Ehkäisyrenkaan aloitusajankohta

Vierailija

Olen aloittelemassa hormonaalista ehkäisyä. Olen käynyt jo gynellä ja saanut reseptin Nuvaringiin ja jo hakenutkin sen apteekista - nyt kaikki on kiinni enää temppuilevista kuukautisistani. Siispä, voiko Nuvaring-ehkäisyrenkaan käytön aloittaa muilloinkin kuin kuukautisten ensimmäisenä vuotopäivänä? Itselläni on hyvin epäsäännölliset kuukautiset, eli säännöllistä kiertoa ei ole vaan kuukautiset tulevat - tai jättävät tulematta - "milloin haluavat". Mikä ko. ehkäisyvalmisteen teho on, jos sen käytön aloittaa muulloin kuin ensimmäisenä vuotopäivänä, ja onko lisäehkäisyn käyttöön tuolloin tarvetta? Haluaisin ottaa ehkäisyrenkaan jo käyttöön, koska seuraavien kuukautisteni akamispäivästä ei ole mitään tietoa.

Kommentit (1)

Vierailija

Nuvaringin paketissa on se ohjelehtinen mukana, jossa kerrotaan, milloin renkaan käytön voi aloittaa ja tarvitseeko lisäehkäisyä ensimmäisten käyttöpäivien aikana. Itse suosittelen aloittamaan kierron alussa, eli kun vuoto alkaa. Mutta sun tapauksessa kääntyisin kuitenkin gynen puoleen, se osaa sua varmasti auttaa kaikissa menkkoja ja ehkäisyä koskevissa pulmissa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat