kotona kitkuttelu vai muutto omilleen

Vierailija

Mulla ongelmana on se, että olen jo lähes vuoden päivät miettinyt muuttoa pois vanhempieni luota ja tunne on vain voimistunut viimeiset kuukaudet. Suurimpana esteenä muutolle on rahan puute ja se, että en usko viihtyväni yksikseni.
Olen seurustellut pari kuukautta. Haluaisin muuttaa poikaystäväni kanssa yhteen, mutta epäilyttää ettemme ole seurustelleet vielä tarpeeksi kauan. Poikaystäväni asuu kuitenkin eri paikkakunnalla, joten tapaamisemme painottuu lähinnä siihen, että viikonloput "asun" sitten hänen luonaan aina. Välimatka on aika inhottava rasite ja poikaystäväni valmistuttua (ensivuoden alussa) hän sanoi muuttavansa tänne, jos vain saa töitä täältä.
Pitäisiskö mun ehdottaa häneelle, jos muuttaisimme silloin sitten yhteen ja kitkuttelisin siihen asti vanhempieni tykönä vai mitä neuvoksi? Olemme puhuneet yhteenmuutosta vitsikkäästi, mutta poikaystäväni ei jotenkaan tunnu ottavan asiaa tosissaan ja jotenkin minulla on olo, että ehkä hän ei ole vielä valmis?:/

Kommentit (1)

Vierailija

Noh, vastasit itse jo omaan ihmettelyysi, miksei uusi poikakaverisi ole innostunut ajatuksesta yhteenmuuttamisesta: olette seurustelleet liian vähän aikaa.

Ei heti seurustelua aloittaessa tarvitse yhteen muuttaa, ostaa sormuksia ja jakaa koko elämää. Olette vasta tutustumisvaiheessa, maistelette yhdessäoloa ja nautitte alkuhuumasta. Toista ei opi hetkessä tuntemaan, ja voi olla, että poikakaverisi haluaa edetä kanssasi hitaasti, oppia tuntemaan sinut paremmin ja varmistua, että oletko sinä se tyttö, jonka kanssa hän voisi reviirinsä jakaa.

Ja yksi seikka, mikä voi hynttyyt yhteen- ajatusta laimentaa on se, ettei sinulla ole varallisuutta, eikä ilmeisesti tulonlähteitäkään sen enempää. Mies ei uskottavasti halua ruveta elättämään sinua.
On parempi muuttaa vanhempien luota pois silloin, kun on jotakin joka varmistaa edes jonkinlaisen kyvyn elättää itseään. Jos ei ole opiskelupaikkaa eikä töitä, on yksin asuminen ja kaikkien kulujen kattaminen vaikeaa. Joten, tyhjän päälle ei kannata koskaan hypätä, etenkään jos ei ole pakko. Aloittajan kannattaa ensin järjestellä raha-asiat niin, että talous ei romahda oman elämisen kustantamisesta ja suunnitella vasta sitten sitä omilleen tai poikakaverin kanssa yhteen muuttamista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat