Kyynisyys ja kärsiminen

Vierailija

Kaipaisin vertaistukea, jos täältä löytyy muita joiden on (todella) vaikea luottaa ja myöskin puhua tunteista!

Aina kun minun pitäisi puhua siitä mitä tunnen, tuntuu kuin todella suuni ei vain aukeaisi, kuin kurkkuani oikeasti kuristaisi jokin "lukko" etten vain pysty saamaan suustani ulos sellaisia todella henkilökohtaisia asioita! Minua vaivaannuttaa ajatellakin että sanoisin vaikkapa "pelkään luottaa sinuun" tai "minuun sattuu enkä halua menettää sinua" sen sijaan piiloudun välinpitämättömyyden naamion taakse.

Olen valtavan kyyninen. Olin tavallaan luullut etten voisi enää vähempää uskoa "todelliseen rakkauteen" kun törmäsin aiheeseen siitä Suomeen rantautuneesta varattujen nettideittisivustosta...siis, totta kai ihmiset pettävät ja varatut vonkaavat, mutta olenko ainoa jonka mielestä on jo todella järkyttävää että siihen kannustetaan noin? Vilkaisin sivustoa ja se oli täynnä ohjeita miten välttyy jäämästä kiinni...

Nyt tuntuu vielä enemmän siltä etten voi koskaan enää luottaa keneenkään kuten joskus huolettomina aikoina tein...jotenkin tuntuu kamalan kurjalta! :( Puolisoni tietää kyllä tunteistani vaikka en osaa niistä suoraan puhua. Enää pohdin vain, haluanko enää olla parisuhteessa kenenkään kanssa, parempi yksin kuin sydän särkyneenä.

Kommentit (1)

Vierailija

Täällä ainakin yksi samanmoinen vaikea tapaus... Olen itse kyllä älyttömän hyvä kuuntelija ja auttaja toisille, mutta omista tunteistani en puhu koskaan. Minut on vallanut kamala epäluuloisuus ja kyynisyys. Elän uskossa "pessimisti ei pety" . Olen elämässäni joutunut pettymään jokaiseen jota olen tapaillut, joten siitä on kehittynyt nämä kaikki tuntemukset.
Vaikka minulta suoraan kysytään jotain tuntemuksiin tms. liittyvää, johon osaan pääni sisällä vastata, mutten vain saa sitä suustani ulos. tyydyn aina vastaukseen en tiedä tai ei se siitä johdu yms.
Voisin kuvitella oman käytökseni johtuvan siitä, etten halua antaa toiselle ihmiselle sitä mahdollisuutta että hän löytää minusta heikon kohdan ja näkee etten ole niin vahva mitä annan aluksi ymmärtää. todellisuudessa olen hyvin helposti haavoittuva, niinkun me kaikki.
Tällä hetkellä olen tapaillut aivan todella hienoa ja ihanaa ihmistä, jonka kanssa varmasti olisin onnellinen-ilman tätä ongelmaani. Löydän tästäkin ihmisestä sellaisia vikoja, joiden uskon tulevan joskus onneni tielle. täten ajattelen etten halua mennä siihen pisteeseen vaan haluaisin taas lopettaa vasta alkaneen toimivan suhteen sen takia, koska pelkään tulevaisuutta.
Ajattelin nyt kirjoittaa oman tarinani, mutten valitettavasti osaa kyllä mitenkään auttaa.:-( Tiedät ainakin että täällä on meitä useita jotka tästä kärsivät.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat