E-pillereiden teho

Vierailija

Moi!

Ollaan nyt poikaystävän kanssa seurusteltu muutama vuosi ja oon käyttäny pillereitä nyt sellasen vuoden ajan.
Ruvettiin poikiksen kanssa muutama viikko sitten miettimään, että mikäköhän on e-pillereiden oikea teho oikein käytettynä? Syön niitä säännöllisesti, oon normaalipainoinen eikä mitään ripulia tai oksentelua ole.

Paketissahan lukee, että ne on varmoja, mutta kuinka varmoja?
Ku alotin just tossa koulun ja juteltiin siellä pillereistä niin muutamalla oli kaverin kavereita jotka oli tullu raskaaks vaikka oli syöny pillereitä.

Eihän kukaan voi mitään tarkkoja prosentteja sanoo, mutta jos paketissa lukee "varma", niin onko se silleen, että käytännössä ei ole riskiä tulla raskaaks vai, että varmuus on jotain 95% luokkaa?

Tuplaehkäsy jatkuvana vaihtoehtona ei tunnu kovinkaan kivalta vaihtoehdolta, sillä kortsujen kanssa sählääminen on vähän tylsää.

Entä miten sitten jos käyttäys e-pillereitä ja luonnollista ehkäsyä?
Että jos ovulaation aikana pidättäytyis yhdynnästä tai käyttäis sillon kumia?
Kylhän monet vetää pelkällä luonnollisella ehkäsyllä, joka kyllä onkin aika riskaabelia, mutta jos nää kaks yhdistäis saisko sillä tota riskiä tulla raskaaks pienemmäks?

Kommentit (6)

Vierailija

E-pillerit on tarkoitettu raskauden ehkäisyyn, joten ohjeiden mukaan otettuna ne ehkäisevät raskauden. Jos haluaa olla 100% varma ettei tule raskaaksi, niin silloin ei kannata harrastaa seksiä.

Nainen voi tulla raskaaksi minä aikana kuusta tahansa, joten päivien miettiminen ja kumien kanssa sählääminen on luultavasti ajan ja rahan hukkaa.

Vierailija

Minusta ehkäisypillereiden varmuus on jokin 98%, että se ehkäisee raskaaksi tulemista! Kyllä itse luotan omiin e-pillereihin, että en tule raskaaksi niiden aikana ollenkaan!

Vierailija

Jos olet kerta ottanut jo selvää kaikesta, niin miksi kysyt ?

Mie luotan ainakin pillereihin enemmän kun mihinkään luonnolliseen ehkäsyyn, mutta jos kerta uskot artikkeleihin niin go for it. En usko että lääkäri antais pillerireseptin jollei siitä ois hyötyä.

Vierailija

Minä ainakin luotan e-pillereiden ehkäisytehoon. Ei mikään ehkäisymenetelmä anna sitä 100% suojaa. Muistaa vaan ottaa jokaisen pillerin suunnilleen samaan aikaan päivästä. Voithan toki alkaa käyttämään luonnollista ehkäisyä e-pillereitten lisäksi, mutta musta se ois ainakin ihan hemmetin tylsää laskemista, että milloin mulla nyt ois suunnilleen ovulaatio. Ovulaatiokin tapahtuu keskimäärin 14 päivää ennen kuukautisten alkamista. Tuntuu, et se seksin spontaanius häviäis. Kukin tyylillään...

Vierailija
Ninasin

Että jos ovulaation aikana pidättäytyis yhdynnästä tai käyttäis sillon kumia?

Jos käytät yhdistelmäehkäisyä ohjeen mukaan, et ovuloi.

Ehkäisyn tehoa kuvataan usein Pearlin luvulla eli montako raskautta alkaa vuodessa 100 ko ehkäisyä käyttävällä naisella.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti/htto/:www.ktl.fi/h...

Useissa ehkäisypillereiden pakkausselosteissa tai ainakin valmisteyhteenvedoissa kerrotaan Pearlin luku valmisteelle. Valmisteyhteenvetoja löytyy täältä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp
ja pakkausseloste sinulla omista pillereistäsi onkin.

Jos haet supervarmaa ehkäisyä, suosittelen hormonikierukkaa. Sen teho on ainakin sterilisaation luokkaa eikä sitä voi unohtaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat