Jälkiehkäisy, ottaako vai eikö?

Vierailija

Eli harrastettiinn eilen seksiä, ja ehkäisy petti. Nyt tietysti on sitten jälkiehkäisy ehdottomasti mielessä, sillä äidiksi en vielä tässä elämän vaiheessa kuitenkaan halua.

Kuitenkin, kuukautiskiertoni on siinä vaiheessa, että nyt kyseessä olisivat kai ns. "varmat päivät", kun menkkojen pitäisi alkaa ihan muutaman päivän sisään. Ja eikö jälkiehkäisypilleri vaan siirrä ovulaatiota muutamalla päivällä ja näin estä hedelmöittymisen, niin olisiko sitten tässä kuukautiskierron vaiheessa jälkiehkäisypilleristä mitään hyötyä?

Ääh, ehkä se vaan sieltä apteekista kannattaisi varmuuden varalta kuitenkin hakea, pelkään vaan, että miten sekaisin koko elimistö sitten menee. Tosin, enemmän pelkään kyllä sitä raskautta.

Kommentit (2)

Vierailija

Sinuna kävisin vaan hakemassa sen pillerin, ei tarviis sit ainakaa stressata sitä raskaana olemista. Stressillä siirrät kuukautisias, sitten oot ihan paniikissa, ku ne ei ookkaa alkaneet tiettynä päivänä.

Itse olen 2 tai 3 kertaa ottanut jälkiehkäisyn, eikä elimistöni ole siihen reakoinut millään tavalla.

Vierailija

mulla oli pari päivää sitten sama homma, tosin kierron ihan alussa ja mietin tota kans. kävin apteekissa ja kysyin mielipidettä.

pelkäsin kans kropan reaktiota ja nukuin seuraavan yön ämpäri varuiks kainalossa mutta ei tullut minkäänlaisia oireita :---)

suosittelen siis omalta osaltani ! ei ainakaan tarvi sit pelätä mitään ennen seuraavia menkkoja :--)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat