Mitä tehdä entisen säädön, nykyisen ystävän kanssa?

Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Tarina on-off -suhteesta ja sen jälkeisen ystävyyden mahdollisuudesta:

Keväällä ja alkukesästä minulla oli säätöä, melkein parisuhde erään nuoren miehen, Antin (nimi muutettu) kanssa. "Suhteemme" kehittyi paria kuukautta aiemmin alkaneesta ystävyydestä. Keväällä jätkä kertoi yhtäkkiä olevansa minuun hyvin ihastunut, vaikka seurustelikin vielä toisen kanssa. Minulle hän vakuutti, ettei hänen ja seurustelukumppaninsa välillä ole enää muuta kun yhteinen asunto, että heidän suhteensa on aikoja sitten hiipunut ja tunteet minua kohtaan ovat suuret. Hän myös lupasi erota kumppanistaan ja etsiä uuden asunnon.

Asumme melko kaukana toisistamme, mutta näimme noin viikko tämän ihastumisen tunnustuksen jälkeen. Aikamme yhdessä oli ihanaa ja hauskaa, mutta lähdettyäni Antti ilmoitti, ettei voikaan olla kanssani, sillä haluaa selvittää oman elämänsä ensin, eikä hän halua joutua kahden naisen väliin. Välimme katkesivat hetkeksi, mutta pian aloimme taas jutella ystävinä.

Parin kuukauden kuluttua tästä, kesän alussa, hän ilmoitti ettei ole päässyt yli minusta, ja että nyt hän on oikeasti eronnut tyttöystävänsä kanssa. Sulattelin asiaa hetken, ja kerroin Antille epäilyksistäni ja siitä miten hän viime kerralla satutti minua. Halusin kuitenkin uskoa häneen, joten palasimme "yhteen". Meillä oli taas hauskaa sen reilun kuukauden kun sitä kesti, mutta sitten hän sanoi ettei olekaan valmis suhteeseen, ja pahoitteli sitä jos satutti minut.

Välimme katkesivat taas. Näimme kerran, mutten ollut huomaavinaankaan häntä, emmekä edes moikanneet. Juttelimme silloin tällöin, mutta aiempaa estyneesti. Selvitimme myös välimme, eikä väliimme jäänyt pahoja kaunoja. Sovimme olevamme kavereita, ainakin jonkun ajan kuluttua kun olisin valmis siihen. Antin kanssa on helppo puhua arkipäiväisistä asioista, minkä takia olinkin valmis pitämään hänet ystävänäni hänen anteeksipyyntönsä jälkeen.

Nyt seurustelen ihanan jätkän kanssa, kenestä en luovu mistään hinnasta. Olen vihdoin onnellinen ja arvoisessani parisuhteessa, missä molemmat ymmärtävät toisiaan loistavasti! Vähän aikaa sitten Antti ilmoitti minulle, että hän teki elämänsä suurimman virheen päästäessään minut menemään. Vastasin asiallisesti, että olen onnellinen nyt, eikä hänestä ja minusta tule enää mitään, mutta ystäviä voimme olla. Antti ei tunne poikaystävääni, mutta silti hän oli ilmeisesti haukkunut tätä yhteisille ystävillemme. Antti on nyt ollut jo jonkun aikaa sinkkuna ja jopa muuttanut pois exänsä kanssa samasta asunnosta. Minua alkoi ärsyttää se, miten hän otti nyt yhteyttä, aivan kuin hän haluaisi kokeilla poikaystäväni ja minun suhteen kestävyyttä?! Ymmärsikö hän menetyksensä vasta nyt, kun minulla on toinen? Voinko enää koskaan nähdä häntä normaalisti yhteisen kaveriporukkamme joukossa, ilman että hän alkaa valittaa kuinka ikävöi minua ja haluaa minut takaisin?

Toivottavasti joku jaksoi lukea ja ymmärsi selitykseni!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat