apua kaverin alkoholismiin

Vierailija

Mulla on 19-vuotias ystävä, joka juo lähes päivittäin alkoholia. Hän aloitti alkoholin käytön jo nuorena, ja jo 15-vuotiaana hänellä oli vaiheita, jolloin hän joi monta päivää putkeen. Suurin ongelma on siinä, että hän ei nykyäänkään pysty juomaan vain paria kaljaa, vaan hän juo itsensä melkein sammumiskuntoon. Olen yrittänyt puhua hänelle asiasta, ja ehdottanut että hän hakisi apua, mutta ystäväni ei myönnä alkoholin olevan hänelle ongelma. Olen todella huolissani hänestä, mutten tiedä mitä tehdä. Auttakaa!

Kommentit (2)

Vierailija

Moi!
Yksi juttu millä voit saada kaverisi tajuamaan oman tilanteensa, on esim. päihdelinkin sivuilla tehtävä AUDIT- testi. Lisäksi voit kysyä tilanteeseen apua asiaan erikoistuneelta ihmiseltä päihdelinkin neuvonnasta.
Jaksamista!

Vierailija

Toi on kyllä tosi kamala tilanne... oon nimittäin kans joutunu seuraamaa alkoholistin toimintaa erittäin läheltä. Ja karu totuus on se, että ulkopuolisen on melkee mahdoton auttaa alkoholistii mitenkää vaikka kuinka paljo haluais. Sen ihmisen täytyy kuitenki ite haluta lopettaa se. Mut voit tosiaa laitaa sen tekemää jonku testin ,jos se vaikka avaiski sun kaverin silmät ja se tajuais ongelmansa. Yks keino vois olla myös se ,jos menisitte vaikka yhessä jonnee a-klinikalle.. siel varmaa osattais neuvoo ja saahan sielt lääkkeitäki , et esim. ei voi juoda alkoholii ollenkaa. Sul on varmasti tosi rankkaa..ja tiedän itseasias et se on rankkaa :/ Toivottavasti asia selviää, jaksamisia sinne!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat