Sadeasu

Vierailija

Mitä ajattelette, sopiiko pereinteinen sadepuku kaupunkiin? Itse käytän Rukan keltaista sadeasua, olkainhousut+takki. Olen ihmetellyt, kun kovallakaan sateella ei juuri perinteisiä sadeasuja nää.

Kommentit (14)

Vierailija

Itse en pidä sadeasuista. Pienenä ne oli kätevät, kun tuli ryödettyy vatsallaan pitkin ojan pohjaa. Nykyisin säilyy aika hyvin kuivana, jos on kumpparit ja sateenvarjo. Jos taas on tilanne et sateenvarjo on epäkäytännöllinen (lähetää ulkoilee, pitää pyöräillä ym), silloin käytän tuulipukua, joka kestää vettä ja oikeastaan on melkein kuin sadeasu. Näyttää tavalliselta tuulipuvulta ja hengittää paljon paremmin kuin perinteinen sadeasu. Muutenkin tyylikkäämpi ja istuvampi.

Vierailija

Olen miettinyt samaa kuin aloittaja ja suunnitellut itsellenikin sadeasun hankintaa. Entä jos tarvitsee lähteä pyöräilemään rankkasateeseen? Kesällä jouduin lähtemään pyöräilemään rankkasateeseen ja vettähylkivä tuulipukuni laski vedet läpi noin parinsadan metrin pyöräilyn jälkeen. Lipallinen huppu suojasi vähän kasvoja pahimmilta roiskeilta mutta vesi tuli kuitenkin hupusta läpi kastellen inhottavasti hiukset ja niskan. Samoin olkapäät ja rinnukset kastuivat hetkessä. Pyöräiltyäni perille 3 kilsaa olin aivan läpimärkänä päästä varpaisiin. Pienellä sateella sadeasua ei välttämättä tarvitse jos on hyvä tuulipuku mutta kaatosateessa se on kyllä tarpeellinen säänmukainen asu myös kaupunkiin.

Vierailija

Nykyään saa monesta marketista esim. Icepeakin kevyitä (tuulipuvun näköisiä) sadeasuja. Ne ovat hyvännäköisiä ja mukavia päällä. Itseasiassa en itse enään käytä tuulipukua juurikaan. Nämä kevyet sadeasut ovat jo niin lähellä tuulipukua, ettei tuulipuvun käytössä ole järkeä varsinkaan kauppareissulla tai syksyisessä säässä ulkoillessa. Vettä nämä pitää hulppeasti tuulipukua paremmin. Ehkä jos tunteja seisoo jossain kaatosateessa, niin silloin rukan perinteinen keltainen on ainoa, mikä pitää vettä tunteja. Hikiliikunnassa tuulipuku hiostaa lähes yhtä paljon kuin kevyet sadeasut, eli hikiliikuntaan luonnonkuituiset vaatteet. Jos kahina tai puvun hitusen liukas pinta ei haittaa, siitä vaan sovittelemaan :) Drymxx, Gote-Tex ei mielestäni enään vastaa ominaisuuksiltaan pukujen hintaa.

Vierailija

Tuulipuvussanikin on hieman liukas pinta mutta silti kastuessaan se imaisee sadepisarat helposti läpi asti. Tämä Icepeakin sadeasu on varmaankin eri aivan kangasta vaikka se näyttääkin tuulipuvulta.

Onko jollain kokemusta Raiskin DrymaxX-puvuista jotka tuossa mainittiin? Jos vertaa tuulipukuun niin pitääkö paremmin vettä? Rankkasade ainakin luulis menevän läpi näistäkin, mutta olisko jollain ihan kokemusta?

Vierailija

Lainaus:

Tuulipuvussanikin on hieman liukas pinta mutta silti kastuessaan se imaisee sadepisarat helposti läpi asti. Tämä Icepeakin sadeasu on varmaankin eri aivan kangasta vaikka se näyttääkin tuulipuvulta.

Onko jollain kokemusta Raiskin DrymaxX-puvuista jotka tuossa mainittiin? Jos vertaa tuulipukuun niin pitääkö paremmin vettä? Rankkasade ainakin luulis menevän läpi näistäkin, mutta olisko jollain ihan kokemusta?

Mulla on myöskin moinen, ostin joskus tarjouksesta. Pitää hyvin vettä ja hengittää karvan verran paremmin verrattuna tavalliseen sadeasuun. Kangas melko kankeaa ja voimakkaasti kahisevaa. Todennäkösesti kestävää kangasta, kestää varmaankin metsässä kävellessä oksat ja risut rispaantumatta. Puku on pari vuotta vanha. Voi olla että nykyiset on ohuempia ja kahisee vähemmän. Aika käyttämättömäksi loppupeleissä on tuo puku jäänyt. Icepeakin sadepuku on mukavan ohutta, mutta metsään en risujen ja oksien sekaan sillä lähtisi, ei kestä.

Vierailija

Heippa,

Tottakai kehtaa pitää, olen ketjun aloittaja ja tosiaan jos kunnolla sataa niin keltanen sadepuku päälle ja kumpparit jalkaan. Olenpa kirjastossakin käynyt niin, et sadetakkin otin pois, mut miissä keltasissa "kurahaalareissa" olin sisällä. Ei mua haittaa jos ihmiset kattoo tai pitää erikoisena.

Vierailija

Minusta tärkeintä sateella on se, että pysyy kuivana ja ehkä siihen on paras juuri perinteinen sadeasu.

Kelaisen sadeasun ehdottomasti paras puoli on kuiten syyspimeässä ja sateessa se, että sen käyttäjä näkyy liikenteessä olipa sitten jalan tai pyörällä.

Muut tuuli- ja ulkoiluasut ovat turhan usein tummi väritykseltään.

Vierailija

Mä en missään tapauksessa näyttäytyis tollasissa kaupungilla, vaikka en kamalasti ulkonäön päälle välitäkään. Mutta kyllä tollanen on jo musta ihan liikaa! Ehkä jos asuisin korvessa, niin koiraa voisin ulkona käyttää sellasissa vaatteissa, tai ehkä kaupungissakin yöllä, kun ei kukaan oo näkemässä :D

Vierailija

Toivon että kaikki pukeutuis niinkuin itestä tuntuu hyvältä.

Henkilökohtaisesti en käyttäisi telttamaista sadepukua ihmisten ilmoilla, koska en tunne olooni yhtään kotoiseksi sen tyylisissä vaatteissa.

Pienellä sateella pärjään Icepeakin takilla. Jos on rankkasade menen autolla tai pyydän kyydin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat