Unelmien prinsessan löytäminen

Vierailija

Moi,

Kaipaisin vähän vinkkejä/neuvoja vastakkaiselta sukupuolelta teidän lähestymisestä. Katsotaan saisiko tältä saitilta jopa asiallisia vastauksia.

Eli lyhyesti: Olen 24v mies, onnistunut välttämään kaikenlaisen seurustelun täyttämällä vapaa-ajan liiallisella opiskelulla/työskentelyllä ja muilla harrastuksilla. En usko että ongelma on niinkään se että en kelpaisi kenellekään, jos speksejä katotaan niin uskon pärjääväni todella hyvin. Rahaa löytyy säästöstä hyvin, vaikka opiskelenkin niin palkka on hyvä, en käytä alkoholia, en polta, pidän itseäni melko urheilullisena vaikka en varmaan ihan mikään Brad Pitt olekaan, olen kai jossain mielessä romanttinen ja huumorintajuakin (ainakin jonkinlaista) löytyy. Arvot ovat mielestäni kohdallaan ja muutenkin uskon olevani varsin seurusteltavissa oleva jantteri.

Tämän artikkelin luettuani, huomasin siitä pelottavan paljon yhtäläisyyksiä itseeni:
http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Liian+tavallinen+mies/1135269107189

Ainoa ero on se, että itse en ole edes yrittänyt löytää vielä kumppania ja pari viime vuotta se on alkanut vaivaamaan enemmän ja enemmän. Nyt sietokynnys alkaa jo ylittyä enkä kestä tätä yksin elämistä enää. Olen luonteeltani yhden naisen mies, tahdon löytää sen yhden joka tekee mut onnelliseks ja viettää loppuelämäni hänen kanssaan. En harrasta yhdenillan juttuja.

Ja sitten itse ongelmaan...
Pidän ujoutta uskomattoman seksikkäänä ja tahtoisin löytää jonkun suurinpiirtein omanikäisen, hieman ujon naisen joka olisi vähän kuin itsekin. Koska en itse polta tai käytä alkoholia niin edellytän tätä myös häneltä. Baareista siis varmaan turha lähteä tälläisiä etsimään (ja enpä niissä pyöri muutenkaan).

Jos satut olemaan kuvailemani kaltainen henkilö, niin mistä teidät löytäisi ja miten teitä lähestyä? (tai jos muuten vaan satut tietämään)

Anteeksi jos kuulostan täysin avuttomalta, mutta pelkään että jos menen esimerkiksi yliopiston (jossa en itse opiskele, omasta teknillisestä yliopistosta on turha vapaita naisia yrittää enää löytää) ruokalassa jonkun ujon näköisen likan viereen istumaan ja ammun heti suorilta käsin ja kysyn treffeille, saattaa hän vetää ruokansa väärään kurkkuun ja karata paikalta nopeammin kuin kerkeän toista sanaa sanomaan. Kirjasto varmaan vähän huono paikka myös käydä etsimässä treffiseuraa (jos ei puhua saa..)

Olen varma että etsimiäni on valtavasti vapailla markkinoilla vielä, ja monet heistä olisivat valmiita lähtemään ulos kanssani, mutta en vaan yksinkertaisesti tiedä mistä heidät tavoittaisi ja miten heitä lähestyä.

Kommentit (10)

Vierailija

Kokeile jotain nettideitti palstoja. Ja tosiaan ehkä kannattaa mennä juttelemaan, mut ei ensimmäiseksi kannata heittää et lähetkö treffeille. :D

Vierailija

Mitä harrastat/miten pidät hauskaa? Löytyisikö sieltä jotain mukavaa naista? Hyvä keino on lisätä facebookkiin ja alottaa juttelu siellä. Tee itse aloite ja kysy vaikka kahville.

Vierailija

Kahviloissa ja elokuvateattereissa saattaisi olla, elokuvateattereissa lisäksi olisi jo hyvä puheenaihe valmiina, kun voisi puhua jotain leffasta jota kyseinen henkilö on menos kattomaan tai leffoista yleensä, mitä leffoja on tulos ym, ja sitte yksinkertaisesti esimerkiksi shoppailemasta voi löytää yhtä hyvin. Kesällä rannalta tai puistosta, talvella laskettelumäestä?

Vierailija

Kiitokset hienoista vinkeistä.

Saatte homman kuulostamaan helpolta (mitä se varmaan onkin), mutta ei se siltä vielä vaan tunnu.

Harrastukset olisi todellakin todella luonteva paikka löytää samanhenkistä seuraa, mutta valitettavasti kaikki mitä teen, missä pyörin, ovat varsin miesvoittoisia paikkoja. Firmassa ei ole ainoatakaan naispuolista työntekijää, teknillisellä puolella jossa opiskelen ne ovat myös todella vähässä ja nekin harvat mitä sieltä löytyy ovat järjestään varattuja. Eikä harrastuksetkaan poikkea juurikaan tältä linjalta. Koulun salilla ei paljoa muijia näy. Maastopyöräilyä ette harrasta ja paha se lenkkeillessäkään on mennä ketään hihasta nykimään.

Ei kai tässä auta muu kun liittyä jollekin kansalaisopiston kokkauskurssille tjms :D

Vierailija

En vastaa milläänlailla kuvailemaasi ihmistä, mutta mieheni entisenä naisteniskijänä tapasi aina pokailla ujoja tyttöjä, ja on valaissut minulle iskutekniikkaansa. Tässä muutama niksi:

1) Kun huomaat yksin olevan mielenkiintoisen tytön jossakin julkisella, mutta tarpeeksi rauhallisella paikalla. Seuraile huomaamattomasti hetki, että mitä hän puuhailee: odotteleeko jotakuta, onko lähdössä, juuri tullut, onko hän syventynyt johonkin vai haaveileeko. Silloin kannattaa mennä tytön luo juttelemaan, jos hän joko haaveilee tai on syventynyt johonkin (muuhun kuin puhelimeen). Muissa tapauksissa tyttö hyvin suurella todennäköisyydellä torppaa keskusteluyrityksesi heti alkuun.

2) Ole avoin! Hellä hymy ja kiinnostuneet silmät mukavilla sanoilla höystettynä vetoavat enemmän kuin liiallinen yrittäminen. Juttele mukavasti, ole ystävällinen ja huomaavainen. Käytä silmäpeliä; Katso tyttöä syvästi, mutta aina silmien kohdatessa vaihda pian katse muualle. Jää siis kiinni ihailemisesta. Ole luonnollinen! Kannattaa myös pukea päälle jokin koru tai vaate, joka on poikkeuksellinen (ei mauton), sillä se joko herättää keskustelua Tai erottaa sinut massasta mieleenpainuvasti.

3) Älä ole tylsä. Sanaton tai hiljaiseksi käyvä mies ei ole vetoava. Älä anna tilanteen muuttua jäykäksi tai häiritseväksi. Kerro omista kokemuksistasi, reissuista jne. pilke silmäkulmassa ja ilolla. Naisiin vetoaa miehet, jotka seikkailevat edes jotenkin. Ajatus pääsystä itsekin osalliseksi seikkailuun viehättää aina (etenkin ujoja ja kilttejä naisia). Mutta ikinä ei saa käyttää jutun alussa sanoja: "Oletko ikinä käynyt siellä tai täällä? Minäpä olen ja sillä reissulla plaaplaaplaa". Tuo antaa vain ylimielisen mielikuvan. Liian puheliaskaan ei pidä olla. Kysele naiselta asioita, mutta älä tenttaa (ei saa kysyä poikaystävästä).

4)Pyydä tytön yhteystiedot, mutta hyvin johdattelevasti. Muista vaihdossa antaa myös omasi. Ota tämän jälkeen melko pian tyttöön yhteyttä ja jatka keskustelua. Jos tyttö juttelee mielellään sinulle, pyydä tapaamista jossakin julkisella paikalla, vaikkapa kahvilla. Ole intensiivinen. Osoita kohteliaasti rivienvälissä, että olet kiinnostunut ja haluat oikeasti tutustua tyttöön.
Jos kahvikutsu onnistuu, niin kannattaa sopia tapaaminen jossakin muualla kuin suoraan kahvilalla. Yhdessä käveleminen raikkaassa ilmassa ja jutteleminen ovat oikeasti tosi toimivia keinoja saada molemmat osapuolet rentoutumaan ja olemaan avoimempia.

Parhaita paikkoja mielenkiintoisilta vaikuttavien tyttöjen tapaamiseksi ovat ne paikat, joissa itsekin pyörii usein ja joissa viihtyy.

Yliopistoilla hyviä keskustelunavaajia on vain mennä tytöltä kysymään, että mitä hän opiskelee ja miltä se tieteenala vaikuttaa jne. jatkaa siitä.
Talvella taasen tippuneet pipot ja hansikkaat ovat mitä mainioin keskustelunavaaja. (Jos ei ole lähistöllä, niin kannattaa jostakin hommata yksi yksinäinen lapanen, vaikkapa kaupasta) Tämä onnistuu käytännössä missä tahansa.
Harrastuspaikoissa vuorostaan neuvon kysyminen on mainio tapa aloittaa keskustelu. Usein tytöt myös pitävät siitä, että saavat neuvoa miestä, ja että mies osoittaa arvostavansa naisen veuvoja, mutta uusavuttomaksi ei kuitenkaan kannata ruveta!
Yllätysyllätys! Monasti klubikeikoilla käy myös niitä naisia, jotka eivät juo tai muutoin bailaa. Ovat vain tulleet paikalle kuuntelemaan live- musiikkia. Monet ujot tapaukset ovat vieläpä liikenteessä yksin, jolloin kynnys mennä juttelemaan on vielä matalampi. Kannattaa siis miettiä omaa musiikkimakua ja käydä mielibändien keikoilla pitäen silmät auki yleisöön. Jos keikalta löytyy viehättävä tyttö, niin kannattaa mennä juttelemaan. Aihekin on kuin tarjottimella: esiintyvä bändi.

Ps. Ole vain oma itsesi ja mene rohkeasti juttelemaan naisille! Älä heti ehdottele treffejä, eikä kannata odottaa, että jokainen nainen innostuisi keskustelemaan kanssasi. Pääasia on, että otat oma-aloitteisesti kontaktia herrasmiehenä. Ennemmin tai myöhemmin kohtaat sen naisen, joka kiinnostaa sinua ja joka kiinnostuu sinusta. Tällöin asiat etenevät kyllä omalla painollaan.

Vierailija

Apua, sä olisit niin mun kaverin unelmamies :DD

Athenetillä oli tosi hyviä vinkkjeä, jotka ihan varmasti toimisi millaiseen tyttöön vaan :) Ja jos vaikka siellä yliopistollakin menet juttelemaan, niin eihän sitä tarvitse heti olla puhelinnumeroa tunkemassa, voihan sitä jutella vaikka muutamaankin otteeseen iha niitä näitä (esim. just koulusta on helppo keskustella kun se teitä yhdistää) ja jos tuntuu että tyttö voisi olla kiinnostunut/kiinnostava niin sittenhän sitä voisi ehdottaa jotain tapaamista vapaa-ajallakin :) Ei kannata stressata siitä, ajattelet sen asian vaikka sillä tavalla, että jos siitä ei tule mitään, niin ainakin olet tutustunut uuteen ihmiseen :) Ja uusien tuttavuuksien kauttahan saa taas uusia mahdollisuuksia löytää joku sopiva tyttöystäväkokelas! :)

Vierailija

Itse olen tullut siihen tulokseen että kaikki jo olemassa olevat ihmissuhteet pitää hyödyntää. Tällä tarkoitan sitä, että tutustu kavereiden tyttöystävien kavereihin, kavereiden siskoihin, nappureihin, yleensäkin mahdollisimman moneen ihmiseen.

Ainakin minun lähipiirissä tällainen uusiin ihmisiin tutustuminen jonkun muun kautta on toiminut. Esimerkiksi kaverini ja lapsuudenystäväni löysivät toisensa minun kauttani. Oma avomieheni taas on kaverin exän veli. Pikkuveljen tyttöystävä on erään kaverini serkku.

Nii mun pontti oli et verkostoituminen kannattaa. Mut älä millekää sokkotreffeille lähe vaan pidä enemminkin aina silmät auki (:

Vierailija

wou! kiitokset Athenel noista hienoista vinkeistäsi! Ja muille kans!

Kaikki tuntuvat sinänsä itsestään selviltä asioilta, mutta ei noita vaan jostain syystä tule ajateltua.

Yksi asia jäi tosin askarruttamaan... Jos kerran ei saa kysyä tai tiedustella mahdollisista poikakavereista, niin miten saisin hienovaraisesti selvitettyä tapaileeko hän ketään? Sormushan nyt olisi selvä merkki, mutta sen puuttuminenkaan kun ei kerro vielä mitään.

Ja Tampereelta olen

Vierailija

Tohon kysymykseen, että mistä tietää tapaileeko toinen ketään tai seurusteleeko.

Oletan ettet etsi vaimoke-ehdokasta pelkän ulkonäön perusteella. Millasia ajatuksia taas pään sisällä liikkuu, sen selvittämiseen vaaditaan tutustumista. Tämän tutustumisen yhteydessä voit sitten joko suoraan tai rivienvälistä kysyä kyseisen henkilön parisuhdestatusta. Heti alkuunhan et tällä tiedolla mitään tee. Jos ihmisen henkinen puoli ei toimi sinun näkövinkkelistä yhtään, voit jättää keskustelutilanteen erittäin helposti kaveritasolle. Ja siirtyä seuraavaan :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat