voiko eksän kanssa olla VAAN kaveri?

Vierailija

Eli mitä mieltä olette siitä voiko eksän kanssa olla vaan kaveri? Kokemuksia yms!

Itse olen eksäni kanssa erittäin hyvissä väleissä nähdään usein yms. Erosta 4kk, eron jälkeen pidettiin taukoa näkemisestä. Olemme silloin tällöin jopa päätyneet samaan sänkyyn, ja välillä olen yötä hänen luonaan (hänen tai minun pyynnöstäni). Alkuun tämä meni, mutta nyt viimeisen viikon aikana tiivis yhteyden pito ja useasti näkeminen ovat saaneet minut ajattelemaan: Voisiko meistä vielä tulla se sama pari mitä joskus olimme? Nythän meillä olisi jopa kokemusta suhteesta joka ei välillämme toiminut ja jonka voisimme korjata paremmaksi.

Mielipiteitä!

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Siis etkös sä nyt kysynyt ihan muuta kuin et voisitko olla sen kans kaveri..? Mut tota.. mä haluisin pysyy ystävinä(erost nyt vähän päälle viikko),mut tota ei suostu tapaamaan mua ja soittaminenkin näköjänsä liian vaikeeta..sen piti eilen soittaa mut en asettanut liian suuria odotuksia et niin oikeesti tekis. Tää tilanne on jatkunut nyt viikon ajan.(Luoja tietää miks aloin tota tohon kirjottaa..)

Kyllä yhteenpalaaminen varmasti on mahdollista jos te MOLEMMAT ootte samoilla linjoilla.. muussa tapauksessa kantsii hyvän sään aikana unohtaa semmoset haaveilut,koska se voi säikyttää sen tiehensä..

Vierailija

Itelläni ainakin meni yli vuos et pystyin olemaan eksäni kanssa kaveri, siis että olin saanu kaikki tunteet kuopattua ja olin saanu jatkettua elämää. Nyt erosin taas vähän aikaa sitten entisestäni ja luulen et tää vaatii taas oman aikansa, et voiaan olla kavereita.

Vierailija

Ei se pelkkä kaveruus onnistu kyl millään heti suhteen päätyttyä. Vaikka olisi ollut minkälaisia solmuja suhteessa, kaveruus voi päätyä sänkyyn. Jälkeenpäin se kaduttaa, tietysti joitain ei, mutta harvemmin johtaa mihinkään hyvään. Ehkä tosiaan sitten pelkkänä kaverina oleminen onnistuu, kun erosta on kulunut vähintään kuukausia aikaa...

Vierailija

Sama kysymys on varmaan jossain vaiheessa kaikilla edessä, varsinkin jos parisuhde ei ollut mikää maailman kamalin. Itse erosin exästäni 5 kk sitten ja olemme sen jälkeen pitäneet paljon yhteyttä. Emme siis ole nähneet koska muutin ulkomaille, mutta tiedän mitä hänen perheelleen kuuluu etc.

Elettelimme toiveita, josko palaisimme yhteen kun muutan Suomeen, mutta toistaiseksi ei olla edetty mihinkään, koska asumme toisistamme 500 km päässä. Mutta uskon että exän kanssa voi olla vain kaveri. Teistä voi tulla pari vain jos olette kasvaneet ihmisinä, oppineet jotain uutta itsestänne ja osaatte arvostaa itseänne yksilöinä. Ja ihmettelen hieman samaa kuin muut tässä ketjussa, että haluatko olla kaveri ja likkakaveri exällesi..?

Vierailija

Itse olen kaverisuhteessa lähes kaikkien entisteni kanssa. Toki suhteen pituus on verrannollinen aikaan, joka menee päästessä suhteesta yli. Nelivuotisen suhteeni loputtua meni lähemmäs vuosi ennen kuin kykenimme juttelemaan keskenämme kavereina ilman mitään tunteita tai nälvintää. Nykyään olemme läheisiä ystäviä. Muutaman kuukauden kestäneet suhteet ovat muuttuneet oikeastaan miltei heti kaverisuhteiksi.

Joten joo, eksästä kykenee saamaan kyllä kaverin, mutta ei se kyllä ole silloin mikään kaverisuhde, jos samaan punkkaan päätyy tai että ollaan kuin tapailtaisiin.

Vierailija

Kyllä mä nyt kaveri haluan vaan olla, tai oikeestaan en tiedä, ehkä myöhemmin tulevaisuudessa voisin kuvitella että seurustelisimme uudestaan, en oikein tiedä:-D oon aika pihalla.

Miten ootte suhtautuneet eksienne uusiin kumppaneihin pitkän suhteen jälkeen?

Vierailija

Itse olen eronnut vuosi sitten, ja sen jälkeen exäni kanssa ollut on off juttua. Nyt suhteemme on lopullisesti ohi kun exäni päättii ottaa uuden naisen. En ole osannut suhtautua asiaan järkevästi. Välillä on päiviä tai iltoja kun tuntuu todella pahalta, varsinkin kun alkaa ruokkimaan omaa mieltään ajatuksilla "minä olen yksin, hänellä on joku". Mutta suosittelen keskittymään omaan elämään ja miettimään miten ITSE haluan jatkaa ja mikä MINUT tekee onnelliseksi.
Tsemppiä erosta selviytymiseen!

Vierailija

Minä sanoisin, että ei oikeastaan voi olla, koska siitä tulee oikeastaan todella liian iso soppa, jos mies on sellainen 'mustasukkainen'. Mutta en itse olisi exän kanssa kaverina.

Näin kokeneena voisin sanoa niin paremmin :o Tulee vain liian paljon ongelmia nykyiseekin suhteeseen, jos kaveruutta haluat olla exän kanssa.

Vierailija

Minä sanoisin, että ei oikeastaan voi olla, koska siitä tulee oikeastaan todella liian iso soppa, jos mies on sellainen 'mustasukkainen'. Mutta en itse olisi exän kanssa kaverina.

Näin kokeneena voisin sanoa niin paremmin :o Tulee vain liian paljon ongelmia nykyiseekin suhteeseen, jos kaveruutta haluat olla exän kanssa.

tindee
Seuraa 
Liittynyt18.8.2011

Itse olen myös ajattelut samoin: "Nythän meillä olisi jopa kokemusta suhteesta joka ei välillämme toiminut ja jonka voisimme korjata paremmaksi" Mutta voin jo näin hetisuoraan sanoa että ei, ei toimi vaikka hyvältä ehkä kuullostaakin, koska jos ei kerran toimi, niin ei toimi toisella, kolmannella, eikä neljännelläkään. Exä on aina exä!!

Vierailija

Tottakai exän kanssa voi olla kaveri. Mä erosin exäni kanssa keväällä 2010. Aluksi teksasimme joka päivä ja soittelimmekin useasti. Olimme sopineet että pysymme kavereina. Sitten meille tuli pientä mustasukkaisuus riitaa, jota kesti viikon verran. Eräs ilta päädyin sitten kuitenkin eksälleni yöksi (erosta oli 2kk.) Palasimme yhteen, vaikkemme sitä myöntäneetkään muuta kuin parhaille kavereillemme, mutta sovimme että eroamme kun lähdsin vaihtoon. Homma toimi hyvin ja nyt olemme kavereita. Eksäni mustasukkainen tyttöystävä ei anna meidän tavata, mutta juuri eilen esimerkikis juttelimme eksäni kanssa nykyisistämmme ja suunnittelimme mitä hän voisi järjestää tyttöystävälleen lähestyvänä vuosipäivänä:)

Vierailija

Erosimme eksäni kanssa noin 4 vuotta sitten ja kavereita ollaan. Ensin meni yli vuosi ettei pidetty mitään yhteyttä ja nyt ollaan päädytty samaan kaveripiiriin. Vietetään silloin tällöin öitä yhdessä. Kumpikaan meistä ei ole seurustellut eromme jälkeen, joten en tiedä, miten reagoin siihen, että hän joskus seurustelee jonkun toisen naisen kanssa.. Kait se vähän kirpasee aluksi, mutta sitten sen voi hyväksyä.. Välien selvittelyitä ja tappeluita meillä tulee enemmän kuin muiden kavereiden kanssa..

Vierailija

Oman kokemukseni mukaan sanoisin, että ystävyys/kaveruus varmaan harvemmin toimii ja että exä on yleensä syystäkin exä.

Itse olin exäni kanssa kaukosuhteessa useamman vuoden. Välillämme oli rakkauden ja kiintymyksen ohella riitoja ja ongelmia, eikä suhde oikein koskaan toiminut. Eroaminen oli yksi piste. Olimme silloin molemmat samaa mieltä, että on parempi olla vain ystäviä. Todellisuudessa eron jälkeenkin välillämme oli paljon muuta kuin pelkkää kaveruutta: sekä rakkaita että kipeitä muistoja, ongelmia, selvittämättömiä asioita, kiintymystä, hellyyttä, kaipuuta... Ns. ystävyytemme muistutti aluksi monta kuukautta jonkinlaista asemasotaa ja sen jälkeen lähinnä on-off -suhdetta. Tapailimme tällöin myös muita ihmisiä ja exäni oli mustasukkainen. Välillämme oleva vetovoima alkoi pian muuttua taas pelkiksi riidoiksi ja ongelmiksi. Ei tuntunut hyvältä. Halusin kipeästi pois tästä oudosta, epätavallisesta ja ahdistavasta tilanteesta, mutta miten?

En usko, että olisin aivan omin avuin onnistunutkaan pääsemään irti exästäni, mutta onneksi hieman reilu vuosi eron jälkeen elämääni loikkasi aivan yllättäen eräs kiehtova, komea, inspiroiva, innostava, mielenkiintoinen, hellä ja rakastava mies. Ihastuin ja rakastuin häneen samantien, ja myöhemmin kuulin, että hän oli ollut minuun ihastunut jo pidempään. Ensimmäisestä tapaamisesta asti olemme olleet yhdessä, eikä exäni ole tämän jälkeen ottanut minuun enää mitään yhteyttä.

Silloin tällöin mietin mitä exälleni mahtaa nyt kuulua, mutta en haikaile mitään mennyttä. Olen järjettömän onnellinen tässä ja nyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat