Leukkaukset

Vierailija

Heips!

Omistan kovasti liikkuvan leuan joka on muutaman kerran järjestänyt minut pulaan menemällä sijoiltaan.. No kaikkien kommellusten jälkeen sain lähetteen erikoissairaanhoitoon ja siellä lääkäri ehdotti leikkausta (muita hoitovaihtoehto ei taida olla). Leuastani olisi tarkoitus hioa jotakin nypykkää. Koska riskeittä tätäkään leikkausta ei voi tehdä , niin kasvoni saattavat halvaantua leikkauksen yhteydessä. (tosin en tiedä kuinka iso riskinen se voisi olla.. )

joten haluaisinki tehdä pientä galluppia ja kysellä, oletteko itse olleet jossakin leikkauksessa ? onko teille sattunut jotain hoitovirheitä ? plussat / miinukset.. ja jos joltain löytyy leuka kokemuksia niin olen enemmän kun iloinen kuullessani niistä .

-Aino

Kommentit (3)

Vierailija

Itsellänihän on leukaa leikattu ainakin 5 kertaa :D eikä mitään ongelmia ole ollut. Mun ne leikkaukset on ollu aika massiivisia ja vaikeita tehdä tän mun syndrooman takia. Uskoisin että sun ongelma on semmonen yleisempi ja näin helpompi asia.. Ne riskit on aika pienet jos on hyvä lääkäri :) juttelet sitten sen leikkaavan lääkärin kanssa niin johan helpottaa pelot.

Onko kyseessä eka leikkauksesi? Mua on leikattu yhteensä 11 kertaa puolitoista vuotiaasta saakka eikä ole tullut eteen minkäänlaisia hoitovirheitä :) Että täällä tämmönen ''konkari'' ja jos sua pelottaa niin älä missään nimessä jää yksin pelkojesi kanssa! Puhut läheisten ja leikkauksen suunnitteluun ja leikkaukseen osallistuvien lääkäreiden kanssa asioista. Muista puhua kanssa leikkauksen jälkeen ja kertoa miltä se tuntui ettei sitten jää mitään pelkoja tai huonoja kokemuksia jotka vaikeuttavat mahdollisesti seuraavia leikkauksiasi. (jos niitä nyt mahdollisesti tulee) Tsemppiä sulle :D

Vierailija

Kaikissa leikkauksissa on aina riskinsä ja niistä täytyy kertoa potilaalle. Kannattaa tosiaan jutella leikkaavan lääkärin kanssa noista peloista ja mahdollisista riskeistä. Tsemppiä! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat