Epänormaali karvankasvu?

Vierailija

Mikä on mielestänne normaalia karvaskasvua 17-vuotiaalta nuorelta naiselta? Minulla kasvaa karvoja alapäästä napaan ”viivana”, nännien ympärillä n. 5 kummassakin (ihan tummia ja pitkiä siis) mutta nypin niitä aina pois, häpykarvoitukseni leviää peräaukon perälle saakka (tämä varsinkin on hyvin epämukavaa, miten ne saa edes pois?) sekä takareisissäni on joitakin pitkiä karvoja ja häpykarvoitukseni on muutenkin leveähkö ja ylettyy edessäkin muutaman sentin reisille. Ongelma vaivaa minua todella..En edes tiedä miten pitäisin nämä karvat poissa! Apua? Olisiko teidän mielestänne aihetta käydä lääkärin vastaanotolla vai huolinko turhaan? Ja minne lääkärille kannattaisi kääntyä? Ihan terveyenhoitajalle, terveysasemalle vai minne? Tai hyviä karvanpoisto menetelmiä esim navan alueelle?

Kommentit (6)

Vierailija

eikös tuo voisi jo sopia hirsutismiin, ja sitähän voidaan ainakin pillereillä hoitaa ? oman lukemani mukaan ainakin tuo reisien karvankasvu viittaisi siihen. voisit varata vaikka terveyskeskuksesta neuvolaan/ gynekologille aikaa

Vierailija

Ei hätää! Liiallinen karvankasvu on yleinen ongelma naisilla. Siihen vaikuttaa mm. hormoonit ja ylipaino. Itse kävisin ihan koulun terkkarilla ja kysyisin asiasta (onko siihen jotain lääkettä tms.). Terkkarin pitäisi tietää tai sitten hän antaa sinulle lähetteen jonnekkin.

Sokerointi/vahaus on aika hyvä karvanpoistomenetelmä, jos haluaa että karvat pysyvät pidempään poissa eikä tule ikävää kovaa sänkeä.

Vierailija

luuletko että tuota voisi käydä kysyä terveyskeskuksessa? on kuitenkin sen verran arka asia että mielummin menisin sinne kuin lukion terveydenhoitjaalle.. kauhistuttaa vain ajatuskin jos joudun näyttämään karvoitusta esim takapuolessa? vai miten näissä tilanteissa yleensä toimitaan...? joopa joo kuulostaa varmasti typerältä, mutta tosissani olen:D

Vierailija

Varmasti voi! Jos asut kaupungissa niin luultavasti googlettamalla "kaupunki sairaanhoitaja" löydät sivun missä on alueesi sairaanhoitajat.

Koita olla hermoilematta ja mieti mitä kaikkea ne sairaanhoitajat ja lääkärit ovat jo nähneet! Ongelmasi on varmasti aika arkipäiväinen heille ja he ovat ammattilaisia. : ) Kaikkein parasta on se että saat vastaukset kysymyksiisi ja voit sitten unohtaa koko asian! Tsemppiä!

Vierailija

Kerro toki tänne sitten mitä lääkäri sano. Itellä mulla on ihan samanlaista, mut oon aina ajatellu et se on ihan normaalia tai korkeintaan normaalin rajoilla. Ja toki oon sit siistiny ahkerasti. Mut läkärilt en oo koskaan kysyny. Eikä gynekään kyllä mitään sanonu kuukaus sitten ku kävin. Tosin olin just siistiny..

Mut joo kiinnostaa tietää, pitäiskö miunki hakee jotai hoitoo :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat