Raskauden mahdollisuus?

Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Hei

Olen 18-vuotias ja menkkani ovat tällä hetkellä kuusi päivää myöhässä. Kuukautiseni ovat melko epäsäännölliset, kierron pituus heittelee usein noin kahdella-kolmella päivällä suuntaan tai toiseen. Seksiä olen harrastanut kerran viime kuukautisten jälkeen. Käytimme kondomia koko yhdynnän ajan, eikä se mielestäni rikkoutunut.

Nyt pelkään olevani raskaana, vaikka menkkojen myöhästyminenhän voi johtua vaikka stressistä, mikä on aiheutunut tästä huolesta. En ole laihduttanut tai muutenkaan muuttanut elintapojani, enkä myöskään polta. Käyn todennäköisesti torstaina tai perjantaina antamassa virtsanäytteen mikäli menkat eivät ole alkaneet siihen mennessä, jotta raskauden mahdollisuus saadaan selville.

Millä todennäköisyydellä olen raskaana, ja kuinka nopeasti virtsanäytteen tulokset tulevat? Mahdollinen raskaus pelottaa minua, sillä en missään nimessä halua kokea raskautta varsinkaan tässä vaiheessa elämääni.. En ole kertonut asiasta poikaystävälleni, sillä en halua turhaan huolestuttaa häntä.

Iso kiitos kaikille ketkä vaivautuvat vastaamaan!!

Kommentit (6)

Vierailija

Hei underthreat!

Kondomi on oikein käytettynä hyvin luotettava ehkäisyväline. Ehkäisyteho on 97 - 98 % (eli 2-3 naista sadasta tulee vuoden käytön aikana raskaaksi). Sanoit itse, että kuukautisesi ovat hyvin epäsäännölliset ja mikäli sinulla on vielä stressiäkin, ei ole mikään ihme, jos kuukautiset ovat myöhässä, tai jäävät kokonaan välistä.

Sinuna yrittäisin nyt rauhoittua, sillä on hyvin pieni mahdollisuus, että olisit raskaana ja stressi saattaa viivästyttää kuukautisiasi vain entisestään. Mikäli asia kuitenkin vaivaa sinua noin paljon, voit aina tehdä raskaustestin asian varmistamiseksi, kuten olit ajatellutkin. :>

Vierailija

Mulla oli tässä vähän aikaa sitten menkat 3vk myöhässä ilman mitään syytä. Pelkäsin raskautta niin paljon etten uskaltanut mennä ostamaan edes testiä - lopulta mieheni kävi ostamassa sen. Tulos oli selvä negatiivinen (ei raskaana) ja menkat alkoi seuraavana päivänä! Eli tosiaan tuo stressaaminen voi vaikuttaa tosi paljon.

Suosittelen e-pillereiden aloittamisen harkitsemista, jos olet vakiosuhteessa.

underthreat
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Kiitos teille! E-pillerit ovat tosiaankin harkinnassa jo olleet, ja uskon että hankin kortsun tilalle jonkun muun ehkäisyn. Menen sitten vaikka torstaina otattamaan verinäytteen mikäli menkat eivät ole vielä alkaneet, toivottavasti tuloksen saamisessa ei kestä kauaa..

Vierailija

En usko, että olisit raskaana, menkat varmaankin jätättää nimenomaan tuon stressaamisen takia :D Itsellänihän myös kondomit ehkäisyvälineenä ja kerran menkat oli suunnilleen 2-3 viikkoa myöhässä, tein negatiivisen testin ja menkat alko 2 pv sen jälkeen. Tosiaan, ne jätättää stressin takia ja voi jäädä välistäkin :) Itsellänihän johtui stressin ja siitä johtuvan rajun laihtumisen takia. Käsittääkseni menkat saa olla viikonkin myöhässä ennen kuin kannattaa alkaa huolestua, mutta ihan rohkeasti vain sit apteekkiin hakemaan testi jos niitä ei ala näkyä. Uskon kyllä, että ovat tulossa ;P

Vierailija

Totta se on, että tressi myös voi vaikuttaa menkkoihin ja siihen, että miten ne tulevat sitten. :o Itselläni on joskus käynny niin, että tressi on siirtänyt menkkoja minulla. Mutta jos haluaa olla varma asiasta nii käy ostaa sitten se raskaustesti apteekista ja tee testi!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat