Te alle 20v opiskelijat jotka asutte yksin..

Vierailija

.. niin paljon oikeen saatte tukia? Aattelin nyt vaan kysellä, kun oon alkanut suunnittelee yksin muuttamista.. Ja paraneeko ne tuet sitten kun täyttää sen 20?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulle tulee kai täydet, ei riittäs elämiseen jos en kävis töissä. Vanhempien tulot ei enää vaikuta jos oot täyttäny 20 ja asut omillas :)

Vierailija

Minä oon 17 vuotias ja saan:

Asumislisää: 88€
Opintorahaa olen hakenut, muttei vastausta ole vielä tullut. Mutta kävin KELA:n sivuilla kattoo sitä laskuria niin sen mukaan saisin: 55€.

Ja sit saan koulumatkatukea, tai siis sillai et ku lataan sen kortin ni en joudu maksaa sitä normia kokonaista hintaa vaan sen 43€.

Mut ei täs voi sanoa että rahaa olis mitenkään kummosemmin, et kesällä tein töitä ja sen vuoksi on rahaa tilillä ihan suht hyvin. Mut nyt on poikaystävä intissä ni elelen aikalailla itekseni, mut onneks hän pääsee jo tammikuun alussa pois.

On nää tuet kyllä silti ihan vitun pieniä! Enkä tajua tota miten vanhempien yhteensä vuositulot voi vaikuttaa, ei niillä vanhemmilla paljoo jää tuloista käteen ku on kuitenki talo, kaks autoa ja lapsia elätettävänä, ni eipä ne sieltä mitää isoja apurahoja laittele.. :S

Vierailija

Olen 19-vuotias ja asun yhdessä poikaystäväni kanssa.(vähän outoftopic, mutta ajattelin kuitenkin kirjoittaa, sillä samat tuet saisin yksin asuessanikin :) Vuokran maksamme puoliksi. Opiskelen yliopisotossa ja saan täydet tuet (468 euro/kuukausi). Ennemmin tukiin vaikuttaa se, opiskeletko lukiossa/ammattikoulussa tai jo korkeamman asteen oppilaitoksessa.

Vierailija

Olen 18v ja saan tukea Kelalta yhteensä 432 euroa. Asumislisää saan täydet 201,60 euroa kun vuokra on 425 euroa kuussa ja loputkin onkin sitten opintotukea.

En pärjäisi jos en kävisi töistä tai jos työttömyysaikanani en saisi sosiaalitoimelta tukea.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat