Älypuhelimista

Vierailija

Onko teillä älypuhelimia (merkki ja malli)? Käytättekö paljonkin nettiä ja mitä mieltä olette puhelimenne toimivuudesta/käytännöllisyydestä? Kuinka iso näyttö puhelimessa mielestänne tulee olla, jotta sillä viitsii käyttää nettiä? Vaikeuttaako/helpottaako kosketusnäyttö puhelimen käyttöä vai onko se ihan sama, onko siinä fyysinen näppäimistö vai ei? Itse aion hankkia piakkoin ensimmäisen älypuhelimeni kun nykyinen kännykkäni (Sony Ericsson C702) tekee kuolemaa. Ajattelin ostaa SE:n Xperia Rayn, onko kellään kokemuksia? Toivoisin mielipiteitänne/kokemuksianne tänne, etenkin Sony Ericssonin kosketusnäytöllisistä.

Kommentit (2)

Vierailija

Minulla on Samsung Galaxy S ja olen ollut siihen hyvin tyytyväinen. Helppo käyttää, iso näyttö ja muutenkin toimivat ominaisuudet. Nettiä käytän sillä paljon ja en kyllä enää pärjäisi ilman sitä. 2 euroa kuussa ja sillä saa rajattomasti käyttää internettiä. Olin myös yllättynyt videokuvauksen hyvään laatuun. Ehdottomasti suosittelen ainakin tätä puhelinta. Jos tarvitsee musiikkilaitteen, videokameran, kalenterin, pelikoneen, internetin ja radion samassa paketissa kuin puhelin, kannattaa ostaa älypuhelin.

Kosketusnäyttö on mielestäni helpompi kuin tavallinen. Sen saa tarvittaessa isommaksi ja näppäileminen on nopeampaa.

Eikä puhelin ole läheskään yhtä hauras mitä luulisi. Olen pari kertaa sen pudottanut lattialle ja mitään vahinkoa ei siitä ole tullut. Tosin näyttöä pitää puhdistaa koska tahrautuu helposti.

Vierailija

Huoh, mitäköhän mulla ei ois ollu...

No Samsungilta oon tykänny kauheesti noista Galaxyistä. Viime syksynä oli vähä aikaa S ja nyt on S II. Kauheesti ei oo eroo mut jos raaskii sijottaa ni S II:sta suosittelen. Tosin sen kanssa saa olla varovainen tai sit mul on vaa paska tuuri. Putos luuri nimittäin näyttö eellä asfalttii ja sirpaleikshan se meni. 275€ makso uus näyttö ja kyllä kirpas. Kakkos puhelimena mulla on ollu se Samsungin Tabi ja se on kyl tosi kiva sillo ku matkustaa esim pitkää matkaa ja haluu pelaa tai surffailla netissä. Mut puhelimena se on ehk vähä tylsä ku on nii iso ettei esim baarii lähtiessä saa sitä mihkää. Ja mulla itellä korvat alkaa hadsfreen takii särkee.

Nokiasta tykkään myös. N8 ollu jo vuoden päivät ja uuden päivityksen myötä se on muuttunu tosi käyttäjäystävälliseks. N9 pidän myös sen nopean käyttömahdollisuuden ansiosta ja kauniin muodon ja yksinkertasuuden vuoks. Näis Nokios oon vaan huomannu et ku älyy on tullu lisää ni sellanen pikkujuttu ko sekuntikello on jätetty pois. E7 mulla oli myös jonkun aikaa mut siihe kyllästyin aika nopeesti. Oli jotenki nii kömpelön kokonen ja ei se konkreettinen qwerty-näppäimistö nyt niin paljo nopeuttanu sitä kirjottamista. Ainii ja oli mul hetken aikaa se N900 mut se on nii sukka et sitä en suosittele kellekää. Ellei sit nimenomaa haluu sellast nyrkkikosketusnäyttöö.

HTC:lta oon käyttäny jonkun aikaa sitä Desire Z:taa. Siitä tykkäsin ku se anroid-järjestelmä on jotenkin nokkelan ketterä. Ja E7 verrattuna se on paljo sirompi ja kivampi käsitellä vaikka siinäkin on se qwerty-näppäimistö.

Nyt pääluurina mulla on käytössä Applen Iphone 4 ja se on ehkä suosikkikin tällä hetkellä. Kätevä käyttää, kaikki tarpeellinen löytyy ja parasta on, et vaikka ois netti ja sovelluksii auki ni akku kestää helposti useemman päivän. Noissa muissa saa yleensä olla joka ilta lataamassa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat