Laihdunko jos lopetan e-pillerit?

Vierailija

Mietin pillereiden lopettamista, koska en ole vakituisessa parisuhteessa. Plus omistan nyt isot kasat raskausarpia rinnoissa, reisissä, lantiossa sekä takalistossa.

Lihoin (vasten lääkärien väitteitä ettei pillereistä liho) pillereistä muutaman kilon, en ole uskaltanut katsoa kuinka paljon, ja mietin tässä että lähteekö nuo kilot ja läskit kun lopetan pillerit ja palaanko takaisin vanhoihin mittoihin? Olen aika 100 varma että lihominen johtuu pillereistä, koska söin samaa mallia mitä ennen ja alotin jopa salilla käynnin plus että harrastin seksiä (sehän on liikuntaa myös :D ).

Ennen pillereiden aloittamista minulla oli hieman finnejä yläselässä mutta nyt ne ovat kadonneet, tuleeko ne takaisin?

Onko kukaan huomannut laihtuneen pillereiden syönnin lopetettua?

Kommentit (1)

Vierailija

Tulleet raskausarvet tuskin häviävät, vaikka e-pillereiden käytön lopettaisitkin. E-pillerit voivat kerätä nestettä elimistöön, mikä näkyy turvotuksena. Ja usein salitreeni nostaa painoa, koska lihakset kasvavat. Oletko ajatellut sitä?

Itse pidin joskus kuukauden tauon e-pillereistä ja iho muuttui heti rasvaisemmaksi. Uskon, että iho voi sinullakin alkaa kukkimaan, jos pillereiden käytön lopetat. Paino minulla putosi ehkä kilon, mutta eihän se näkynyt missään muussa kuin puntarin lukemassa. Terveydenhoitaja kertoi mulle silloin, kun olin lopettanut pillereiden käytön, ettei pillereiden käyttöä kannata lopettaa, vaikkei vakituisessa parisuhteessa oliskaan. Nykyään terveysalan ammattilaiset suosittelevat nuorille tuplaehkäisyä eli e-pillereitä + kondomia. Se on varma ehkäisykeino ehkäistä sekä raskautta että sukupuolitauteja.

Ei sun välttämättä tarvitse lopettaa e-pillereiden käyttöä. Voit vaihtaa ne uudempaan merkkiin. Ne ovat usein sellaisia, jotka eivät aiheuta turvotusta. Itsehän sinä sen päätöksen teet kuitenkin, mut tässä oli vähän minun näkökulmaa sulle asiasta. :---)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat