Jätkäni ex-tyttö palasi kuvioihin, HELP

Seuraa 
Liittynyt2.5.2010

Olemme viettäneet pojan kanssa paljon aikaa noin 4-5kk ajan, mutta pojasta ei tahdo saada selvää, että mitä hän haluaa.. Hän kyllä kertoo välillä kuinka ikävöi ja tykkää minusta. Tykkään pojasta todella paljon, mutta luettuani hänen viestinsä pojan luetettavuus vaivaa minua!

Halusin tietää pitääkö poika yhteyttä muihin tyttöihin ja luin salaa hänen viestinsä. Hän oli minun lisäksi viestitellyt yhden muun tytön kanssa paljon... HÄNEN EXÄNSÄ!!

He erosivat noin vuosi sitten, kun tyttö muutti eri puolelle Suomea. Viesteissä he muistelivat yhteisiä aikojaan ja ex-tyttö kertoi murheistaan.. Poikkikseni lohdutti häntä (viesteistä löytyi paljon sydämmiä ym.) He suunnittelivat tapaavansa ja viesteissä puhuttiin myös hieman rivoja.

Tämän jälkeen kysyin pojalta, että mikä meidän suhteen tilanne on ja mitä hän haluaa. Hän kertoi haluavansa olla vain minun kanssa ja sanoi että "Eikös tää vähän oo jo kun seurustelua"....
En saanut jätkän ajatuksista oikein taaskaan mitään selvää selkoa, onko tuo nyt niinku sopimus seurustelusta?
Enkä maininnut siis lukemistani viesteistä mitään.

Pitäisikö minun mainita viesteistä?
Vai seurata jatkossa, että jos viestit tämän seurustelu-puheenaiheen jälkeen jatkuvat niin myönnän lukeneeni viestit vasta sitten.
MITÄ TEEN? JA MITEN KERRON LUKENEENI SALAA HÄNEN VIESTEJÄÄN?!

Kommentit (9)

Vierailija

Tunnen tunteesi täysin. Oon ollut poikakaverini kanssa reilun vuoden, tapasimme heinäkuussa 2010. Hän erosi exästään kuukautta paria aikaisemmin. Olivat yhdessä nelisen vuotta.
Suhteemme alkuaika oli hankalaa kun hän ei ollut valmis uuteen suhteeseen. Nyt olemme kuitenkin onnellisesti yhdessä.
Miehelläni ja hänen exällään on edelleen lämpimät välit, viestittelevät ja käyvät kahvilla yms. Minun on vaikea suhtautua asiaan, koska toivoisin, ettei koko naista olisi olemassakaan. Täytyy tunnunstaa etten suuremmin hänen viestejään lukenut, mutta sain selville hänen facebook-salasanansa ja kyyläsin sieltä exän sivut, koska halusin tietää enemmän tästä "mysteerinaisesta". Juttelimme heidän suhteestaan eilen pitkään, koska halusin tietää enemmän siitä mitä heidän välillään tapahtui. En kuitenkaan tunnustanut kirjautuneensa hänen facebook-svuilleen..... Keskustelu helpotti mieltäni, mutta silti koen exän jonkin moisena uhkana, vaikka ovat vain ystäviä.... Mieheni rakastaa minua ja sitä en epäile, ja exälläkin on uusi poikaystävä eivätkä kumpikaan heistä kadu eroa, mutta silti tuntuu ikävältä kun he ovat niin läheisissä väleissä.

Vierailija

Exät vaikuttavat olevan suuri ongelma itse kullekin. uuhmaman tilanne tuntuu vaikealta. Miehesi viestit kuulostavat lämminhenkisiltä, oletko muuten kysynyt mieheltäsi, kuinka lämpimissä väleissä hän exän kanssa oikeasti on. Tiedätkö minkä takia he erosivat, vai oliko eron syy juuri se että tyttö muutti kauas? Mielestäni tuossa vaiheessa, vaikka seurustelu kysymys vaikuttaa olevan vielä hieman avoin, olisi tärkeää jo puhua rehellisesti ja suoraan toiselle. Suhde saa hyvän alustan jos alusta asti puhutaan avoimesti, vaikka se tuottaakin hämminkiä, kummallekin. En olisi niin huolissani jos mies kertoisi suoraan,jos he vaikka näkevät tytön kanssa kahvilla tms. En voi kuitenkaan sanoa, että itsekään olisit toiminut oikein kun luit salaa hänen viestejään.

Itse olen myös ex-ongelman kanssa. Pystyn samaistumaan enemmän Amppun tilanteeseen. Miehelläni on exän kanssa hyvät välit pitkän seurustelun jälkeen. Lisäksi heillä on yhteisiä lemmikeitä, joita mieheni käy usein katsomassa exän luona. Aluksi oli vaikea sisäistää asia, ettei exä koskaan ole poissa mieheni elämästä ja lähipiiristä. Itseäni vaivaa monet asiat heidän välillään. Entäs jos mies kuitenkin haluisi olla exän kanssa, kuitenkin mies on usein puhunut exästään ja heidän suhteestaan. En ole varma tulenko koskaan olemaan yhtä tärkeä miehellenni, kuin hänen exänsä oli...

Vierailija

Ging, voin selvästi samaistua myös sinun tunteisiisi. Harmi, että eksyin tänne vasta nyt sillä täältä olisin jo aikaisemmin voinut löytää "sielunsukulaisen" joka ymmärtää miltä tuntuu. :) Olemme poikaystäväni kanssa avoimia ja hän tietää minun mielipiteeni hänen ja exänsä väleistä. Silti hän ei oikein ymmärrä mikä asiasssa on niin vaikeaa. Aluksi hän "salasi" tapaamiset exänsä kanssa tai että yleensäkin olivat tekemisissä, siis vain jätti kertomatta. Ajatteli että niin olisi parempi. Itse olen kuitenkin sitä mieltä että haluan ehdottomasti tietää kun exä pitää yhteyttä ja koska he tapaavat, tehdä asiasta ns. arkipäiväinen.
Tiedän että mieheni rakastaa minua, mutta pelkään samoin kuin Sinä Ging, että en kuitenkaan "ylety samalle tasolle" exän kanssa. Kuitenkin ensimmäinen kunnon tyttöystävä, kokeneet kaiken yhdessä. Asuivat yhdessä, olivat kihloissa yms..
Tiedän myös että heidän välillään ei tule olemaan mitään, mutta se pelko hiipii mieleeni joka kerta kun he tapaavat...

Vierailija

Itselläni on sama tilanne kuin ampulla ja gingillä :l koen mieheni eksän uhkana itselleni ja en vain saa sitä päästäni. Ja samaan tapaan se munkin mies ei kerro siitä kun tapaa tai pitää yhteyttä mikä raastaa mun hermoja ihan hirveästi koska koen että he salailevat jotain kun eivät kerta voi mullekkin kertoa. Ja siihen ''salailuun'' kyllästyneenä pyysin erittäin.. köh.. kauniisti kertomaan että jos tapaa tai pitää yhteyttä. Ja itselleni tämä on ensimmäinen kunnon suhde kun hänellä on ollut kaksi vakavempaa ja muita säätöjä.

Itselläni on ollu mahdollisuus lukea viestit ja käydä fbssä kyylimässä mut en ole ikinä tehnyt sitä. Ei ole tullut edes mieleen :P mutta jos kokisin että olisi niin paljon epärehellisyyttä ilmassa niin voisin vilkaista viestit vaikka toisen naaman edessä.

Vierailija

Mua itse asiassa vähän helpotti, kun pyysin miestäni kertomaan koska tapaavat ja kun ovat yhteyksissä. Silti mietin mistä he keskustelevat ja mitä tapaamisissa tapahtuu..
Mieheni on myös ehdottanut muutamaan otteeseen, että tapaisimme exän kanssa.. Mentäisiin vaikka tuplatreffeille, kun exälläkin uus poikaystävä. Mut yök ei. Toivoisin vaan että koko ihmistä ei olis.. Onko teillä kokemusta tälläsestä? Kannattaako??

Vierailija

Olen samaa tässä miettinyt että hajoisiko pääni enää niin kovasti jos tapaisin tämän exän. Mutta jotenkin tuntuu etten halua nähdä sitä naista ikinä :D En varmaan pystyisi käyttäytymään kovinkaan kauniisti tai olla ajattelematta myrkyllisiä ajatuksia. Ja ah voi sitä tuskaa kun näkisi miten hyvin he tulevat juttuun :P Ehei ei tule kesää. Mutta jos jollakulla on kokemuksia asiasta niin voisi jakaa meille? Ehkei se olisikaan niiiiiiiin hirveän kamalaa.... :|

Lenune
Seuraa 
Liittynyt3.7.2011

Uuhmaman tilanne kyllä kuulostaa kamalalta. Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa, erona ainoastaan se, että eksät pysyivät mukana kuvioissa koko ajan, alkuun minun tietämättäni. Itselleni asia selvisi vahingossa, kun olin joskus yksin kotona ja luin tylsyyksissäni ensimmäisiä poikaystävän kanssa vaihdettuja tekstiviestejä omasta kännykästäni. (minulla on asetuksena että lähetetyt viestit poistuvat automaattisesti loppupäästä) Aloin sitten ihmetellä, että mitä ihmettä ollaan puhuttu joskus, kun poikaystävän laittama viesti kuulosti niin kummalliselta. Omaa viestiäni ei enää omasta puhelimestani löytynyt. Laitoin miehellekin viestin, että muistatko mistä on ollut puhe, mutta ei muistanut. Poikaystäväni oli vaihtanut puhelinta muutamaa viikkoa aiemmin ja hänen vanha puhelimensa oli hyllyssä, niin ajattelin että katson onko hänellä viestini tallessa. Aloin etsiä viestiä, mutta löysinkin samankaltaisia viestejä kuin uuhmama sanoi löytäneensä... Tuntui kyllä todella pahalta siinä vaiheessa. Ymmärrän hyvin epäluottamuksen, itselläni se ainakin keskusteluista ja rakkauden tunnustuksista huolimatta, jäi vaivaamaan aivan liikaa ja jatkoin silloin tällöin tätä vakoilemista milloin facebookissa milloin muualla, minkä poikaystävä oli sattunut jättämään auki. Ja ihan mulkuksi jätkä sitten osoittautuikin.

Ehkä olisin voinut vain yrittää luottaa ja päättää olla enää vakoilematta, kysyä suoraan ja uskoa vastausta. Se olisi varmasti ollut kivuttomin vaihtoehto, ja luottamuskin olisi ehkä jossain vaiheessa palautunut. Mutta onko siinäkään sitten mitään järkeä? Pakottaa itsensä luottamaan, olemaan onnellinen ja sitten 5 vuoden päästä kuulla, että mies on pettänyt sinua työmatkoilla eksän kanssa tms.
Sinuna ehkä tunnustaisin, että luit viestit ja sanoisin että eksän kanssa noin läheinen yhteydenpito häiritsee. Mies joko muuttaisi toimintaansa sinun takiasi, tai sitten jatkaisi sitä selkäsi takana (minkä saisit kyllä ennemmän tai myöhemmin tietää, vaikka sitten vakoilemalla, vaikka se "väärin" onkin.) Jos tulisi toinen kerta, kun mies tekisi tuota samaa niin sitten kenkää vaan perseelle. Sen verran olen oppinut, että luottamuksen voi paikata kerran, koska kaikki voivat mokata typeryyttään tai tietämättömyyttään, mutta jos sama moka toistuu niin tuskinpa sillä ihmisellä on kauheasti edes haluja muuttua.

Noin niinkuin muuten eksistä sitten. Minun puolesta saa kuulumisia vaihtaa, mutta jos mies muistelee eksänsä kanssa menneitä tai kehuu eksää jatkuvasti niin loukkaannun. En myöskään tykkää ajatuksesta, että eksä ja mies tapailevat, ainakaan kahvittelua pidempään. Jos minulle ei kerrota niin se kahvittelukin on liikaa. Olen ihan samoilla linjoilla ihmisten kanssa, että jos eksää haluaa välttämättä tavata niin olisi suotavaa kertoa siitä minulle.

Ja itse tahtoisin mielellään nähdä mieheni eksän, koska yleensä, kun ihmisen tapaa niin hänestä saa paljon realistisemman kuvan. Eikä ehkä enää maalaile niitä piruja seinille aina jos mies viipyy siellä kahvilla 5min pidempään kuin lupasi. Ainakin itse kuvittelisin, että kun näkisin eksän ja juttelisin hänelle, niin todennäköisesti hän ei tuntuisi enää samalla tavalla uhalta. Koska itse ainakin olisin valmis tapaamaan entisen mieheni uusia naisia vasta kun olen itse täysin yli eksästä, joten oletan että jos eksä on valmis tapaamaan nykyisen niin hänellä tuskin on enää tunteita eksäänsä kohtaan. Korjatkaa jos ajattelette eri tavalla niin en ala luottaa eksiin vaikka heidät tapaisinkin :D
Toisaalta, on kokemusta siitäkin, että kun eksä sai minut vakuutettua sähköpostitse siitä, että hänellä ei ole tunteita miestäni kohtaan niin ilmeisesti hän sen jälkeen oletti, että hän voi puhua miehelleni mitä tahansa minun loukkaantumattani...

Vierailija

Edellisessä seurustelu suhteessani olin todella mustasukkainen eksäni eksästä, koin hänet uhkana, vaikka aivan syyttä... Eksäni piti minusta paljon enemmän ja minun kanssani suhde toimi paremmin. He eivät olleet vuoteen yhteydessä kun erosivat ja sitten eksäni tapasi minut. Alettiin seurustella eikä eksäni pitänyt mitään yhteyttä eksäänsä minun takiani. Myöhemmin vuoden seurustelun jälkeen kun suhteemme alkoi menemään huonosti eksän eksä otti yhteyttä ja nykyään he ovat kavereita, kun eksäni elämä "sallii" sen, eli hän ei seurustele enää kanssani. Eksäni kuitenkin vakuuttaa minun olevan tärkeämpi hänelle meistä ja valitsisi minut jos pitäisi.

Itsekkin olen syyllistynyt facebook keskustelujen lukemiseen, niissä ei oo onneks ollu mitään ihmeellistä :) kuulumisia vain.

Niin ja eksäni eksä asuu nykyään yhdessä naisen kanssa ja seurustelee.

uuhmama
Seuraa 
Liittynyt2.5.2010

Kiitos kaikille vastauksista!

Olen päättänyt kysellä ensin jätkältäni hänen ja exänsä nykyisistä väleistä, että ovatko he yhteyksissä jne.
Testaan valehteleeko hän vai kertoisiko jopa itse olevansa exänsä kanssa edelleen yhteyksissä...

Jos hän valehtelee, aijon paljastaa lukeneeni viestit ja samalla tarkistan onko viestejä tullut lisää!

Ärsyttää niin paljon ja asia vaivaa kokoajan. En ole aikaisemmin vielä luottanut kehenkään jätkistäni yhtä paljon kuin nykyiseen, niin tuntuu todella pahalta, kun luottamus tippui melkein nollaan. En olisi hänestä uskonut!:(

Raportoin kuinka suunnitelmani toteutuivat ;)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat