estonomi vai kosmetologi?

Vierailija

Minua kiinnostaa kauneudenhoito ja ajattelin opiskella sitä ammattikorkeassa lukion jälkeen. Kannattaako lukea estonomiksi(eli joka ei tee niitä hoitoja, vaan keskittyy tuotteiden markkinointiin ym..ainakin näin olen lukenut..?) ilman kosmetologi koulutusta? Eli kumman valitsen, estonomin alan vai kosmetologin? molemmat kiinnostaa, mutta mikä on järkevintä. Tarvitsen teidän apua tässä! :/

Kommentit (5)

Vierailija

Luultavasti et lukion jälkeen pääse edes sinne, satoja hakijoita ja edelle tietenkin pääsevät kosmetologit ja ne joilla on työkokemusta alalta.

Järkevintä on aloittaa kosmetologina ja kun huomaat millainen ala on ja kuinka huonosti työpaikkoja niin voit vielä miettiä haluatko oikeasti jäädä alalle. Estenomina täytyy myös olla hyvä kemiassa.

Itse olen hakenut kerran estenomiksi, olen kosmetologi, en päässyt edes haastatteluun vaikka todistus on hyvä.

Vierailija

Meneekö elämästäni siis hukkaan pari vuotta jos kouluttaudun kosmetologiksi mutten saa mistään töitä? omaa yritystä on varmaan turha perustaa ilman työkokemusta.
Kemiassa olen ihan surkea eli haaveeksi taitaa jäädä estenomin koulutus.Muutenkaan ei todistukseni ole hyvä, edes lukiossa :/
Oletko itse saanut töitä kosmetologina vai onko sulla oma yritys?

Vierailija

Olen tällä hetkellä työtön, ylläri. Oman yrityksen perustan ensi vuonna ja ilman työkokemusta. Kosmetologina on paljon vaihtoehtoja mihin haluat suuntautua. Kynnet, hoitolatyö, meikkaaja, myyjä. Mutta opetussuunnitelma on tainnut muuttua parissa vuodessa kun itse valmistuin. Nykyään suuntaudutaan joko kosmetiikkamyyjäksi tai hoitolatyöhön. Mutta koulutuksessa tärkeimpiä on työharjoittelut. Siinä monet saavat työpaikan, jos vaan piti harjoittelupaikasta. Itse tein väärät valinnat eikä työpaikkaa siunaantunut aikanaan. Kannattaa siis mennä työharjoitteluun sellaiseen paikkaan mihin oikeasti haluaa, eikä vaan että kunhan johonkin menee.

Kyllä sulle suosittelen, että jos ala kiinnostaa, hakeudu kosmetologiksi. Sen jälkeen töissä ja sitten estenomiksi, jos edelleen kiinnostaa.

Vierailija

"Itse olen hakenut kerran estenomiksi, olen kosmetologi, en päässyt edes haastatteluun vaikka todistus on hyvä." Jos nyt alottaisit ihan siitä, että opettelisit kirjoittamaan sanan ESTONOMI oikeen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat