella vakaalla pohjalla, että ei muutako jatkatte vain samaan malliin.

Vierailija

Oli pakko rekisteröityä tänne ja päästä vastaamaan. Toi teidän suhde kuulostaa aivan mielettömän upeelta. Hienoo, että oot saanu noin luotettavan ja suoran miehen vierelles. Ihastumiset kuuluu elämään, on sitten suhteessa tai ei. Ja ohi ne menee, varsinkin jos ei hirveemmin ole tekemisissä ihastumisen kohteen kanssa. Asian vaikuttaminen suhteeseen riippuu siitä, miten paljon sen antaa vaikuttaa. Tekstis perusteella sun rakkaas yrittää unohtaa ihastumisensa ja jatkaa elämäänsä sun kanssas. Eli vaikuttaa hyvältä. Tottakai siinä menee sekasin että mitä tapahtuu, mutta kun asia tuli noin suoraan niin uskon että se menee kyllä..

Vierailija

Jep. Poikaystäväni on kyllä todellinen aarre, sillä harva uskaltautuu avautumaan tyttöystävälleen tällaisisa asioissa yhtä suoraselkäisesti. Tässä odottelen nyt että hän tulee töistä. Ihan mielenkiinnolla odotan sitä, että miltä tuntuu nähdä häntä, ja onko tunnelma mitenkään ahdistava. Uskon, että tässä tämän viikon aikana selviää jo paljon siitä, miten tämä tulee vaikuttamaan suhteeseemme.En aijo tehdä asiasta mitään numeroa, vaan sensijaan koitan mahdollisimman rennosti suhtautua koko juttuun. Onneksi tässä iässä on jo sen verran varma itsestään, että tuommoiset elämään ja parisuhteeseen kuuluvat ihastukset eivät saa maailmaa kaatumaan..

Vierailija

Itselläni on suurinpiirtein täysin sama tilanne !
Ihana mies ja suhde. Välejä kaivelee vain miehen ihastuminen toiseen naiseen...

Vierailija

Noniin, tulin vielä kerran herättämään keskustelun henkiin! Mietin aikaisemmin, että millainen tunnelma on kotona kun kumpikin pääsee töistä, sillä tosiaan meidän suhteen aikana tuollaisia kovinkaan vakava aiheisia/tunneherkkiä keskusteluita ei olla paljoa käyty, ja arkemme on aina ollut niin kovin rentoa ja valoisaa.
Ilta meni kuitenkin ihan mahtavasti: olimme täysin normaalisti, vitsailimme ja hassuttelimme kuten aina. Huomasin, että poikaystäväni kehui ja huomioi minua normaalia enemmänkin.
Minun koneeni on tällä hetkellä ainut kone kämpällämme, missä toimii netti, ja koneella istuessani poikaystävä kirjautui käymään facebookissa. Minä pidin läppäriä sylissäni, ja poikaystävä minun "ylitseni" kirjoitti salasanat yms, eli käytännössä minä istuin koneella ja näin kaikki hänen yksityiskohtansa facebookista. Huomasin että hänelle oli tullut yksi viesti (sinne yläkulmaan), ja sitä klikatessahan kaikki viime päivien keskustelut pomppaavat esiin. Tottuneesti poikaystäväni katsoi viestit läpi ja huomasin (siinä koneella istuessani) että tosiaankaan mitään keskustelua tämän tytön kanssa ei oltu käyty, ja se viestikin joka yläkulmassa vilkkui oli minun itseni muutamaa tuntia aikaisemmin lähettämä "moimoiii" ,joka ei ollut kerennyt tulla poikaystävälleni hänen kirjautuessaan ulos :D
Jos hänellä jotain salattavaa olisi ollut, hän olisi varmaankin rauhassa itse halunnut kirjautua tunnuksillaan ja sellailla facebookkia.

Illalla nukkumaan mennessämme palasimme vielä aiheeseen, ja kysyin poikaystävältäni onko hän ajatellut asiaa päivän aikana. Hän totesi, että ei ollut ajatellut asiaa oikeastaan ollenkaan, ja kysyi miten minun laitani oli. Totesin, että tulihan asiaa mietittyä, mutta ei se mitenkään erityisesti huolettanut. Olimmehan edellisenä iltana käsitelleet asiaa jo tovin, ja poikaystäväni mahtava käytös ja rehellisyys takaavat, että tuommoisista pikkuasioista ei kannata tehdä liian suurta numeroa, vaan luottamuksella ja voimakkaalla halulla tehdä tästä suhteesta mahdollisimman toimiva jatkaa tätä hienoa parisuhdetta entiseen malliin :) Tämän lyhyehkön keskustelun jälkeen rakastelimme, eikä poikaystäväni unohtanut kertoa kuinka ihana tyttö hänen mielestään olen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat