"Kulta, muru, rakas" Missä vaiheessa tahdotte kuulla nämä?

Seuraa 
Liittynyt3.7.2011

Olen törmännyt jännään ilmiöön. Ensin eksäni kohdalla pari vuotta sitten ja nyt erääseen uuteen mieheen tutustuessa. Eli ollaan tunnettu ja juteltu pari viikkoa, pääasiassa netin kautta. Ja sitten miehen puheessa alkaa vilahdella "muru, kulta" kutsumanimiä.

Onko tämä oikeasti miten yleistä, muut törmänny? Ja millaiset miehet näitä viljelevät tässä vaiheessa?

Itseasiassa kysyin tätä uudelta tuttavuudeltani ja halusin tietää miksi käyttää tuollaisia sanoja tässä vaiheessa ja onko miten tosissaan niiden kanssa. Vastaukseksi sain, että tarkoitus on miellyttää ja että lähinnä ne ovat vitsailua.
En itsekään ajatellut, että mies vielä olisi kovin tosissaan, mutta silti vähän kirpaisi, koska itse olen aikas ihastunut tähän uuteen tuttavuuteen. Ja jotenkin noiden sanojen käyttämisestä tuli tunne, että hänkin olisi ihastunut minuun. Ehkä jopa enemmän kuin minä häneen.

Eksäni teki aikoinaan ihan samoin, kullitteli ja murutteli parin viikon tuntemisen jälkeen, ja jälkikäteen sain kuulla, että hän oli samaan aikaan puhunut aivan samoja asioita monelle muulle tytölle. Ei tuntunut kamalan kivalta, koska hän oli myös sanonut, ettei voisi olla muiden kanssa ennenkuin näkee miten juttumme etenee. Tiedä sitten onko tästä jäänyt joku trauma, kun en halua miehen kutsuvan minua muruksi tai kullaksi, ennen seurustelua.(vaikka tällä kertaa kukaan ei olekaan lupaillut mitään.) Jos on kiinnostunut niin nähköön vähän vaivaa osoittaakseen sen, pelkkä muruttelu on vähän liian helppo tapa. Minulle ainakin on tärkeämpää, että mies on kiinnostunut asioistani ja puheistani, kuin että hän osaa käyttää 10 eri kulta -sanan synonyymiä.

Mut oikeasti haluaisin tietää, miten muut tämän kokee? Häiritseekö, jos mies alkaa kutsua kullaksi hyvin lyhyen tuntemisen jälkeen ja ennen seurustelua? Oletteko joskus kysyneet mieheltä syytä tälläiseen ja mitä on vastattu? Oletteko tehneet niinkuin minä ja sanoneet, että "loppuu tommonen, sano sitten ku oikeesti tarkotat"?
Ja nii, jos on ollut tällainen mies, niin oletteko päätyneet yhteen, vai onko kyseessä ollut vain joku pelimies, onko jälkikäteen käynyt ilmi, ettet olekaan ollut ainoa "kulta"?

En ees tiiä miks asia vaivaa minua :D taidan ottaa tuollaiset sanat kuitenkin aika henkilökohtaisesti ja kuvitella, että mies tarkoittaisi niitä, vaikka järki sanoisikin, ettei voi vielä olla ihan tosissaan :D

Kommentit (7)

Vierailija

pari vuotta sitten tutustuin erääseen mieheen joka aika pian tutustumisen jälkeen rupesi kutsumaan mua nimellä 'kulti' jne. itse pidin häntä vain hyvänä kaverina jolle pystyin juttelemaan lähes kaikesta ja siksi tollaiset ns. hellittelynimet häiritsi. sanoinkin hänelle joskus että 'mikä kulta mä sulle oon'. hän oli muhun kai ihastunut mutta jotenkin musta tuntuu etten ollut ainut kelle hän jutteli tuohon samaan tyyliin. että kyllä tollasia miehiä löytyy :D

Vierailija

Omasta mielestäni vasta parisuhteessa! Itelle ainaki tulee vähän vaikee olo jos joku rupee tutustumis vaiheessa tollasilla nimillä kutsuun koska itse en niitä käytä, ainakaan kauheen äkkiä.

Vierailija

Oma nykyinen poikaystävä ei ole ennen seurustelua puhutellut tällaisilla hellyttelynimillä, mutta heti kun aloimme seurustella, näitä nimiä alkoi tulla. =) Ollaan oltu 2v yhdessä. Mielestäni ei ennen seurustelua tarvistisi ainakaan itseäni puhutella näin... "Mikä kulta mä sulle oon?" olis kans eka kysymykseni täs tilantees. =D

yyppy
Seuraa 
Liittynyt19.11.2011

Mulla itsellä just samantapainen tilanne, tuntenu miehen reilut 3vkoa ja hän muruttelee ja mussuttelee viesteissä ja soitellessaan.. Itsellä jotenkin sellainen olo että hellittelynimien pitäisi tulla kuvaan mukaan vasta parisuhteessa ollessa ja jotenkin hämmentää tollainen käyttäytyminen.. Kyseessä on kuitenkin aikuinen päälle 30 vuotias mies.. En tiedä puhuuko hän samaan sävyyn sitten useille naisille (toivottavasti ei) mutta itselleni on vaikeaa myöntää edes että ikävöin häntä näin lyhyen tuttavuuden jälkeen, saati sitten ruveta muruttelemaan.. :D Tiedä häntä oliko tästä mitään apua, mutta teki mieli jakaa samantapainen tilanne! Ps. Olisi pitäny puuttua tohon murutteluun varmaan heti ja kysyä että "mikäs muru minä oikeen olen", koska nyt se tuntuu tyhmältä jälkeenpäin puuttua toisen sanomisiin xD

Vierailija

Meillä päin saatetaan kutsua toisiamme muruiksi ihan vain kaverien kesken, ja minulle siitä tulee mukava olo ja tuntuu siltä että ihmiset välittävät :)

samalla linjalla
Lenune

Olen törmännyt jännään ilmiöön. Ensin eksäni kohdalla pari vuotta sitten ja nyt erääseen uuteen mieheen tutustuessa. Eli ollaan tunnettu ja juteltu pari viikkoa, pääasiassa netin kautta. Ja sitten miehen puheessa alkaa vilahdella "muru, kulta" kutsumanimiä.

Onko tämä oikeasti miten yleistä, muut törmänny? Ja millaiset miehet näitä viljelevät tässä vaiheessa?

Itseasiassa kysyin tätä uudelta tuttavuudeltani ja halusin tietää miksi käyttää tuollaisia sanoja tässä vaiheessa ja onko miten tosissaan niiden kanssa. Vastaukseksi sain, että tarkoitus on miellyttää ja että lähinnä ne ovat vitsailua.
En itsekään ajatellut, että mies vielä olisi kovin tosissaan, mutta silti vähän kirpaisi, koska itse olen aikas ihastunut tähän uuteen tuttavuuteen. Ja jotenkin noiden sanojen käyttämisestä tuli tunne, että hänkin olisi ihastunut minuun. Ehkä jopa enemmän kuin minä häneen.

Eksäni teki aikoinaan ihan samoin, kullitteli ja murutteli parin viikon tuntemisen jälkeen, ja jälkikäteen sain kuulla, että hän oli samaan aikaan puhunut aivan samoja asioita monelle muulle tytölle. Ei tuntunut kamalan kivalta, koska hän oli myös sanonut, ettei voisi olla muiden kanssa ennenkuin näkee miten juttumme etenee. Tiedä sitten onko tästä jäänyt joku trauma, kun en halua miehen kutsuvan minua muruksi tai kullaksi, ennen seurustelua.(vaikka tällä kertaa kukaan ei olekaan lupaillut mitään.) Jos on kiinnostunut niin nähköön vähän vaivaa osoittaakseen sen, pelkkä muruttelu on vähän liian helppo tapa. Minulle ainakin on tärkeämpää, että mies on kiinnostunut asioistani ja puheistani, kuin että hän osaa käyttää 10 eri kulta -sanan synonyymiä.

Mut oikeasti haluaisin tietää, miten muut tämän kokee? Häiritseekö, jos mies alkaa kutsua kullaksi hyvin lyhyen tuntemisen jälkeen ja ennen seurustelua? Oletteko joskus kysyneet mieheltä syytä tälläiseen ja mitä on vastattu? Oletteko tehneet niinkuin minä ja sanoneet, että "loppuu tommonen, sano sitten ku oikeesti tarkotat"?
Ja nii, jos on ollut tällainen mies, niin oletteko päätyneet yhteen, vai onko kyseessä ollut vain joku pelimies, onko jälkikäteen käynyt ilmi, ettet olekaan ollut ainoa "kulta"?

En ees tiiä miks asia vaivaa minua :D taidan ottaa tuollaiset sanat kuitenkin aika henkilökohtaisesti ja kuvitella, että mies tarkoittaisi niitä, vaikka järki sanoisikin, ettei voi vielä olla ihan tosissaan :D

Mulle on käynyt samalla tavalla muutama vuosi sitten. Mies on 3 viikon kirjottelun jälkeen ruvennut kullittelemaan ja todellisuudessa olikin pelkkä pleijeri ja kirjotteli monelle kavereilleni samaan aikaan samalla tavalla kuin minulle. Nyt muutaman vuoden jälkeen mies aloitti minulle kirjottelun uudelleen ja yrittää vakuutella että on muuttunut ja minä olisin hänelle se oikea mutta vaikea uskoa menneisyyden perusteella onko mies todella muuttunut että on ainoastaan yhden naisen kanssa kerrallaan.

Nuuniu

En lämpene hellyttelynimille kuin vasta parisuhteessa. Itselleni tulee jotenkin vaivaantunut olo, jos puolituttu ihminen alkaa kutsumaan kullaksi.

Viime viikolla annoin miehelle numeron kaupungilla (typerä temppu, en kuitenkaan olisi kyseisestä miehestä kiinnostunut, vaikka olisin sinkku), ja jo heti toisessa viestissä (ensimmäiseen en vastannut) luki "kulta missä sä oot". Alkoi ahdistaa, enkä ole vastannut hänen viesteihinsä ollenkaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat